2020-05-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror ikke at det er noen fasit for om det kan brukes som bevis eller ikke, ihvertfall ikke her i Norge. Det går vel på hva dommerne tror og mener. Gamal Hossein i det gatekjøkken-drapet ble dømt ene og alene p.ga. at en likhund hadde markert. Hun ble funnet i en elv, men man fant ikke noe som kunne knytte Gamal til selve drapet. Man tok først en hund inn i vognen. Ingen markering. Så en gang til, men samme da. Etter tredje forsøk markerte den på liklukt, og Gamal røk inn.
Ja, det stemmer jo, men den saken er jo også 19 år gammel.
Citera
2020-05-22, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, det stemmer jo, men den saken er jo også 19 år gammel.

Jo, men det går fortsatt på hva dommerne mener er sannsynlig og ikke. Jeg har ihvertfall ikke fått med meg at en likhunds markering ikke skal vektlegges som bevis i Norge. Hva de gjør i USA blir jo en annen sak.
Citera
2020-05-22, 19:02
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg er enig med flere her ang. å dykke mer i langvannet.For det første så virker det usannsynlig at de dumpet henne der,for det ville raskt blitt oppdaget sånn på en formiddag.Men de burde bruke denne dykkeren som har tilbudt seg kanskje allikevel? Jeg ble nysgjerrig på hva du konkret mener med et leteområdet som vurderes som for omfattende? Vi henter liksom kropper fra de bratteste fjellheng her i landet osv.
Er det noen som dessuten vet når TH ble 70 år? var det før AE sin fødselsdag tro? bare lurte selv om det ikke har noen verdi for saken.

Han ble 70 år 14. april i år.
Kanskje de har indikasjoner på at liket er gjemt i Kvitfjell regionen men at de ikke vet hvor, da blir det som å lete etter nåla i høystakken. Eller at de har fått signaler på at hun er dumpet på dypt vann uten å vite eksakt hvor. Langevann er lite trolig når det ikke er affektdrap vi snakker om. Det ville være dummeste sted på jord å kvitte seg med kroppen.
Citera
2020-05-22, 19:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ja, men hadde de ikke med seg K*m W*ll hunden der også? Selv om det offisielt var sporsøking de drev med. Det er jo logisk å tenke at politiet enten har som du nevner, indikasjoner på at liket er tilintetgjort, eller at de mangler indikasjoner på hvor de skal lete.
Såvidt jeg husker har de søkt i Langevannet ved to anledninger, første gang mens det fortsatt var is. Da laget de et hull, satte telt over og sendte dykkere ned. Senere, i april 2018 mener jeg det var, søkte de med den hunden du nevner. Blant annet fra båt i Langevannet, samt inne og ute på eiendommen.
Citera
2020-05-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Tror også på politiets teori.Hun ble drept hjemme.kvalt på 5 min, utennom blod spor...for å holde teorien om kidnappinga real.Og det er enklere å forholde seg til et lik enn en døende person.Da slipper man også å drepe to ganger.

De som har tunnel syn(som Pourot, egentlig lei av å lese hennes teite teorier og teite spørsmål even even ,slik og slik).de som har tunnel syn her er de som ikke kan får i hodet sitt at TH har sterkt personlig motiv, samt andre bevis og mistanker politiet sitter med.
Og Holden bare gjøre jobben sin som forsvarer

Kan du fortelle om hva du tenker på med "sterkt personlig motiv" i denne sammenhengen og fortelle om hvilke "bevis" du tenker på?
Slutt å omtal meg som "henne".
Senast redigerad av POlROT 2020-05-22 kl. 19:19.
Citera
2020-05-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Holden er nå som før veldig opptatt av å så tvil om hvorvidt AE ble drept hjemme, vil ikke familien at saken skal oppklares ?
Det faller ikke i TH sin favør .Drap hjemme svekker hans teori,samt hans uskyld.Barna ...ser ut som de vil bygge på en konflikt.De var helt tause i 1,5 år.merkelig
Citera
2020-05-22, 19:17
Medlem
Citat:
Det faller ikke i TH sin favør .Drap hjemme svekker hans teori,samt hans uskyld.Barna ...ser ut som de vil bygge på en konflikt.De var helt tause i 1,5 år.merkelig

Jeg skjønner godt at barna ikke vil i rampelyset i denne betente saken.
Citera
2020-05-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan du fortelle om hva du tenker på med "sterkt personlig motiv" i denne sammenhengen og fortelle om hvilke "bevis" du tenker på?
Slutt å omtal meg som "henne" 🧐
Og du kan slutte med tunnel synet.Hvis man må dele halv parten av formue ved skilsmisse så er dette sterkt nok personlig motiv
Citera
2020-05-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jo, men det går fortsatt på hva dommerne mener er sannsynlig og ikke. Jeg har ihvertfall ikke fått med meg at en likhunds markering ikke skal vektlegges som bevis i Norge. Hva de gjør i USA blir jo en annen sak.
Jeg er enig. Men Gamal Hosein-saken, var vel litt mer opplagt, selv om man manglet tekniske bevis. Jeg tror ikke saken ble anket. Elden var forsvarer. I vårt tilfelle er likhundenes markering foreløpig kun knyttet til om hvorvidt Sloraveien er et drapssted. Leste at noen skrev at hunden eller hundene? bjeffet voldsomt. Hvor kommer den opplysningen fra?
Citera
2020-05-22, 19:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg er enig. Men Gamal Hosein-saken, var vel litt mer opplagt, selv om man manglet tekniske bevis. Jeg tror ikke saken ble anket. Elden var forsvarer. I vårt tilfelle er likhundenes markering foreløpig kun knyttet til om hvorvidt Sloraveien er et drapssted. Leste at noen skrev at hunden eller hundene? bjeffet voldsomt. Hvor kommer den opplysningen fra?
Høres rart ut. Likhunder markerer ikke ved å bjeffe, men ved å "fryse".
Citera
2020-05-22, 19:26
Medlem
Citat:
Se sitat fra StonesThrow81
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Basert på det jeg har lest i tråden tror jeg det er 50 pros sannsynlig at sønnen er involvert. Ikke en tøddel mindre. Noen ganger skjer tilfeldigheter, andre ganger ikke, sønnen dukker opp alt for ofte her og der. Profilbilde av To kill a mockingbird, en film om et drap 31 oktober, er an av flere indikasjoner. Samt vennskap med mange tvilsomme folk. Er ikke heksekunst for en foreldre å snu et barn mot den andre foreldrenen.

At AEH var utsatt for kvelning var forventet, likhundene har bjeffet som galne. Det burde TH ha skjønt da han planla det, men allikevel valgte en enklere løsning enn neddoping.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Høres rart ut. Likhunder markerer ikke ved å bjeffe, men ved å "fryse".
Hva gjør hundene når de "fryser"? Blir de stående helt i ro?
Citera
2020-05-22, 19:27
Medlem
Citat:

De ble på lik linje med faren pålagt å ikke uttale seg til presse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in