Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Gissar att Sverige håller på att byta strategi.
Detta sker i smyg, då det annars skulle innebära att man erkänner sina felbedömningar.
Det är ju bara att kolla på hur regionerna nu plötsligt skall börja testa alla med symtom som vill osv.
Svetsarn skickar fram FHM som syndabockar tills siffrorna ser ok ut, då dyker han upp och slår sig för bröstet.
JC och Tegnell har gjort bort sig, men svetsarn har kunnat ändra besluten hela tiden.
Det vågar han såklart inte. För då är plötsligt han själv möjlig att skylla på om det blir fel..
Precis. Det är så det är.
Tala så otydligt som möjligt, börja säg emot det du tidigare sagt (då svenskar ändå inte ifrågasätter) och städa undan tidigare skit under mattan. Tegnell har ju t om börjat kritisera flockimmunitet nu..
Har aldrig brytt mig riktigt om vem som är vår statsminister, men hatet jag har mot lövet pga hur han gömt sig denna kris... det är äcklande. Och ännu mer förvånande är hur han hyllats "han har skött det bra" "exemplariskt" .. eh ok. Så synd då att vi inte fick exemplariska siffror.
Värst siffror i världen men alla ministrar säger "Sveriges taktik fungerar"

och fåren nickar. Samtidigt som samma "ledare" säger att vi får en andra våg i höst.. jahaja, skulle inte vi ha immunitet i maj?
Jag tror många företagare var glada över Tegnells taktik men nu när de väl börjar fatta att både smitta, dödsfall och ekonomi blivit skit så har även de börjat ändra sig.. Kvar har lövet och tegnell autisterna och bidragstagarna som självklart vill att det här ska fortsätta i all evighet.