2020-05-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vilka länder och vad är den uträkningen för att stödja det?

Hela Europa faktiskt. Vi hade ju fattiga länder som Grekland och Italien. Nu puttas även Spanien ner i gyttjan. Tyskland klarar sig bäst. Jag har inga säkra källor men har läst vad ekonomiska "experter" tror. Storbritannien är också en viktig handelspartner med Sverige som får svårt att komma igång ekonomisk, alla länder påverkar varandra.
Citera
2020-05-22, 18:01
Medlem
HelloWorld123s avatar
Morfin?? De är inte kloka.
Citera
2020-05-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Två nationalekonomer har dock var för sig gått ut i olika tidningar idag och pratat om att Sveriges strategi inte är så bra för ekonomin heller. Så, ja. Men den som lever får väl se.
Är ju de ”handlingskraftiga” politikerna i andra länder som ställde till det här för att lindra effekterna av en förkylning.
Kommer att gå till historien som det absolut dummaste mänskligheten nånsin gjort.
Citera
2020-05-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nja överdrivet orolig kanske

Man får vänja sig vid dödsfall bland skröpliga äldre när säsongsinfluensor härjar

Förkylning har mer symptom av rinnandenäsatyp

Säsongsinfluensor och även denna mera åt hals och lungor. Tillstötande lunginflammationer bör behandlas med antibiotika oavsett.

Jag är en av de som till viss del stödjer Sveriges strategi.
Men att vi haft för många dödsfall är svårt att förneka.
Och det gäller även våra äldre och sjuka som ska slippa dö en hemsk död i plågor.
Det känns bittert.
Citera
2020-05-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Det är jag också.
Men jag tror inte att vi två kan lösa ut de finansiella problemen ensamma.....

Frågan var.om man tycker det är ok att avliva äldre pga att de är den största utgiften för kommuner och regioner .

Är man ekonom är svaret utan tvekan ja. Har man någon sorts empati och framförhållning inför sin egen ålderdom så är svaret förmodligen nej.

Det var det vi diskuterade, inte om vi kontrollerar sveriges ekonomi.
Citera
2020-05-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Frågan var.om man tycker det är ok att avliva äldre pga att de är den största utgiften för kommuner och regioner .

Är man ekonom är svaret utan tvekan ja. Har man någon sorts empati och framförhållning inför sin egen ålderdom så är svaret förmodligen nej.

Vilken grupp ska vi då avliva om vi måste välja?
Citera
2020-05-22, 18:06
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nja överdrivet orolig kanske

Man får vänja sig vid dödsfall bland skröpliga äldre när säsongsinfluensor härjar

Förkylning har mer symptom av rinnandenäsatyp

Säsongsinfluensor och även denna mera åt hals och lungor. Tillstötande lunginflammationer bör behandlas med antibiotika oavsett.

Kallar du min far för skröplig din jävla..

Min far som jobbat hårt sen han var 16 år, och nu är 75. Vad har du gjort för samhället fjolla?
Citera
2020-05-22, 18:06
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Den största utgiften 18,4 % är äldrevård. Ekonomiskt bistånd är i jämförelse bara 2,1 %

https://skr.se/ekonomijuridikstatistik/ekonomi/sektornisiffror/diagramforkommunerna.1882.html
Ekonomiskt bistånd ger inget tillbaka. Alla äldre betalar skatt.
Citera
2020-05-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Antingen är det säsongen som gör det (och en andra våg kommer senare, framför allt på platser med låg immunitet), eller så gäller inte immunitetsteorierna och okända faktorer orsakar nedgången. Däremot så kan man ju tala om immunitet i avseendet att reinfektion inte verkar ske hittills.

Dom så kallade "experterna" rör sig på osäker mark. Ibland säger man att viruset inte är så smittsamt som man trodde och ibland fruktar man den andra vågen. I hela Europa minskar dödligheten kraftigt just nu. Men det kan inte sägas vara immunitet, det är ju inte uppnått ännu.
Citera
2020-05-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vilken grupp ska vi då avliva om vi måste välja?

Vi måste inte avliva någon grupp.
Citera
2020-05-22, 18:08
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Kallar du min far för skröplig din jävla..

Min far som jobbat hårt sen han var 16 år, och nu är 75. Vad har du gjort för samhället fjolla?
Det Lao Tzu gör är att belasta samhällets psykvård.....
Citera
2020-05-22, 18:11
Medlem
Citat:

Det vi diskuterade var om du (och alla andra) var beredda att betala mer i skatt för att höja kvaliteten på vår äldrevård.
''Avliva äldre''- jeeze......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in