2020-05-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Välkommen tillbaka!

Ja just det. Känn, magkänsla, intuition. Bra skit.

Du gick väl likvid för ett tag sedan. Hur är det nu?

Nej, jag är bara delvis likvid.

Ca 25% i kassa.
Citera
2020-05-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Njae, har ingen känsla för Norwegian, men du får försöka övertyga mig. De gick väl inte super innan krisen heller...Men det är klart, upp borde de väl från denna nivå, nu när det inte blir konkurs iaf. Sen är det en annan grej som gnager rent moraliskt. Det är det där jävla risätande rödingarna...

Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Norwegian kanske? Jag funderar lite på den. Gått från 300 till 2.5 på ett par år. Hur lågt kan den sjunka? Kanske går upp om kineserna får styrning på skiten osv tänker jag. Är väl iaf ett flygbolag som innebär en del risk (även om samtliga flygbolag bör vara relativt riskabla för tillfället).

Edit: Såg precis att du skrev inte NAS...

Stabil som man är gick jag in med en skvätt. Inga höga förväntningar, men man slipper gräma sig över det där som man tänkte ev.göra. Hehe, grönt än så länge. Kanske säljer till kvällen, jag skulle inte bli förvånad....
Citera
2020-05-22, 10:26
Medlem
elopis avatar
Jag fick feeling för en vecka sen och flyttade mitt lilla innehav till ett kort, för att jag hade en dröm hahaaa, allting till cannabisaktier och de pengarna har ju typ dubblats sen dess. Skoj.
Citera
2020-05-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Jag fick feeling för en vecka sen och flyttade mitt lilla innehav till ett kort, för att jag hade en dröm hahaaa, allting till cannabisaktier och de pengarna har ju typ dubblats sen dess. Skoj.

Grattis! Det gjorde min sambo också, och nu hånar hon mig. Men å andra sidan har hon inte sålt ännu. Har du?
Citera
2020-05-22, 15:47
Medlem
Någon mer som har lite paper gold i portföljen, eller kanske fysiskt långsiktigt?
Har 10% guld och silver i min portfölj nu(till största delen guld). Som jag skrev i ett tidigare inlägg är det detta jag köpt:

Wisdom tree physical swiss gold(GZUR)
Xetra-gold(4GLD)
Wisdom tree physical silver(VZLC)
Citera
2020-05-22, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det finns väl ingen som har minst 1mkr där som behöver pengarna till något?

Jodå, 1.5M just nu, tänkte ge mig ut o köpa bostad om ett år eller två.
Citera
2020-05-22, 18:27
Medlem
elopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Grattis! Det gjorde min sambo också, och nu hånar hon mig. Men å andra sidan har hon inte sålt ännu. Har du?

Tack! Ja jag sålde aurora och flyttade över till canopy growth som gått rätt hyggligt sen dess med, har en tanke om hur länge jag ska ligga kvar men i ärlighetens namn har jag ingenting särskilt som backar.
Citera
2020-05-22, 22:54
Medlem
WhiteWalkers avatar
Själv är jag helt dum i huvudet. Ända sedan jag missade TSLA på 350$ och fegade ur för att den var på 425 när jag väl kom till skott så har det grämt mig att jag inte fått vara med på NASDAQ-surgen. Har väntat och vänta på att Nvidia ska dippa till ett pris som det inte vrider sig helt i magen av. Nu kunde jag inte hålla mig längre, så jag går in på ATH fredag innan stängning. Efter 34%+ på en månad och 12%+ på en vecka. Så ni kan ju tacka mig sen nästa vecka när den sjunker som en sten och guldlägena uppenbarar sig. Det är lite av en naturlag i mitt fall.

Ja, jag har druckit några öl. Gränserna mellan investering och sportbetting suddas ut efter några kalla.
Citera
2020-05-22, 22:57
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Tack! Ja jag sålde aurora och flyttade över till canopy growth som gått rätt hyggligt sen dess med, har en tanke om hur länge jag ska ligga kvar men i ärlighetens namn har jag ingenting särskilt som backar.

Jag sålde av alla mina cannabisaktier förutom Aphria. Det är företaget jag tror kommer ha störst chans att ta sig in på den europeiska marknaden när den tiden är kommen iom sina kontakter i Tyskland (ren och skär spekulation, kan inte heller backa upp något). Sålde av idag med 16% vinst för att ha råd med idiotin i inlägget ovan. Men litar blint på att den dippar igen framöver.
Citera
2020-05-22, 23:05
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junktown
Någon mer som har lite paper gold i portföljen, eller kanske fysiskt långsiktigt?
Har 10% guld och silver i min portfölj nu(till största delen guld). Som jag skrev i ett tidigare inlägg är det detta jag köpt:

Wisdom tree physical swiss gold(GZUR)
Xetra-gold(4GLD)
Wisdom tree physical silver(VZLC)

Anekdot: En *ehm* kompis köpte en 1oz krugerrand från Schweiz via internet för snart ett år sedan. Den kostade 1200€ då och kostar i dagsläget 1900€ på samma sida. Har övervägt XETRA men gillar känslan av (tanken på* ) att faktiskt ha guldmynt hemma. Ska du prompt ha papper kan jag rekommendera fonden Silver Bullet AuAg, som du säkert har hört talas om. Den fokuserar mest på gruvor, vilket har visat sig vara lönsamt nu när folk vill stacka upp inför apokalypsen. Gick in ordentligt för 2-3 veckor sedan och den har gått upp 17% sedan dess. Det tar emot att fylla på, men jag har en känsla av att ädelmetallerna är långt ifrån klara.

Xetra är väl den enda andra jag ser som intressant, då man som jag förstår det om man skulle vilja faktiskt kan be om att få sitt guld hemskickat?
Citera
2020-05-22, 23:50
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Själv är jag helt dum i huvudet. Ända sedan jag missade TSLA på 350$ och fegade ur för att den var på 425 när jag väl kom till skott så har det grämt mig att jag inte fått vara med på NASDAQ-surgen. Har väntat och vänta på att Nvidia ska dippa till ett pris som det inte vrider sig helt i magen av. Nu kunde jag inte hålla mig längre, så jag går in på ATH fredag innan stängning. Efter 34%+ på en månad och 12%+ på en vecka. Så ni kan ju tacka mig sen nästa vecka när den sjunker som en sten och guldlägena uppenbarar sig. Det är lite av en naturlag i mitt fall.

Ja, jag har druckit några öl. Gränserna mellan investering och sportbetting suddas ut efter några kalla.

Jag är dum i huvudet. Jag skulle köpt en massa aktier i en hel del företag när skiten kraschade för två månader sedan. Jag ångrar det så stort.
Citera
2020-05-22, 23:59
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag är dum i huvudet. Jag skulle köpt en massa aktier i en hel del företag när skiten kraschade för två månader sedan. Jag ångrar det så stort.

Haha vet inte om du är lite aggressivt sarkastisk eller seriös, men du har ju rätt oavsett. Finns många missade lägen att älta. Det enda man kan göra är att kavla upp ärmarna och hitta guldkornen som fortfarande finns.

(Eller nä, man kan såklart göra vad fan man vill, men det är vad jag försöker göra i alla fall)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in