Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Sedan när fick staten rätt att bestämma över friska människors liv?
- Det gör staten hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Jag kan dö om jag sätter mig i bilen och kör på någon påväg till jobbet.
Skall jag inte få köra bil då?
- Innan du sätter dig bakom ratten, så ska du tillse att du är en såpass bra förare att risken för olyckor minimeras. Jag vill icke offra mitt liv för att du väljer att köra bil, utan att du först är säker på att du är en lämplig förare. Ifall du inte är en säker förare, så ska du avstå från att köra.
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Dessutom har du gått på den här skrämselpropagandan helt och hållet.
Sjukdomar sprids inte genom att man bara går förbi varandra.
Det finns ingen som helst evidens för ”social distansering” däremot för att tvätta händerna.
Finns ingen som helst evidens för att masker hindrar smittspridning hos friska personer.
- På något sätt sprider sig Covid-19 bland befolkningen. Hur anser du att smittspridningen ska hejdas?
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Dessutom har inte många dött i Covid19.
- Hur många har dött enligt din uppfattning?
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Agerandet från världens regeringar motsvarar inte hotet från Covid19.
- Jag håller med om att Världens regeringar har agerat tokigt. Enligt min uppfattning, så borde regeringarna borde ha försökt att stoppa epidemin i ett tidigt skede. I ett tidigt skede hade smittspridningen kunnat motverkas med någorlunda lindriga åtgärder. Flygtrafiken borde ha stoppats mellan Kina och Europa. Det är inte så att samhället kollapsar av att flygförbindelserna från Kina upphör. Däremot har samhället tagit skada av att flygplanen fick landa.
Hur anser du att Världens regeringar borde ha agerat?
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Hela den här farsen baseras på ett par beräkningsmodeller från Dr.Neil Fergusson på Imperial College.
Det var 13 år gamla beräkningar som han inte gått med vilket underlag han haft.
Enligt Fergussons modell skulle miljoner dö i USA. Hundra tusentals dö i UK.
- Hur många skulle ha stupat i Covid-19 ifall man hade avstått från att sätta in åtgärder?
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Samma Neil Fergusson som hävdade att milj skulle dö i fågelinfluensan -07...27 pers dog i UK.
- Det behöver finnas en beredskap att ingripa snabbt mot hotande epidemier. Ifall man ska kunna agera tidigt, så kan man inte avvakta på att först vara säker på att epidemin verkligen är farlig. Priset man får betala, är att man ibland behöver acceptera att smittskyddsmyndigheterna överreagerar.
Covid-19 har visat att Europas länder inte har haft fungerande beredskap mot epidemier. Responsen dröjde. Resultatet blev att det behövdes mycket mer smärtsamma åtgärder än vad som hade behövt med en tidigare respons.
Nästa epidemi kan vara ännu mycket farligare än Covid-19. Hur gör vi då? Ska vi göra som Anders Tegnell, och bara sitta ner och hoppas att sjukdomen ska vara tillräckligt harmlös för att få spridas bland befolkningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Samma Neil Fergusson vars studier finansieras av Bill&Melinda Gates Foundatin.
Samma Bill Gates kommer distribuera vaccinet till Corona.
- Jag vill inte fästa för stora förhoppningar på ett vaccin. Ifall vaccinet forceras fram, så finns risker för biverkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Vilket förövrigt Joacim Rocklöv på Umeå Uniniversitet får sin finansiering från(Bill&MelindaGates Foundation).
Neil Fergusson har senare under april själv gått och reviderat sina beräkningar rejält innan han sa upp sig på Imperial collehe förra månaden.
Det är en väldig skillnad att isolera handelresande på en båt som anländer till en hamn och helt lands befolkning i sina hem.
- Jag svarade på ditt påstående att man aldrig har låst in friska personer.
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Återigen...nej...man har aldrig isolerat folk i sina hem.
- Enligt min uppfattning är det bättre att sätta resenärer i karantän vid gränsen, än att sätta hela samhället i karantän. Ifall man misslyckas med att stoppa en epidemi vid gränsen, så kan resultated bli att man tvingas sätta samhället i karantän.
Jag säger inte att hela Sverige bör sättas i karantän på grund av Covid-19. Men jag säger att det behöver finnas beredskap att sätta hela samhällen i karantän, inför den dag som det uppstår en ännu farligare epidemi än Covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Du har helt och hållet köpt hela denna covid19 skrämselpropaganda från media.
Har media någonsin sagt sanningen förut?
- Det kan ha inträffat, längre tillbaka i tiden, att medierna sade sanningen.
Nutidens journalistkår saknar däremot förmågan att tala sanning. Några enkla ifrågasättande tankar hade kunnat punktera lögnerna, men dessa självklara tankar nämns aldrig. (Är det omtänksamt att ta emot flyktingar? Har Sverige, och Europa, bidragit till att minska nöden i fattiga länder genom att välkomna bosättare? Eller är det tvärtom, att Sverige, och Europa, har ökat nöden i omvärlden, genom åtgärder som bygger på falsk omtanke?)