Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Mike Tyson är helt överlägsen Paolo Roberto:

Mike Tyson löste problemet genom att bli vegan. Kanske något för Paolo Roberto?

Mike tyson ansågs vara mer sig själv än Paolo, han sa saker hur fan han ville och kunde dra ord mitt i en intervju och säga "I dont do interviews with women unless i fornicate with them". Hans skitiga beteende försökte han inte dölja, han var dåliga beteendet i sig själv.
Citera
2020-05-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det är ingen naturlag att alla måste vara lyckliga över sitt arbete, och jag har heller ingen skyldighet att försäkra mig att så är fallet innan jag köper något. Pizzabagaren som i 30 år jobbat tio timmar per dag, utan semester, är knappast överlycklig.

Jag köper pizza ändå, även om det bästa kanske vore om alla bojkottade honom så bolaget slutligen kan haverera och han kan söka lycka någon annanstans. Men så fungerar det inte.

Men herregud, nu börjar du ju prata om nått helt annat. Jag vände mot nån tjomme som yrade om att det finns lyckliga horor - och du tyckte det var nyanserat...
Citera
2020-05-22, 11:05
Medlem
argaangelicas avatar
Har någon sett gubbslemmet Paulo på sistone? Eller ligger han lågt och trycker någonstans typ?
Citera
2020-05-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Vad skulle hon ha skrivit annars?
"Hej jag är en 36 årig rumänska som låtsas vara en 22årig polska. 80% av mina intäkter går till mina albanska hallickar. Psykisk ohälsa utsatt för övergrepp i barndomen med missbruksproblematik. Ofta säljer jag min kropp till påtända illaluktande tjocka gubbar som ibland blir lite hårdhänta"

Haha, ja det är väl en sådan text som krävs för att en stor del här inne ska förstå hur prostitutionen fungerar.
Folk verkar ju ta det bokstavligt vad som står i säljtexterna (som de själva knappast har skrivit ens) ”Jag älskar sex och ta den direkt hårt i tvåan” Titta här har vi ju en lycklig prostituerad som älskar vad hon gör
Citera
2020-05-22, 11:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tyson verkade inte i Sverige och var inte heller känd för att moralpredika för andra och framhäva sig själv som ett mönsterexempel på gott leverne och god karaktär.
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Mike tyson ansågs vara mer sig själv än Paolo, han sa saker hur fan han ville och kunde dra ord mitt i en intervju och säga "I dont do interviews with women unless i fornicate with them". Hans skitiga beteende försökte han inte dölja, han var dåliga beteendet i sig själv.

Visst. Det är en aspekt i det hela. Mike Tyson låtsas inte vara någon annan utan han är sig själv. Paolo Roberto däremot har däremot försökt anpassa sig efter PK och försökt vara någon annan än han är.

Men det är inte enbart detta det är frågan om, utan många fördömer också själva sexköpet. Det lyfts fram som något oerhört hemskt och Paolo Roberto är en hemsk människa som vi alla måste förakta - pga hans sexköp.

Och här skiljer det sig i attityd mot Mike Tyson.

Svensk media beundrar och hyllar Mike Tyson fortfarande. Som detta idag:

Citat:
Mike Tysons virala supersuccé – har setts över 30 miljoner gånger

53-årige boxningslegendaren Mike Tyson ser mer vältrimmad ut än på flera år.

Italienske fotbollslegendaren Christian Vieri kommenterar: ”En maskin! Den bäste någonsin”.

https://www.svt.se/sport/boxning/mike-tyson-im-back

Detta trots att Mike Tyson är en känd och regelbunden sexköpare. Han har säkert träffat hundratals eller tusentals horor genom åren. Och det har varit välkänt länge.
Citera
2020-05-22, 11:40
Medlem
Som sagt, förväntningarna på Mike Tyson, amerikansk färgad tungviktsboxare med småkriminellt förflutet och på Paulo Roberto som tillsammans med medieetablissemanget i Stockholm skall mysa i tv-soffor och småprata i radioprogram samt mingla på kändisfester. Är helt olika. Tyson är ingen influencer som med sitt namn skall locka folk till restauranger och ha sitt namn på förpackningar.
Citera
2020-05-22, 11:43
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Visst. Det är en aspekt i det hela. Mike Tyson låtsas inte vara någon annan utan han är sig själv. Paolo Roberto däremot har däremot försökt anpassa sig efter PK och försökt vara någon annan än han är.

Men det är inte enbart detta det är frågan om, utan många fördömer också själva sexköpet. Det lyfts fram som något oerhört hemskt och Paolo Roberto är en hemsk människa som vi alla måste förakta - pga hans sexköp.

Och här skiljer det sig i attityd mot Mike Tyson.

Svensk media beundrar och hyllar Mike Tyson fortfarande. Som detta idag:

Detta trots att Mike Tyson är en känd och regelbunden sexköpare. Han har säkert träffat hundratals eller tusentals horor genom åren. Och det har varit välkänt länge.
Jag trodde Tyson skulle bli nästa OJ Simpson.
Men han har slutat punda och blivit vegan, och i intervjuer så ger han ett samlat intryck. Som fördömer sina tidigare snedsteg. Mannen som avslutade en match med ett slag. Går inte att jämföra hans idrottsliga bedrifter eller kändisskap med Paolos som är en liten lort i sammanhanget.
Paolo är långt ifrån den resa Tyson gjort, inte ens i startgroparna, får se om han vill plocka upp sina bitar för barnens skull eller fortsätta med sina spännbögerier.
Citera
2020-05-22, 11:53
Medlem
Till alla ni som inte varit med några år :
På 60-talet var Sverige unikt. Unikt för att ha en liberal och tillåtande attityd gentemot sex. I Tyskland kallades porr allmänt för Schweden Film i USA och engelspråkiga länder Swedish Erotica.
Sedan en bit in på åttiotalet vände skutan och på 90-talet ganska tvärt.
1999 fick Sverige som första och enda land sexköpslagen. Fortfarande sticker Sverige ut som ett av de mest trångbröstat birgotta länderna vad gäller sex. Sveriges engagemang i Meetoo var helt unikt. Mer än dubbelt så många spaltkilometer som tvåan. Norge följt av USA. I vissa länder var uppmärksamheten knappt en liten notis. I länder där det verkligen råder ojämlikhet mellan könen och där verkliga övergrepp sker dagligen..
Alltså inte som i Sverige där allt drogs på med högsta växel. En klapp på låret blandades med brutala våldtäkter helt utan nyanser.
Så fatta :Attityderna mot sexköp är inte normala i Sverige. Utan en unikt isolerad ankdamm.!
Citera
2020-05-22, 11:54
Vad kommer vår käre Paolo syssla med i framtiden? Försvinner han helt från offentligheten och tar ett vanligt knegarjobb? Eller har han så pass mycket besparingar undanstoppade att han kan flytta till Italien och pensionera sig? Han måste ju förlora en jävla massa pengar nu när alla TV-bolag och restauranger säger upp alla samarbeten med honom. Vingården i Italien är väl det enda han har kvar. Eller har han fuckat upp den också?
Citera
2020-05-22, 11:55
Medlem
Jag såg Therese Lindgrens gråt VLOG om Paolo.
Har hon uttalat sig om den 17-åriga svenska flickan Wilma som blev halshuggen av sin arabiska (eller liknande) pojkvän när hon ville göra slut?

Det borde rimligtvis väcka nån sorts känslor hos Therese (och andra influencers) men hon har varit helt tyst om det.
Hyckleriet bland PK-folket i drevet mot Paolo är oöverträffat.

Noll som bryr sig när oskyldiga BARN blir halshuggna av utvisningshotade ex-pojkvänner men när två vuxna kommer överens om att ligga med varandra mot betalning, då ska det fördömas och bojkottas!
Jag måste kräkas lite.
Citera
2020-05-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Vad kommer vår käre Paolo syssla med i framtiden? Försvinner han helt från offentligheten och tar ett vanligt knegarjobb? Eller har han så pass mycket besparingar undanstoppade att han kan flytta till Italien och pensionera sig? Han måste ju förlora en jävla massa pengar nu när alla TV-bolag och restauranger säger upp alla samarbeten med honom. Vingården i Italien är väl det enda han har kvar. Eller har han fuckat upp den också?

Vingården består av en jordhög med en en hög av stenar som varit något slags mindre stenhus. Han hade nog tänkt köpa färdigt vin och sätta Paoloetiketter på dem så där har han inget att hämta heller.

Frågan är om han har lån, på det arkitektritade huset som han bor i och till annat? För det måste man ju ta med i beräkningen om man ska veta vad han har för något på "kontot". Huset går ju att sälja och han får flytta. Till vad i så fall?
Citera
2020-05-22, 12:01
Medlem
Hann Paolo få in något vin på Systemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här