Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
När jag läste ditt svar så skrattade jag av förtvivlan.
Vi har en pandemi här i landet men våra medborgare vägras testning om de är smittade eller har haft viruset.
Vansinne!
Att man tror att man drabbats av en covid19-infektion är inte detsamma som att man faktiskt har gjort det. Vanliga åkommor har inte försvunnit bara för att covid-19 finns i omlopp.
Dessa damer som varit sjuka i 7-9 veckor och berättar i tidningen att de vägras test för covid-19 efter att ha kontaktat sjukvårdsupplysningen. Dessa nekas för att man inte vill riskera att få in smitta på primärvårdsinrättningar, samt att den inringades rympotom inte är tillräckligt allvarliga.
Någons väninna visade sig ha en svampinfektion i lungorna, men hade ringt in och frågat om hon inte kunde få testas - fick svaret nej.
Hade det då inte varit vettigare att hon sökte vård utifrån sina symptom, och lät läkaren ta beslut om behandling och även vilken åkomma hon drabbats av?
Det är uppenbart att varningsklockorna ringer när man signalerar att "jag kan bära på covid-19".
Och samtidigt mår realtivt bra, då ska man inte in och smitta andra som söker vård.
Är det svårt att förstå?