2020-05-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Mycel, din vännina har alltså en svampinfektion i lungorna?

Inget har hindrat att hon söker vård - men om man kräver att bli testad för covid-19 så kan svaret bli nej.

Man kan självklart fortfarande söka vård för de symptom man lider av!
När jag läste ditt svar så skrattade jag av förtvivlan.

Vi har en pandemi här i landet men våra medborgare vägras testning om de är smittade eller har haft viruset.

Vansinne!
Citera
2020-05-22, 10:50
Bannlyst
Citat:
Myndigheterna?

Men lilla du, du är inte en myndighet.
Och då kan du inte bestämma över någon utanför de grupper som jag räknade upp tidigare.

Haha men ditt riksmongo, det är ju FHM som har satt den rekommendationen Det är dina idoler som har bestämt det.

Seriöst, hur klarar du ens att andas själv?
Citera
2020-05-22, 10:51
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Och folkhälsomyndigheten och Tegnell har redan erkänt att de gjorde en felbedömning där.

Jag hävdar att det är mer än en felbedömming, man borde precis som alla andra civiliserade länder iakttagit försiktighetsprincipen istället för att sitta och flina och vifta bort faran.
Citera
2020-05-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Verkligen är finnarna djupt sårade?

Japp. Stolta som grekerna - vettu. De anser att de ha skött pandemin och lockdown på ett utomordentligt sätt och nu hamnar de ändå i samma klass som svenskarna..

Det är inte rättvist och de tänker bojkota det där förbannade landet i fortsättningen.. ;-)
Citera
2020-05-22, 10:52
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Sverige 3871

Följande länder tillsammans, summa: 3871
Danmark 561
Finland 306
Norge 235
Island 10
Estland 64
Litauen 61
Lettland 22
Österrrike 633
Ungern 476
Tjeckien 306
Serbien 237
Vtryssland 185
Grekland 168
Bosnien 140
Bulgarien 125
Slovenien 106
Kroatien 97
Australien 101
Nya Zeeland 21
Cypern 17

Om inte den där sammanställningen biter på förnekarna så tror jag det är omöjligt att förklara för Tegnellsekten gällande siffror

För de so vill utveckla lite mer så kan man ju räkna hur många miljoner människor det är jämför emot Sveriges för få ännu större perspektiv. Och du inte det räkna kvadrat kilometer och sedan döda emot Sverige
Citera
2020-05-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Nja helt uppenbart tycker jag inte eftersom i en del av filmerna så var det folk i hazmat-dräkter som var där och hjälpte den medvetslösa. Och i dom filmer jag sett från indien så kryllade med folk med munskydd runt, och killen hade då klart o tydligt andningssvårigheter.

Men inga filmer eller vittnesmål från sverige, det är lite märkligt. Jag pendlar ju i sthlm sä jag har nästan gått o väntat lite o undrar när man får se första zombien ramla ihop.

Zombierna kommer då de lansera otestad vaccin nästa år.

Jo det var uppenbart fake, om inte annat för att sådant skulle mainstream media älska om det vore sant. Vi skulle också ha sett massvis med sådana fall i väst redan i januari.

Man måste ju också ifrågasätta saker. Sådana klipp är ju ganska så lätt att fejka. Folk kan kollapsa, så sätt sett var nog inte alla klipp fake per sig. Men vad som var uppenbart fake var att det hade någon som helst relevans till corona, fanns absolut inget stöd för att det hade någon som helst relevans till corona eller ens hade inträffat i år.

Sedan fanns det inget i vad vi visste om sjukdomen då som skulle förklara varför man skulle gå ifrån ett tillsynes frisk tillstånd till att på ett par sekunder kollapsa. Alltihopa var löjligt och att majoriteten av trådens skribenter trodde på det säger ganska så mkt.
Citera
2020-05-22, 10:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men visst är det konstigt att de gjorde en sådan "felbedömning", när vanliga svenskar som inte har någon läkarutbildning, skrev på forum och kommentarfält i samma veva, att den åtgärden måste vidtas. Då måste det ju vara fel människor på fel plats, på FHM och i regeringen. (Som kunde ha kört över FHM; de MÅSTE inte vänta in FHM:s rekommendation för att stoppa inresandet till Sverige, dra in trafiktillstånd och andra åtgärder. Många tror det, men det är en missuppfattning. Löfven måste väl veta..?)

Alla möjliga knäppgökar med alla möjliga åsikter finns på forumet. Även en trasig klocka har rätt två gånger om dagen.

Kom ut lite ur din kammare, alla möjliga åsikter bland experter har varit representerade.
Citera
2020-05-22, 10:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Här har du konsekvenserna av Covid-hysterin. Folk som behöver sjukvård får inte det för att alla är så hysteriskt rädda för Covid-19. Du har bidragit till hysterin och är således medskyldig.

Men nu får du väl ge dig..? Det finns all anledning att vara rädd för covid-19, men professionell vårdpersonal måste ju ändå kunna hantera den rädslan, och ta emot patienter som vill ha en undersökning. Det är inte klokt.

Citat:
Mycel, din vännina har alltså en svampinfektion i lungorna?

Inget har hindrat att hon söker vård - men om man kräver att bli testad för covid-19 så kan svaret bli nej.

Man kan självklart fortfarande söka vård för de symptom man lider av!

Ja, svampinfektion. Hon har varit lite allmänt sjuklig länge, så det är väl något med immunförsvaret.

Hon trodde ju själv att hon hade covid, det är det alla har i tankarna nu. Men personalen på 1177 borde vara kompetenta nog att sålla, när någon ringer dit och beskriver sina symptom. Men det är de tydligen inte. ALLT är covid nu. VC tar inte emot covid-patienter - de får inte ens gå in i lokalerna, för då kan någon annan bli smittad. Man ska vara hemma tills man är cyanotisk, då först kan man ringa på ambulans och bli direktinlagd på covid-mottagning (utan att gå genom akuten).

Min väninna gick till slut till en privatläkare på ett läkarhus, han tog märkligt nog emot...
Citera
2020-05-22, 10:55
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Japp. Stolta som grekerna - vettu. De anser att de ha skött pandemin och lockdown på ett utomordentligt sätt och nu hamnar de ändå i samma klass som svenskarna..

Det är inte rättvist och de tänker bojkota det där förbannade landet i fortsättningen.. ;-)

Den förstår jämförelsen förstår jag inte Sno. Grekerna har ju skött det på ett utomordentlighet vis

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/greece/

De Vill inte ha smittade länder och nekar Sverige med all rätt. Vad menar du i samma klass som Sverige när de har 168 döda bara och ett land som strax igång med hela landet? Jag förstår inte jämförelsen faktiskt.
Citera
2020-05-22, 10:56
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
När jag läste ditt svar så skrattade jag av förtvivlan.

Vi har en pandemi här i landet men våra medborgare vägras testning om de är smittade eller har haft viruset.

Vansinne!
Att man tror att man drabbats av en covid19-infektion är inte detsamma som att man faktiskt har gjort det. Vanliga åkommor har inte försvunnit bara för att covid-19 finns i omlopp.

Dessa damer som varit sjuka i 7-9 veckor och berättar i tidningen att de vägras test för covid-19 efter att ha kontaktat sjukvårdsupplysningen. Dessa nekas för att man inte vill riskera att få in smitta på primärvårdsinrättningar, samt att den inringades rympotom inte är tillräckligt allvarliga.

Någons väninna visade sig ha en svampinfektion i lungorna, men hade ringt in och frågat om hon inte kunde få testas - fick svaret nej.
Hade det då inte varit vettigare att hon sökte vård utifrån sina symptom, och lät läkaren ta beslut om behandling och även vilken åkomma hon drabbats av?

Det är uppenbart att varningsklockorna ringer när man signalerar att "jag kan bära på covid-19".
Och samtidigt mår realtivt bra, då ska man inte in och smitta andra som söker vård.

Är det svårt att förstå?
Citera
2020-05-22, 10:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Alla möjliga knäppgökar med alla möjliga åsikter finns på forumet. Även en trasig klocka har rätt två gånger om dagen.

Kom ut lite ur din kammare, alla möjliga åsikter bland experter har varit representerade.

Fast det som vi diskuterar nu, var ju bara sunt förnuft. Om det finns en ny smitta, som verkar vara farlig, och som ingen vet något om än vart den kan bära iväg, någonstans på jorden - så kan man inte låta människor som har varit på den platsen resa in i Sverige. I alla fall inte utan en mycket sträng karantän. Det är inte ens någonting att diskutera.

Men för Tegnell är detta med "öppna gränser" en principsak, en romantisk utopi, och det går över allting. Du ser ju - våra gränser är fortfarande inte stängda, fastän omvärldens gränser är stängda mot oss!
Citera
2020-05-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Är du finne också? Många aktiva finnar i tråden Chrome ville bara översätta halva artikeln och jag såg bara info om Italien i det den översatte, men:

Låter det inte som viruset muterats mkt mildare där isf? "Bara trött och ont i halsen" låter betydligt bättre än problemen många fick innan.

Vet inte varför de då är "skräckslagna" för att inte få stopp på viruset. Halsfluss utan feber har man ju haft redan innan Corona. Och om man inte ens blir så pass sjuk att man behöver gå och lägga sig (trötta och ont i halsen skulle i Sverige tidigare ha betraktats som skolk från jobbet) då förstår inte jag varför de ens försöker kväva viruset. Kan man inte ha lite ont i halsen utan att hela regionen behöver stängas ner?

Någon som förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in