Citat:
Ursprungligen postat av
sno
En del drömmer om att få stämma Tegnell (någon lär redan har gjort det). Själv drömmer jag om att kunna stämma Kina (någon hann före..), media och varför inte WHO när jag ändå är i farten.
Media piskar upp alarmisterna så att de nästan inte vågar gå ut å köpa mjölk i butiken mitt emot.
Och så fort Giesecke säger något lugnande - typ: nej, jag är inte orolig för min egen del, jag är ju bara 70 och i bra kondition - då ska det vridas till att han "trotsar reglerna"..
Våra så kallade experter har bevisligen haft fel i nästan alla sina gissningar så hur kan någon fortfarande ha förtroende för en sådan som Giesecke när Sverige har de högsta dödstalen per capita i världen. Tycker du att det är bra att folk dör och resten av världen ser Sverige som ett avskräckande exempel?
Svenska medier har varit ofattbart snälla mot myndigheterna, även om det på senare tid har blivit en mer skeptisk ton.
Om det är så att Kina medvetet har spridit viruset eller det har spridits från ett labb på grund av slarv så förtjänar de att straffas så klart. Så det kan vara bra med en grundlig utredning. Men däremot har Kina hanterat smittan ljusår bättre än Sverige.
Vi får skylla oss själva som släppte in viruset trots att man var förvarna.