2020-05-22, 09:54
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Har du varit på sjukhusen? De är i praktiken tomma.
I april hetsade SVT och media att vi skulle ha massdöd. IVA-platserna skulle vara överbelagda. Vi skulle få över 30-40.000 döda.

Nej, jag har inte besökt vården på länge. Men menar du verkligen att sjukhusen är tomma?

Jag förstår att besök på mottning och operationer får vänta. Men menar du att vi har en massa tomma salar och sjukvårdspersonal som sitter utan arbete?
Citera
2020-05-22, 09:55
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Det kan du verkligen glömma. Kommer vara här hur länge jag vill och kasta sanningen i ansiktet på de äckliga mördare som ni.
Han menade att du inte skulle besöka den sortens sidor där man visar folk som kissar varandra i munnen. Eller besök dessa om du vill, men bli inte chockerad av det som du ser.
Citera
2020-05-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En del drömmer om att få stämma Tegnell (någon lär redan har gjort det). Själv drömmer jag om att kunna stämma Kina (någon hann före..), media och varför inte WHO när jag ändå är i farten.

Media piskar upp alarmisterna så att de nästan inte vågar gå ut å köpa mjölk i butiken mitt emot.

Och så fort Giesecke säger något lugnande - typ: nej, jag är inte orolig för min egen del, jag är ju bara 70 och i bra kondition - då ska det vridas till att han "trotsar reglerna"..

Våra så kallade experter har bevisligen haft fel i nästan alla sina gissningar så hur kan någon fortfarande ha förtroende för en sådan som Giesecke när Sverige har de högsta dödstalen per capita i världen. Tycker du att det är bra att folk dör och resten av världen ser Sverige som ett avskräckande exempel?

Svenska medier har varit ofattbart snälla mot myndigheterna, även om det på senare tid har blivit en mer skeptisk ton.

Om det är så att Kina medvetet har spridit viruset eller det har spridits från ett labb på grund av slarv så förtjänar de att straffas så klart. Så det kan vara bra med en grundlig utredning. Men däremot har Kina hanterat smittan ljusår bättre än Sverige.
Vi får skylla oss själva som släppte in viruset trots att man var förvarna.
Citera
2020-05-22, 09:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Från The New England Journal of Medicine:
https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMc2011400?utm_source=Nature+Briefing&utm_campai gn=e3a766c5ad-briefing-dy-20200521&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-e3a766c5ad-44195505

"Our results indicate that SARS-CoV-2 has an organotropism beyond the respiratory tract, including the kidneys, liver, heart, and brain, and we speculate that organotropism influences the course of Covid-19 disease and, possibly, aggravates preexisting conditions."

Jävla kineser..
Citera
2020-05-22, 09:58
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Och sen å andra sidan hyllar man exempelvis sådana "experter" som Olsen som "ger klara och tydliga besked".

Exempelvis kan denna kloka virusexpert redan nu berätta att NÄSTA pandemi kommer att drabba oss om 5-50 år! Bara en sådan sak!! Klara besked och inget larv som "svårt att sia om framtiden" - som Tegnell säkert skulle slingra sig med. Nej. Olsen är vår nya hjälte. Han pratar så att man förstår.

Det är inte svårt att fatta vad 5-50 år betyder. Det är siffror efter varandra och en klar tydlighet. Nu vet vi alla när nästa pandemi kommer..
Det visar på handlingskraft och kunskap att säga " inom 5-50 år".
Media älskar självförtroende hos experter, det är ytterst enkelt att rapportera om.

Björn O är med andra ord en perfekt expert att intervjua, han pratar som folk i allmänhet och inte så där flummigt som Tegnell.

Sen att Björn O inte behöver ta ansvar för det som han säger, det låter man bli att nämna.
Citera
2020-05-22, 09:59
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Och sen å andra sidan hyllar man exempelvis sådana "experter" som Olsen som "ger klara och tydliga besked".

Exempelvis kan denna kloka virusexpert redan nu berätta att NÄSTA pandemi kommer att drabba oss om 5-50 år! Bara en sådan sak!! Klara besked och inget larv som "svårt att sia om framtiden" - som Tegnell säkert skulle slingra sig med. Nej. Olsen är vår nya hjälte. Han pratar så att man förstår.

Det är inte svårt att fatta vad 5-50 år betyder. Det är siffror efter varandra och en klar tydlighet. Nu vet vi alla när nästa pandemi kommer..

ATt en pajas som du försöker förlöjliga en kritiker som har både sans logik vett, och kött på benen bara gör dig till en ännu större pajas.

Hade Björn Olsens linje, och många andras, fått råda hade vi förmodligen haft 1500 döda nu istället för 3800.
Ska du fnissa och håna lite nu igen?
Citera
2020-05-22, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Han menade att du inte skulle besöka den sortens sidor där man visar folk som kissar varandra i munnen. Eller besök dessa om du vill, men bli inte chockerad av det som du ser.

Du vet inte vad du pratar om. När skulle jag blivit chockad? Det finns inga sidor där man visar folk som bli pissade i munnen. Det är hela landet som blir pissad i munnen. Skillnaden är att här finns en del som glädjs åt att bli pissad i munnen. Men det är inte bara äckligt att få veta att här finns såna. Problemet är att dessa ställer det till för folk som inte vill vara med i detta. Därför ska man komma hit och kasta sanningen i ansiktet på dessa dumma idioter som medvetet eller omedvetet deltar i ett folkmord.
Citera
2020-05-22, 10:01
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om. När skulle jag blivit chockad? Det finns inga sidor där man visar folk som bli pissade i munnen. Det är hela landet som blir pissad i munnen. Skillnaden är att här finns en del som glädjs åt att bli pissad i munnen. Men det är inte bara äckligt att få veta att här finns såna. Problemet är att dessa ställer det till för folk som inte vill vara med i detta. Därför ska man komma hit och kasta sanningen i ansiktet på dessa dumma idioter som medvetet eller omedvetet deltar i ett folkmord.
OT: om du inte kan hitta den typen av sidor tyder det bara på att du ännu inte har hittat en sökmotor.
Citera
2020-05-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Är det oroande att man kan bli smittad av ett corona-virus?
På sidan 2 nedan ser du att vanlig förkylning orsakas av corona-familjen i hög grad:
https://www.jacionline.org/article/S0091-6749(95)70218-0/pdf

Detta betyder inte att risken för allvarlig sjukdom är överhängande.
Snarare är det så att man blir lindrigare sjuk andra gången som man träffar på samma virus-

Om samtliga studerade Coronavirus i studien har egenskapen att inget långvarigt skydd utvecklas är det inte långsökt att det samma gäller SARS-CoV-2. Det är oroväckande i mitt tycke ja.
Citera
2020-05-22, 10:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Senaste veckan nya corona fall i Spanien (4,63 större befolkning) jämfört med Sverige

Daily New Cases in Spain (dag - antal):
14 - 1551
15 - 2138
17 - 1214
18 - 469
19 - 615
20 - 721
21 - 593

De siffrorna för Spanien tror jag är felaktiga. Spanien har förvisso en något hackig rapportering. Men de officiella siffrorna för antal nya smittade som de meddelat John Hopkins University är:

14/05/20 849
15/05/20 643
16/05/20 515
17/05/20 0
18/05/20 908
19/05/20 431
20/05/20 518
21/05/20 482
Citera
2020-05-22, 10:03
Medlem
Citat:
Kan inte vara lätt att vara hela världens samvete som går igång på varenda liten detalj som inte passar dig om denna pandemi. Ett tips är att läsa på om alla andra preventerbara sjukdomar och olyckor med mer så får du ännu mer att gå igång på.
Citera
2020-05-22, 10:06
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Italien kan ha 19 000 fler dödsfall än tidigare siffror
https://www.svd.se/italien-kan-ha-betydligt-hogre-covid-dodstal

Då undrar man såklart (det gjorde jag även tidigare) hur ser det ut i inkompetenta sverige? Myndigheterna säger att 4k har dött, men är de döda egentligen 6k, 8k?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in