2020-05-22, 09:17
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, och då undrar jag fortvarande vad var det för "spårning" polisen gjorde? Letade efter en hel och helst levande Wilma? Då borde det vara rimligt att kolla om hon möjligen hade packat den väskan eller påbörjat?
Anhöriga har alldeles säkert berättat för polisen vid det laget att W var där sist för att hämta sina grejer och på väg att lämna T.
När kom forensikerna dit då om inte direkt i början? Om det innebär att man inte får röra på någonting på flera veckor efteråt ... nej, inte klokt.
Jag har inte ändrat åsikt om totalt obegripligt polisarbete, efter när "ett troll" kom med uppgiften om att huvudet hittades i Ts lgh. Obs! vill lägga till att jag syftar på de vidriga utredningsmetoder och manualer som följs till punkt och pricka till den graden att allt logiskt mänskligt tänkande helt utesuts! Inte i den meningen de poliser personligen som gjorde "exemplariskt noggrant arbete efter all regelverk" . Förkastliga regler isåfall!

Dessutom när just den garderobsdörren står öppen vid deras första besök i lägenheten. Den väskan borde ha undersökts direkt!
Citera
2020-05-22, 09:24
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag är fortfarande nyfiken på T's blåmärken på ryggen.
Hur och varför får någon 20 cm långa stripor på sin rygg?
Vad kan man ha burit?
Var kan man ha krupit?
Kan det vara något ifrån bråket som uppstod?

Klappstolen, vem dna var på den?
Citera
2020-05-22, 09:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tisdag, måndag börjar rättegången om "lilla hjärtat" spännande veckor, hoppas vi får bra rapporteringar från båda rättegångar!

Du skriver "hoppas vi får bra rapporteringar" ... helt klart vill allmänheten få veta, men är inte bägge rättegångarna inför lykta dörrar? Och att vi endast efter domslut får veta - dels vad som verkligen hände och givetvis domslut?!

Jag menar det är ju knappast som det skildras i TV-serier så att vi vartefter och löpande får vetskap vad som sker i rättegångarna.
Citera
2020-05-22, 09:28
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag är fortfarande nyfiken på T's blåmärken på ryggen.
Hur och varför får någon 20 cm långa stripor på sin rygg?
Vad kan man ha burit?
Var kan man ha krupit?
Kan det vara något ifrån bråket som uppstod?

Klappstolen, vem dna var på den?

Hur han har fått sina "skador" är inte så svårt att förstå ifall Wilma kämpade för sitt liv.
Citera
2020-05-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Dessutom när just den garderobsdörren står öppen vid deras första besök i lägenheten. Den väskan borde ha undersökts direkt!

Ja, så tycker man. Här har "professorer" utvecklat polisjobbet till skandal!
Synd att tex. GW inte jobbar kvar längre och kan fortsätta ge råd hur polisen ska jobba, han har ju säkerligen varit med om att ta fram dessa regelverk och kunde utveckla vidare vissa misstag? (Är nu lite raljant här av frustration, sorry).
Senast redigerad av cactaceae 2020-05-22 kl. 09:30. Anledning: Felstavning
Citera
2020-05-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du skriver "hoppas vi får bra rapporteringar" ... helt klart vill allmänheten få veta, men är inte bägge rättegångarna inför lykta dörrar? Och att vi endast efter domslut får veta - dels vad som verkligen hände och givetvis domslut?!

Jag menar det är ju knappast som det skildras i TV-serier så att vi vartefter och löpande får vetskap vad som sker i rättegångarna.
Är det verkligen bakom lykta dörrar? Möjligtvis Esmeraldas, men vi brukar få bra info genom journalister och åskådare! Du behöver ju inte nedvärdera mig, JAG VET ATT RÄTTEGÅNGSDAGAR INTE SÄNDS PÅ TV!!
Citera
2020-05-22, 09:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Lykta dörrar gäller aldrig en hel rättegången, utan vid vissa känsliga delar. Tex obduktion och vad P7 kom fram till.
Citera
2020-05-22, 09:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Är det verkligen bakom lykta dörrar? Möjligtvis Esmeraldas, men vi brukar få bra info genom journalister och åskådare! Du behöver ju inte nedvärdera mig, JAG VET ATT RÄTTEGÅNGSDAGAR INTE SÄNDS PÅ TV!!

Kan du sluta att skrika med VERSALER? Och om att du tycker att jag nervärderar dig?

Jag skrev bara vad jag trodde - med frågetecken - om du missade det. En diskussion alltså ...

Att sitta och skriva och "skrika" med versaler som om jag har kränkt just dig känns rätt oviktigt att ha med i denna tråden. Vi sitter alla och funderar om vad som hänt Wilma - inte hur du inte klarar utav en diskussion. Ok???
Senast redigerad av CS128 2020-05-22 kl. 09:40.
Citera
2020-05-22, 09:37
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lykta dörrar gäller aldrig en hel rättegången, utan vid vissa känsliga delar. Tex obduktion och vad P7 kom fram till.

Jaha Ok - men då kommer det väl via Nyheterna vartefter då?!
Citera
2020-05-22, 09:45
Medlem
Citat:
Kan du sluta att skrika med VERSALER? Och om att du tycker att jag nervärderar dig?

Jag skrev bara vad jag trodde - med frågetecken - om du missade det. En diskussion alltså ...

Att sitta och skriva och "skrika" med versaler som om jag har kränkt just dig känns rätt oviktigt att ha med i denna tråden. Vi sitter alla och funderar om vad som hänt Wilma - inte hur du inte klarar utav en diskussion. Ok???
Märks du är gröngölning. Jag har följt hundratals rättegångar, både på plats o via media, dag för dag! Detta kanske tar din oskuld när du inser att info läcker ut efter varje rättegångs dag. Håll till godo. Har du tur kan du tom kanske få ljud upptagningar från Youtube 😉
Citera
2020-05-22, 09:59
Medlem
Det blir ju fängelse inget snack om saken, bara den hur hårt straffet blir där kommer det bli det svårare.
Citera
2020-05-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men kunde de verkligen se så mycket blod i lägenheten innan bluestar-undersökningen, som gjordes den 5 december enligt sida 204 i FUP?

Om man tittar på bilderna från sida 209 och framåt i FUP, alltså de vanliga fotona utan bluestar, då ser man inte så mycket blod i lägenheten. Och hon skulle ju tex kunna ha blivit misshandlad i lägenheten, och sen ville inte Tishko att hon skulle anmäla honom, så han ringde några kompisar som förde bort henne från lägenheten.
Eller blodet kanske kunde komma från länge sedan, från någon annan tom?
Fick de bekräftat att det var Wilmas blod innan de hittade huvudet?

Så vad fick egentligen polisen och åklagaren att bli övertygade om att hon var död?

Det var ju synligt blod på Flertalet ställen i lägenheten. Plus att ägodelar T sagt att W tagit med sig fanns kvar.
Sammantaget med hans konstiga beteende så anade de nog att W inte längre var i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in