2020-05-22, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det finns kortare vägar mellan orterna än motorvägen. Men det var MÖRKT. Då väljer han en belyst väg istället för små krokiga landsvägar utan gatlyktor.

Han är nog lite nojig/mörkrädd efter dådet kanske?
Citera
2020-05-22, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tockenn
Detta stämmer till stor del med min teori som jag skrev tidigare men några saker stämmer inte med bevisningen som finns.

Tittar man på luminol-bilderna så är där enorma mängder blod i vardagsrummet och även släpspår in på toaletten.
Där är dessutom väldigt lite blod på sängöverkastet och spåren på det tyder på att hon varit inlindad i det.

De enda blodspåren i sovrummet om man bortser från garderoben och överkastet är fotavtryck vilket säger mig att hon först varit i duschen och blivit avtvättad, sedan flyttad till sängen och inlindad i överkastet och flyttad till vinden.

Överkastet var ju dessutom borta när mamman var o kollade i lägenheten men när han greps var det tillbaka på sängen igen.

Tror också han tvättat av henne först. Det borde dom dock se på huvudet hur hennes smink ser ut då hon alltid hade detta. Och eftersom överkastet kom tebax snabbt låg det nog med wilma uppe på vinden.
Citera
2020-05-22, 08:12
Medlem
hofferinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Och varför gömma resten av kroppen så den inte kan hittas ???

Kan inte rubriceras som mord om ingen kropp finns, huvudet var troligen i form av någon trofé eller också blev han avbruten när han forsla bort kroppen. Resultatet är oavsett vad att han påträffas med fingeravtryck med den väl inslagen.

Man får hoppas att han inte är dum nog att tro att ingen skulle gå igenom hans garderob, han kunde ju gömt den lite bättre än så.
Senast redigerad av hofferino 2020-05-22 kl. 08:16.
Citera
2020-05-22, 08:15
Medlem
hofferinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Så låg väskan där när polisen gjorde första husransakan ? annars måste ju någon planterat den där , polisen eller någon i hans familj.

Enda man kunnat konstatera om väskan i FUP är att man vägrade öppna den på plats efter att man konstatera att det kunde varit en kroppsdel, det öppnas senare och man konstaterar då att det är huvudet. Det görs analys och man hittar T's fingeravtryck på samtliga lager (7 lager totalt).

Varför försvarsadvokaten vill lägga vikt här är bortom mig, spelar ingen roll när det är tekniskt bevisat att han är knuten till föremålet, oavsett om hans bortförklaring är att han är "ditsatt". Jag tror inte en oskyldig person reagerar så som han gjort inför rättegången som skulle varit påbörjad redan.
Citera
2020-05-22, 08:19
Medlem
Tänkte på jackan som är en typiskt wish jacka. Undrar om polisen kollat hans wish historik där alla ordrar brukar finnas och ser om han köpt en sådan där.
Citera
2020-05-22, 08:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Så låg väskan där när polisen gjorde första husransakan ? annars måste ju någon planterat den där , polisen eller någon i hans familj.

Om du åtminstone hade orkat ta dig tid att själv kolla i FUP, dvs kolla BILDERNA, så hade du sett att väskan låg där samma dag som polisen grep T och spärrade av lägenheten...
Läs fup online: https://www.docdroid.net/file/download/t1lLLzX/3280-19-pdf.pdf
Citera
2020-05-22, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Okej. När börjar den?
Tisdag, måndag börjar rättegången om "lilla hjärtat" spännande veckor, hoppas vi får bra rapporteringar från båda rättegångar!
Citera
2020-05-22, 08:48
Medlem
Horrorgrams avatar
Läst deras sms konversation flertal gånger.

Det ligger ju så sjukt mycket svartsjuka och hat mellan dom. Det var nog bara en tidsfråga det här.
Citera
2020-05-22, 09:12
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Tror det är benen och armar om inte armarna fick sitta kvar ev väskan med huvudet varit upp en sväng på vinden också, tror torson med eller utan armar hamnade i T soprum och åkte till förbränning redan tömmningen den 18e. Kuddvadden hittades i tunnan då den skulle tömmas en vecka senare den 25e.
Japp, tror också på det. Har nog varit upp en sväng på vinden och sen sopsäckar/IKEA-påsar motsv. ner i soprummet 15-17/11
Citera
2020-05-22, 09:13
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeleyez85
Tänkte på jackan som är en typiskt wish jacka. Undrar om polisen kollat hans wish historik där alla ordrar brukar finnas och ser om han köpt en sådan där.
Jag tänkte samma sak eftersom dom verkar tillverkas i Kina. Men jag har sökt igenom Wish nu (kan ju försvunnit), men finns ingen liknade och inte heller med det märket. Har bara hittat den på amerikanska Amazon?
Citera
2020-05-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Om du åtminstone hade orkat ta dig tid att själv kolla i FUP, dvs kolla BILDERNA, så hade du sett att väskan låg där samma dag som polisen grep T och spärrade av lägenheten...
Läs fup online: https://www.docdroid.net/file/download/t1lLLzX/3280-19-pdf.pdf

Ja, och då undrar jag fortvarande vad var det för "spårning" polisen gjorde? Letade efter en hel och helst levande Wilma? Då borde det vara rimligt att kolla om hon möjligen hade packat den väskan eller påbörjat?
Anhöriga har alldeles säkert berättat för polisen vid det laget att W var där sist för att hämta sina grejer och på väg att lämna T.
När kom forensikerna dit då om inte direkt i början? Om det innebär att man inte får röra på någonting på flera veckor efteråt ... nej, inte klokt.
Jag har inte ändrat åsikt om totalt obegripligt polisarbete, efter när "ett troll" kom med uppgiften om att huvudet hittades i Ts lgh. Obs! vill lägga till att jag syftar på de vidriga utredningsmetoder och manualer som följs till punkt och pricka till den graden att allt logiskt mänskligt tänkande helt utesuts! Inte i den meningen de poliser personligen som gjorde "exemplariskt noggrant arbete efter all regelverk" . Förkastliga regler isåfall!
Citera
2020-05-22, 09:15
Medlem
T34Panzers avatar
Sparrisen på video

” Här går Wilmas pojkvän på McDonalds efter mordet ”

https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/videon-visar-har-gar-wilmas-pojkvan-pa-mcdonalds-efter-mordet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in