2020-05-22, 02:30
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttelisa
Hade väl rensat bort någon, och så var bollen i rullning...
Alltså rensat bort, väldigt fel person.
Det kan kosta...
Citera
2020-05-22, 02:31
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Hade väl rensat bort någon, och så var bollen i rullning...

Så du menar att mördandet skulle ha börjat från BOs sida och sedan eskalerat?
Citera
2020-05-22, 02:34
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Alltså rensat bort, väldigt fel person.
Det kan kosta...

Det bör verkligen varit fel person som blev bortrensad då med tanke på hur lång tid som gått från att första brodern blev skjuten till den siste.

I Helsingborg finns det väll inte direkt några ”gäng” som jag förstår det, snarare mer löst sammansatta grupper som ibland samarbetar och ibland skjuter varandra lite beroende på personliga relationer mellan de iblandade?

Ta typ Rinkeby där du har dödspatrullen och shottaz t.ex. Där känns det mycket mer uppdelat än vad den undre världen i hbg gör.
Citera
2020-05-22, 02:36
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Så du menar att mördandet skulle ha börjat från BOs sida och sedan eskalerat?
Ja
Citera
2020-05-22, 02:43
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Det bör verkligen varit fel person som blev bortrensad då med tanke på hur lång tid som gått från att första brodern blev skjuten till den siste.

I Helsingborg finns det väll inte direkt några ”gäng” som jag förstår det, snarare mer löst sammansatta grupper som ibland samarbetar och ibland skjuter varandra lite beroende på personliga relationer mellan de iblandade?

Ta typ Rinkeby där du har dödspatrullen och shottaz t.ex. Där känns det mycket mer uppdelat än vad den undre världen i hbg gör.
I inlägg 30 , sidan 3 står något
Kan vara grunden till en del...
Citera
2020-05-22, 02:43
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ja

Inte omöjligt då det i så fall bör vara den äldsta brodern som blev skjuten först. Har flera minnen från grundskolan då han var väldigt aggressiv och våldsamt mot folk.

Fick själv spö av den äldsta och mellersta en gång men då jag slog tillbaka och var lite större än båda så slutade väll med en 60/40 vinst till dom. Tydligen tillräckligt mycket för att i alla fall få lite respekt av dom och efter det blev vi helt ok goda vänner Dock var vi allihopa i 10års åldern då så kan tänka mig att deras våldskapital växte med åren.
Citera
2020-05-22, 02:46
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Inte omöjligt då det i så fall bör vara den äldsta brodern som blev skjuten först. Har flera minnen från grundskolan då han var väldigt aggressiv och våldsamt mot folk.

Fick själv spö av den äldsta och mellersta en gång men då jag slog tillbaka och var lite större än båda så slutade väll med en 60/40 vinst till dom. Tydligen tillräckligt mycket för att i alla fall få lite respekt av dom och efter det blev vi helt ok goda vänner Dock var vi allihopa i 10års åldern då så kan tänka mig att deras våldskapital växte med åren.
Ja, det hela är ju tragiskt, stackars familjen som e kvar.
Inte helt fel om jag säger att där e en syster oxå...
Citera
2020-05-22, 02:53
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
I inlägg 30 , sidan 3 står något
Kan vara grunden till en del...

Ah, ja jag ser vilken koppling du gör. Vet dock att Esmail var vän med flera som var vänner med äldsta brodern till BO. Men vem vet, vänskaper kan förändras fort..
Citera
2020-05-22, 02:56
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ah, ja jag ser vilken koppling du gör. Vet dock att Esmail var vän med flera som var vänner med äldsta brodern till BO. Men vem vet, vänskaper kan förändras fort..
Ja, efter det tog det fart i stan o vad man förstår e det inte slut än...
Om man tänker efter så har det hänt väldigt mycket här dom senare åren, usch trist...
Citera
2020-05-22, 03:11
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ja, efter det tog det fart i stan o vad man förstår e det inte slut än...
Om man tänker efter så har det hänt väldigt mycket här dom senare åren, usch trist...

Helsingborg har verkligen blivit vilda västern (eller kanske vilda södern) på senare år. Från typ 2012/13 har det varit en stadig ökning av både gängkriminalitet och kriminalitet riktad mot oskyldiga vanliga människor. Senaste 1,5/2 åren har skjutningar och sprängningar nästan varit något dagligt i någon utav stadsdelarna. Väldigt tråkigt då det är en skitfin stad, skulle aldrig vilja bo på något annat ställe i Sverige än här.

En kul idé för att lösa problemet med kriminaliteten i Skåne hade varit att göra om typ Hven eller Hallandsväderö till ett stort battleroyal för alla som döms för grova våldsbrott (typ grova misshandlar, mord, skjutningar, bombningar, våldtäkter, pedofiler etc..) och låta dom slåss alla mot alla till siste man står. På ön kan det undangömmas lite lågkalibriga vapen, yxor eller dylikt som internerna där det finns förmildrande omständigheter i domarna kan använda för att få lite överhand mot sina grövre motståndare. Allt kan sändas på pay-per-view via nätet eller allra helst på SVT (Jag menar, vi måste ju få något för våra tv-licenser).

Vinnaren får sedan avtjäna resten av sitt straff på en utav Sveriges trevligare fängelse/resorter tills han anses kunna fungera i samhället nått så när.
Citera
2020-05-22, 03:30
Medlem
Räcker ju med att se bilderna från när han var barn, de som finns på facebook, för att fatta att det inte skulle gå så bra i framtiden.
Citera
2020-05-22, 04:55
Bannlyst
BO var ingen gullunge. När man dra en gatsten i huvudet på någon, som ge bestående skallskador. Jag tycker nog att BO fick vad han förtjänade. Har stark känsla av den här 22 åringen fick vad han förtjänade . Vi kan slösar våra tårar på andra människor öden som förtjänar det istället. Den här 22 åringen hade kostar många miljoner att vårda inom kriminalvården.

Den nu mördade 22-åringen dömdes redan som 17-åring för grov misshandel efter ett brutalt överfall på en ung man i Helsingborg. Vid det tillfället var han tillsammans med ytterligare tre personer och överföll sitt offer med slag och sparkar.

Enligt domen i Helsingborgs tingsrätt slog man även en gatsten i huvudet på personen, vilket ledde till svåra skallskador.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-darfor-skots-bada-broderna-ihjal/
Senast redigerad av Niggers 2020-05-22 kl. 04:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in