2020-05-22, 01:01
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Afan att han inte blivit klippt för lite cannabis, tack för infon Einstein!

Har du en aning om vad, låt säga 5kg cannabis går för på gatan? Tillräckligt mycket för att du skulle potentiellt kunna bli klippt vid ett rån för det. Inte omöjligt att det kan vara kokain inblandat i detta heller, vilket kostar ännu mer pengar.

Ska du skjuta någon så är det nog bäst du tar kol på personen för att slippa att själv bli nästa offer vid en eventuell hämnd. Men kan mycket möjligt vara en personlig vendetta, dock vet varken du eller jag om så är fallet.

Ja jag vet vad 5kg cannabis går för på gatan tro mig ingen skjuter nån för 5kg cannabis, jag själv skulle kunna köpa 5kg cannabis imorgon om ja ville inga jättepengar alls i grossist ledet. Mycket möjligt med personlig vendetta haha 3 bröder ur samma familj pangade låter de som nått som bara sker över lite beckning, nej inte direkt.
Citera
2020-05-22, 01:02
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Känd av polisen. Ett röt-ägg med andra ord.

I rest my case.

Ingen som kan svara på vilken högskoleutbildning snubben hade, eller om han jobbade hederligt och tjänade duktigt med flis?

Du vet att du tekniskt sätt är känd av polisen om du åkt på en fortkörningsbot eller varit lite för berusad på stan också va? Så den stämplingen betyder inget.

Ingen högskoleutbildning eller hederligt jobb på BO. Om han hade haft det, tror du hans liv hade slutat som det gjorde då?
Citera
2020-05-22, 01:04
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ja jag vet vad 5kg cannabis går för på gatan tro mig ingen skjuter nån för 5kg cannabis, jag själv skulle kunna köpa 5kg cannabis imorgon om ja ville inga jättepengar alls i grossist ledet. Mycket möjligt med personlig vendetta haha 3 bröder ur samma familj pangade låter de som nått som bara sker över lite beckning, nej inte direkt.
Mellan brodern lever...
Citera
2020-05-22, 01:07
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:

5kg cannabis går i alla fall på över 50kkr, kan vi vara överens om det? För det priset kan jag nästan garantera dig att det finns folk som är villiga att skjuta ner dig för.

Det kan absolut vara så att det finns någon annan orsak till att detta hänt, någon har blivit blåst, familjemedlemmar blivit hotade etc men det är inget jag känner till eller kan uttala mig om.
Citera
2020-05-22, 01:07
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttelisa
Mellan brodern lever...

Ja men inte nått vidare liv va? Flydde väl landet också. Tror inte de va meningen att han skulle överleva heller, han såg en chans å fortsätta leva och drog snabbt iväg.
Citera
2020-05-22, 01:08
Medlem
getbusys avatar
Citat:
5kg cannabis går i alla fall på över 50kkr, kan vi vara överens om det? För det priset kan jag nästan garantera dig att det finns folk som är villiga att skjuta ner dig för.

Det kan absolut vara så att det finns någon annan orsak till att detta hänt, någon har blivit blåst, familjemedlemmar blivit hotade etc men det är inget jag känner till eller kan uttala mig om.

Ska man ha död på nån brukar man få pynta iaf 100k lite mer om de ska va proffs som gör det
Citera
2020-05-22, 01:11
Medlem
mr.aidss avatar
Mycket tyder ju på att BO visste han var fucked så fort han kom till platsen med tanke på att bilen var krockad, förmodligen då han försökt ta sig därifrån så fort han såg vilka det var som satt honom i ett bakhåll eller vad man ska kalla det.

Verkar ju också ha varit automatvapeneld då flera salvor ska ha avlossats i omgångar om 6 skott, bilen har krockat och GM gått fram för att se till att avsluta jobbet.

Bara en spekulation dock.
Citera
2020-05-22, 01:15
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ska man ha död på nån brukar man få pynta iaf 100k lite mer om de ska va proffs som gör det

Okej, men 100k kommer man ganska snabbt upp i om man handlar narkotika som mellan-grossist? Inte sant? Speciellt om vi snackar kokain istället för cannabis.

Kan inte sååå mycket om torpedmarknaden i Sverige men du verkar hyfsat insatt, så vad tror du om detta? Många skott avlossade, flera olika salvor, 6 skott åt gången enligt vittnen. Låter det som en professionell hitman i dina öron eller mer som en snubbe som vill ha hämnd och kanske statuera ett exempel?
Citera
2020-05-22, 01:21
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Okej, men 100k kommer man ganska snabbt upp i om man handlar narkotika som mellan-grossist? Inte sant? Speciellt om vi snackar kokain istället för cannabis.

Kan inte sååå mycket om torpedmarknaden i Sverige men du verkar hyfsat insatt, så vad tror du om detta? Många skott avlossade, flera olika salvor, 6 skott åt gången enligt vittnen. Låter det som en professionell hitman i dina öron eller mer som en snubbe som vill ha hämnd och kanske statuera ett exempel?

Låter som hämnd personlig vendetta nån som hyser agg mot dessa bröder och gjort det länge. Proffsen är ofta inhyrda från utlandet och lämnar ofta vapnen kvar på plats mitt på backen efter avslutat jobb då vapnen aldrig ska användas igen och aldrig använts innan och går därför inte att knyta till någon.

Hyrs dock typ aldrig in torpeder utifrån enda jag känner till är när xheladin purava blev skjuten i Göteborg
Senast redigerad av getbusy 2020-05-22 kl. 01:32.
Citera
2020-05-22, 01:35
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Låter som hämnd personlig vendetta nån som hyser agg mot dessa bröder och gjort det länge. Proffsen är ofta inhyrda från utlandet och lämnar ofta vapnen kvar på plats mitt på backen efter avslutat jobb då vapnen aldrig ska användas igen och aldrig använts innan och går därför inte att knyta till någon

Nästa fråga blir ju då vad denna kille som jag kände som en schysst snubbe (har aldrig varit på fel sida om honom så att säga, då kan han säkert varit rätt jävligt att ha att göra med) har gjort för att någon ska pynta upp 100kkr plus resekostnader för eventuell mördare och riskera långa/livstids fängelse?

Jag menar, om jag vart på GM sida hade jag nog kunnat tänka ut både enklare, billigare och riskfriare sätt att få hämnd.
Citera
2020-05-22, 01:41
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Nästa fråga blir ju då vad denna kille som jag kände som en schysst snubbe (har aldrig varit på fel sida om honom så att säga, då kan han säkert varit rätt jävligt att ha att göra med) har gjort för att någon ska pynta upp 100kkr plus resekostnader för eventuell mördare och riskera långa/livstids fängelse?

Jag menar, om jag vart på GM sida hade jag nog kunnat tänka ut både enklare, billigare och riskfriare sätt att få hämnd.
Det var så man sa, förstod inte att BO, var runt omkring o överallt, visste att det skulle hända förr eller senare.
Nu e det gjort
BO orkade inte med tanken, levde som vanligt, så gott han kunde.
Citera
2020-05-22, 01:41
Medlem
getbusys avatar
Citat:

De är inga inhyrda de är orten grabbar samma killar som försökt klippa alla bröderna givetvis.sen är straffet för anstiftan lite annat än straffet för mord, värt 100k tycker många.
Ja kan också tänka på massa bättre sätt, handgranat under bildäck på passagerarsida, GPS puck under bil följa efter till välvald plats 2skott i skallen med ljuddämpare, använda gift, ja listan kan göras lång.
Senast redigerad av getbusy 2020-05-22 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in