2020-05-22, 00:08
Medlem
Har många vänner som är dömda å sen tog tag i sitt liv å gick vidare.

Detta gjorde dock inte BO.

Så sluta nu. Ett mindre problem, hejdå..
Citera
2020-05-22, 00:10
Medlem
Det verkar vara en hel del skitsnack i denna tråd om att BO inte förtjänade att bli mördad eftersom han var en "snäll" kille som "bara" sålde lite droger och inte begick våldsbrott. Så här beskrivs BO i en aktuell artikel i Expressen/Kvällsposten:

"Den nu mördade 22-åringen dömdes redan som 17-åring för grov misshandel efter ett brutalt överfall på en ung man i Helsingborg. Vid det tillfället var han tillsammans med ytterligare tre personer och överföll sitt offer med slag och sparkar.
Enligt domen i Helsingborgs tingsrätt slog man även en gatsten i huvudet på personen, vilket ledde till svåra skallskador. /…/

I handlingarna finns uppgifter om att 22-åringen hade ett normbrytande beteende och i det vårdprogram han skulle genomgå ingick bland annat att han skulle lära sig bättre impulskontroll.

22-åringen dömdes på nytt så sent som i onsdags, dagen före mordet.
Brottet var förgripelse mot tjänsteman, sedan 22-åringen försökt hindra en polisman att sätta en ordningsbot på hans bil efter en felparkering på trottoaren. 22-åringens straff blev 5 200 kronor i böter."

Länk: https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-darfor-skots-bada-broderna-ihjal/

Så nej, detta var ingen snäll, schysst kille, utan värdelös skithög som redan vid 22-års ålder var en fullfjädrad yrkeskriminell med lång brottshistoria bakom sig. Och hans brottslighet inkluderade inte "bara" narkotikahandel, utan bevisligen även grov våldsbrottslighet. Följaktligen är hans död inget att sörja över. Och hans värdelösa babbefamilj får förstås skylla sig själva, då de uppenbarligen totalt misslyckats med att uppfostra sina söner till normala, laglydiga samhällsmedborgare.
Citera
2020-05-22, 00:11
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Relevansen ligger i vad man blivit dömd för, vart går gränsen för att man ska ses som kriminell tycker du? Är fortkörning tillräckligt grovt? Själv anser jag inte att alla är kriminella enbart för att de blivit dömda. Precis så tänkte jag.

Så snart jag läser "de var kända av polisen" i någon artikel om sådant här så är det jackpot. Det gäller för övrigt deras partners, vänner och övriga allierade som känner till allt fuffens.

Vilken utbildning hade snubben? Hade han ett välavlönat jobb?

Sedan om det är en svenne eller blatte är helt egalt. För några år sedan var det mc-knuttarna som krigade i skinnväst, idag är det spinkiga glin med moppefjun-mustasch och adidasrandiga byx-kopior deras mammor "köpt" på gekås.
Citera
2020-05-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Jag fick höra imorse att hans flickvän bodde i området runt rangvalla, och skulle släppta av henne.
Blev han inte jagad också och trängd av flera bilar? Fy vad hemskt undras vad jag hade gjort? Tillslut blir bilen uppträngd där på parkeringen och kan inte ta sig ur. Detta angreppssätt har jag inte hört om förut
Citera
2020-05-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Är det inte ramadan nu förresten? Då ska ju muslimblattarna inte ta livet av varandra (ännu mindre än annars).
Exakt, det måste vara ”haram”. Inte bra
Citera
2020-05-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Kände personligen Younes och kan intyga att han är den som blivit mördad, Audin som det finns bilder på är en bil som jag ofta sett honom köra omkring i. Verkligen synd att en kille som honom ska bli dödad över vad jag misstänker är en knarkaffär för han var på det stora hela en väldigt trevlig kille som inte visade några tendenser till våld (så vitt jag vet).

Nu kommer folk i tråden säga: Om han var så trevlig varför blev han mördad?
Svar: Jag vet inte. Förmodligen för att det är så det fungerar i dessa kretsar.

Är inte själv inblandad i någon form av kriminalitet men känner honom då vi bodde i samma område och har gått i samma klass som båda hans bröder. Både den som blev mördad och den som överlevde, utav dom tre verkade Younes vara den fredligaste och mest omtyckta av många. Kom verkligen som en chock att det var han som var BO.

Vila i frid

Usch vad tråkigt för dig. Känns verkligen meningslöst. På hans äldre fb sida fanns ju bilder från skola kompisar mm. Där han var ca 10-12 år..😔
Citera
2020-05-22, 00:25
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goaboa
Har många vänner som är dömda å sen tog tag i sitt liv å gick vidare.

Detta gjorde dock inte BO.

Så sluta nu. Ett mindre problem, hejdå..
Sluta med vad?
Citera
2020-05-22, 00:26
Medlem
Citat:
Verkligen synd att en kille som honom ska bli dödad över vad jag misstänker är en knarkaffär för han var på det stora hela en väldigt trevlig kille som inte visade några tendenser till våld (så vitt jag vet).

Han verkar väldigt trevlig:
Citat:
Den nu mördade 22-åringen dömdes redan som 17-åring för grov misshandel efter ett brutalt överfall på en ung man i Helsingborg. Vid det tillfället var han tillsammans med ytterligare tre personer och överföll sitt offer med slag och sparkar.

Enligt domen i Helsingborgs tingsrätt slog man även en gatsten i huvudet på personen, vilket ledde till svåra skallskador.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-darfor-skots-bada-broderna-ihjal/
Citera
2020-05-22, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttelisa
Sluta med vad?

Tycka synd om BO
Citera
2020-05-22, 00:41
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Men du fattar väl att han inte blivit klippt för lite jävla cannabis eller? Luktar ju personlig vendetta långa vägar här pepprat sönder han till ett durkslag

Afan att han inte blivit klippt för lite cannabis, tack för infon Einstein!

Har du en aning om vad, låt säga 5kg cannabis går för på gatan? Tillräckligt mycket för att du skulle potentiellt kunna bli klippt vid ett rån för det. Inte omöjligt att det kan vara kokain inblandat i detta heller, vilket kostar ännu mer pengar.

Ska du skjuta någon så är det nog bäst du tar kol på personen för att slippa att själv bli nästa offer vid en eventuell hämnd. Men kan mycket möjligt vara en personlig vendetta, dock vet varken du eller jag om så är fallet.
Citera
2020-05-22, 00:48
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tivereC
Han verkar väldigt trevlig:

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-darfor-skots-bada-broderna-ihjal/

Se mitt tidigare inlägg #111 där jag delar mina tankar ang misshandeln och återkom sedan om du vill diskutera något ytterligare.

Har aldrig påstått att han var guds bästa barn, men eftersom jag, tillskillnad från dig kände personen har jag svårt att tänka mig att den misshandeln skedde helt utan anledning.
Citera
2020-05-22, 00:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Se mitt tidigare inlägg #111 där jag delar mina tankar ang misshandeln och återkom sedan om du vill diskutera något ytterligare.

Har aldrig påstått att han var guds bästa barn, men eftersom jag, tillskillnad från dig kände personen har jag svårt att tänka mig att den misshandeln skedde helt utan anledning.

Känd av polisen. Ett röt-ägg med andra ord.

I rest my case.

Ingen som kan svara på vilken högskoleutbildning snubben hade, eller om han jobbade hederligt och tjänade duktigt med flis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in