2020-05-21, 21:41
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Jag är fortfarande inte övertygad om att vi skulle klarat oss bättre med nedstängning, munskydd och det ni eftersöker. Äldreboenden (som står för en stor del av dödsfallen) skulle inte ha stängts ner.

MVH Tegnelllover

Vi skulle klarat oss bättre om vi inte fått in smittan på äldreboende och i hemtjänst.

Vi skulle ha organiserat det bättre från början. Minskat antal personal per brukare och isolerat de som blev sjuka på särskilda avdelningar och haft särskild personal som bara jobbade med sjuka. Vi skulle haft bättre skyddsutrustning och handsprit för personalen.

Men framför allt haft bättre medicinsk vård för de som blev sjuka och inte bara palliativ vård direkt. Det skulle varit intressant att veta hur många på äldreboenden som faktiskt dött av Covid 19 och hur många som har dött av palliativ vård ?

Vet vi ens om de verkligen haft Covid 19 innan vi påbörjade palliativ vård? Gamla människor kan bli helt utslagna och förvirrade av exempelvis en vanlig urinvägsinfektion. Var de då förkylda eller hade lite hosta också så kanske de betraktades som Covid och gavs tung palliativ medicinering?
Citera
2020-05-21, 21:41
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Även efter man har läst den så är vi "bäst" (näst bäst idag eftersom vi rapporterar dåligt under helgen).

Bara lägg ner! Har du ens läst excelbladet?
Sverige har dessutom den högsta befolkningsökningen i hela Europa de senaste åren. Att vi då har ca 100 pers mer som dött i april jämfört med tidigare 5 år bevisar ingenting och det är definitivt ingen massdöd.
Citera
2020-05-21, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Låta de dö som djur??
Har du ens läst statistiken från SCB?
https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/april-var-den-dodligaste-manaden-i-sverige-pa-over-20-ar/

Det finns ingen massdöd. Är ni helt efterblivna eller vad är fel på er? Jag frågar ärligt. Hur många av er har ens orkar gå in på SCB och läsa; ” Preliminär statistik över döda (xlsx)”?

Det är du som efterbliven som inte läser vad till och med msm skriver. Åsna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur vet du att eftersläpningen ökar?

Jag tittar på siffrorna från FHM, de har ett excel-ark som uppdateras varje dag, och man kan se när dödsfallen inträffade och vilka dagar de läggs till etc.

Efterslepet har ökat hela tiden, nu rapporteras döda som dog för upp till två veckor sedan.

Idag har det bara rapporteras 6 döda, igår 9 ... siffrorna för två veckor sedan ökar fortfarande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Äh ja?
En arbetslös sprutnarkoman hade skött detta MYCKET bättre än Tegnell. Fattar du inte det?
Knarkaren hade sagt; "gör som alla andra länder"

Och så va det klart.

Precis! Jag misstänker att det är exakt vad som har skett i de andra länderna.
Citera
2020-05-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hörde du när Olsen kritiserade Tegnell att han har "influensaglasögon" på sig. Detta är ingen influensavirus.

Sen sa han lite senare att han visserligen själv tyckte att detta virus betedde sig som ett influensavirus men ganska snart - kanske inom en månad - märkte han att det inte stämde.

Jaha. Så om vi hade trott på Olsen från början då skulle vi ha fått felaktiga besked en hel månad..

Sen säger han att vi borde ha stängt ner lockdown vårt samhälle tidigare. Jaha.

Om ett år kan jag t o m tala om hur vi BORDE HA GJORT.

Tyvärr har han förordat lockdown hela tiden. Att göra som andra länder enda från början.

Så du misslyckades att sätta dit honom
Citera
2020-05-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Jag tittar på siffrorna från FHM, de har ett excel-ark som uppdateras varje dag, och man kan se när dödsfallen inträffade och vilka dagar de läggs till etc.

Efterslepet har ökat hela tiden, nu rapporteras döda som dog för upp till två veckor sedan.

Idag har det bara rapporteras 6 döda, igår 9 ... siffrorna för två veckor sedan ökar fortfarande.
Ja men antal dödsfall idag säger ju inget om tendensen idag. De som avlider nu blev ju smittade för flera veckor sedan.
Citera
2020-05-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ni borde skämmas allihop.

Hur många har dött på äldreboenden i sverige?
Och hur många i grannländerna?

Debatten nu utgår ifrån att vi har EXTREMT mycket fler döda procentuellt sätt på äldreboenden än andra länder.

Men INGEN presenterar siffor

Nästan 90% av de som dött är ju över 70, vilket väl verkar vara rätt lika över världen.
Så när totalt antal döda drar i väg så är det ju främst de gamla som drabbas, dessvärre.
Citera
2020-05-21, 21:46
Medlem
Citat:

Hahahha jag älskar att du vet hur fel du har
Citera
2020-05-21, 21:48
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Det är du som efterbliven som inte läser vad till och med msm skriver. Åsna.

Din jävla nolla! Tar du info från msm.
Läs; Preliminär statistik över döda (xlsx)på SCB!!! Det står tydligt och klart i excel filen!! Ingen massdöd.
Knappt fler döda ön tidigare sett till befolkningsökningen.
Citera
2020-05-21, 21:49
Medlem
Citat:
Absolut! Så mycket vetande som inte får komma till nytta. Bara i den här tråden..

Bara man frågar en statsvetare då vet han absolut att FHM har varit helt fel hela tiden..

Jag önskar nästan att Rothstein eller varför inte någon här i tråden fick ta rodret för ett tag för att känna på hur det är på den andra sidan..

Olsen skulle nog anlita några matematiker för själv besitter han ju inte kompetensen. Sen skulle han vara tvungen att lita på att de har räknat rätt. Och JÄVLAR om de inte hade gjort det...Då ska HAN ansvara för det..

Det är bara att ha självförtroende, men också bra att ha självinsikt.

Du verkar vara efterbliven som tycker detta är något komplicerat.
Gör som alla länder.
Så.
Man måste inte vara epidemiolog för att säga det.
Citera
2020-05-21, 21:51
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:

Så du hade hellre velat bli inlåst i ditt hem? Din sjuke faan! Vad är det för fel i huvudet på er?
Man låser inte in friska människor.
Man isolerar sjuka personer.
Det finns dessutom ingen massdöd.
Läs ; ” Preliminär statistik över döda (xlsx)” på SCBs sida era sknnrsjuka as!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in