Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag förstår fortfarande inte varför han kom ut som sexköpare i media. Han kunde hålla tyst och fortsätta sitt liv som vanligt. Eller var det ännu ett sätt att förstöra för sig själv?
Det går inte att hemlighålla sådant. Vem som helst kan gå in på mrkoll.se och hämta ut FUP:en.
Citera
2020-05-21, 20:38
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Jag förstår fortfarande inte varför han kom ut som sexköpare i media. Han kunde hålla tyst och fortsätta sitt liv som vanligt. Eller var det ännu ett sätt att förstöra för sig själv?

Jag tänker hmmm....

Kom ut och kom ut.
Du har rätt i sak. Han ”talade ut i TV4”.
På så sätt kom han ut.

Men.
Hela det sociala drevet låg på, en hel skocks andedräkt i nacken. Han insåg att detta är inte fråga om ev det blir ett om med avslöjande.
Utan när. Saken skulle naturligtvis flutit upp till ytan hastigt.

Sen fattade han ett både juridiskt och PR-katastrofval. Vilket vi alla ser resultatet av nu.

Privat reflektion:
Paolo Roberto fattade sitt beslut pga att han ansåg sig såsom grandios, och om han bara fick komma till officiellt uttalande så kan han övertyga hela världen.
Ge honom ordet så kan han snacka hela allt detta tillrätta.
Han är väl för fan man!

Men nej.
Jättenej faktiskt.

Citera
2020-05-21, 20:39
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Jo, men jag antar att du inte vet ett dugg ang spelet bakom.

Utan medias hjälp är du tyvärr hjälplös som du kan se här.

och vad var spelet bakom som du knyslar om?
Citera
2020-05-21, 20:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Håller med dig, utom i epitetet ”tant”. 😛 Är några få år äldre än Paolo och har barnbarn. Lägger mycket hellre pengar på halvdelikatesser och spar den tiden till kvalitetstid med mina nära än att slava vid spisen. Det har jag gjort så det räcker.

Men av någon anledning är vi en bortglömd, hyfsat ekonomiskt stark målgrupp.

Medelålders kvinnor med utflugna barn. Fy fan vad jag fick pengar över var månad när de flög ur boet 😄

Menade inget illa med "tant" jag är lite yngre än Paolo och kallar mig tant ibland. Det var mer ett understrykande om att det som kanske ytligt ser lite trist ut kan vara motiverat ur strikt affärsmässig synpunkt, när man nu från företaget är "besviken och förbannad" för att den badboy man identifierat produkterna med uppför sig som en bad boy. Besviken och förbannad kan man ju vara exempelvis om man sponsrar någon som missköter sig men då har man ju fortfarande kvar sin egen produkt, Fischer riskerar inte att få skidorna utsnörda för att Petter Northug kör full exempelvis (nä, jag vet inte om Fischer sponsrade Petter).
Citera
2020-05-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
och vad var spelet bakom som du knyslar om?
Läs din historia så ser du att spelet bakom har en ömsesidig historia.

I det här fallet så var det inte så. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Knappast hjälpt av pressen denna gång.
Citera
2020-05-21, 20:53
Medlem
Hela Pablos karriär handlar om att han är värstingen med invandrarbakgrund som gjort revansch. En lite farlig man. En bad boy. sedan visar han sig inte ha ändrats alls utan går på i samma dumma spår.
Citera
2020-05-21, 20:54
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Det går inte att hemlighålla sådant. Vem som helst kan gå in på mrkoll.se och hämta ut FUP:en.

Ja men media hade väl inte skrivit och pekat ut han då? Hade han inte talat ut så hade han ju i lugn och ro kunnat sälja av sina företag och sedan legat lågt några år.

Nu kommer han för alltid ha ordet Torsk i pannan på sig och inget företag kommer någonsin anlita han nått mer.
Citera
2020-05-21, 20:54
Medlem
johnthedickholmess avatar
här har de intervjuat lyxhoran Paolo var med. https://stoppapressarna.se/svenskt/har-ar-kvinnan-paolo-roberto-kopte-sex-av

Tydligen är hon inte 22 år som hon säger själv utan 30 år enligt Polisen. Inte direkt ett "offer"...
Citera
2020-05-21, 21:00
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Paolo Roberto kommer ju från lågutbildad arbetarklass, så han vet ju inte hur Sverige fungerar. Han erkände brott som alla katoliker gör, och trodde därmed att han skulle komma lindrigare undan.

Morsning vilken blåsning, spaggen åkte på.

japp reptilhjärnan tog över från det han blev horkåt efter tills han raderade alla sina mediekonton, allt däremellan blev bara katastrof.

Det kommer nu gå jävligt snabbt för honom att inse att han är långt ifrån att tillhöra Stockholms toppskikt, precis som du skriver ser de honom nu som smutsig lågutbildad arbetarklass.

Han kommer få köra truck på ett kyllager.
Citera
2020-05-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Hela Pablos karriär handlar om att han är värstingen med invandrarbakgrund som gjort revansch. En lite farlig man. En bad boy. sedan visar han sig inte ha ändrats alls utan går på i samma dumma spår.

Invandrarbakgrund har han ju inte. Han är född och uppvuxen i Sverige i Upplands Väsby, som jag. Är hans pappa som är invandrare...
Citera
2020-05-21, 21:05
Medlem
Citat:

Domar är allmän handling så vem som helst kan läsa dem. Hade kommit fram hur som helst. Han ville förekomma det.
Citera
2020-05-21, 21:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
här har de intervjuat lyxhoran Paolo var med. https://stoppapressarna.se/svenskt/har-ar-kvinnan-paolo-roberto-kopte-sex-av

Tydligen är hon inte 22 år som hon säger själv utan 30 år enligt Polisen. Inte direkt ett "offer"...

Lyxhora? Hon blev pröjsad 1500 kronor, och poserar i utstyrsel som Borats kusin....?? 1500 kan väl knappast vara lyxhora taxa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in