Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Jag har hela tiden varit öppen med att jag vet att det finns en chans att Sveriges strategi är fel. Jag tror dock fortfarande den är rätt, personligen tycker jag det är lugnande att veta att vi förmodligen byggt upp en relativt kraftig immunitet till hösten.
Med det sagt så hoppas jag att jag har fel och att viruset brinner ut av sig självt nu i sommar utan att återkomma.
Sveriges strategi hade varit rätt, om vi hade uppnått den flockimmunitet som experterna utlovade, samtidigt som de äldre hade skyddats, och vi alla hade haft lika rätt till sjukvård.
Nu vet vi att andra länder inte kommer ha samma antal döda människor i syfte att rädda skinnet på Löfven och hans regering, eller på moderater som ansvarar för vården eller på myndigheter och deras personal som har fel i det mesta de gör.
Jag tror vaccin är på väg, för aldrig har det satsat så mycket vetenskap och pengar på något som just nu för att få fram vaccin. Skulle vi få ett vaccin är Sverige utskämt för all framtid, där det kommer talas om den humanistiska stormaktens uppgång och fall, och hur det kom sig att kalifatet tog över den västerländska värdegrunden i Svärje.