Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Du menar att Tegnell har större makt än Carlson?
Det beror ju på hur man ser det. Antar att man hade kunnat skylla på coach Phil Jackson för att han tog ut Michael Jordan i laget i en match där Jordan tappade bollen i ett avgörande läge så de förlorade. Men det blir ju lagets mest inflytelserika spelare Jordan som får skiten för det misstaget i mångas ögon.
Hoppas du förstår vad jag menar

Klart Carlsson har yttersta ansvaret, men vart fokus hamnar handlar om vem som gör vad i detta avseendet, och i detta fall tror jag och många kritiker att Tegnell är den som har störst del i hur strategierna tas fram och vad som tycks än vad Carlsson har. Man ser på Tegnell att sakerna han säger när han svarar på frågor är vad han själv tycker. Han är ingen skådespelare som pluggar och håller med om allt t ex Carlsson vill och har hans svar på tal på allt. Det är Tegnells åsikter vi ser om strategin och han ses som hjärnan bakom den.
Men jag är ju inte direkt positiv till Carlsson heller och vem som anses få skulden ifall de anses ha misslyckats i framtiden kan inte jag avgöra. Kanske blir båda? Jag tycker allmänt Sverige skött sig kasst i detta. Skulle strategin visa sig guld i framtiden så kommer även jag lyfta på hatten. Men oavsett så gjorde de flera missar i början som jag och många andra ifrågasatte grovt redan då. Det är inte OK och har gett oss ett sämre utgångsläge än vad vi hade behövt ha.