Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Med all respekt så tror jag "om jag skulle vara läkare" så skulle jag nog också framhålla Tegnell ord som trovärdiga(ska förklara så ingen tror jag ändar mig)
Tegnell är ansiktet utåt. Han är läkarna och sjukhusens förlängda arm. Dvs om patienter kommer till en läkare så svarar ju givetvis läkarna så. Dels för då har de ryggen fri om det inte skulle vara så.
Sticker du ut och går emot så får du ett helvete hur du än gör just nu.
Så läkarna är ju smarta och följer bara med det som FHM säger och gör.
Gällande Olsen ord så är det just det. Tegnell borde passas sig noga med vad han säger. Är det så att han har fel så har vi en katastrof i Sverige likt inget annat vi varit med om. Just att vi gått vår egen väg, dels för att vi säger att vi kan och vet. Sedan hävdar vi fortfarande långt in i denna pandemi att vi har rätt och alla andra har fel. Även om länder som öppnar upp och haft sin lockdown så säger Tegnell att de kommer få och vi svenskar inom kort är immuna och är folket i världen alla kan ta emot för vi inte har någon smitta.
Med tanke på hur Fel Tegnell har haft så här långt så är det magstarkt att han får fortsätta tala fritt och just i dessa termer.
Jag förstår att Olsen känner sig jätte modig när han ger intervjuer – men samtidigt har han ju aldrig vågat ta en debatt med Tegnell. Inte ens då när han har befunnit sig i samma tv-studio med honom. Varför?
Olsen säger att beräkningarna inte stämmer. Och samtidigt att han själv inte är någon matematiker. Han hänvisar till ”andra som vet” - typ engelska matematiker. Och vi vet ju hur väl ”den galne professorns” beräkningarna stämde när England införde lockdown..
Tegnels gäng har ju sagt att ingen vet något om det här viruset, men alla låtsas som om de skulle ha svaret. När man har kommit med ”larmrapporter” om dittan och dattan – då har de ju visat sig vara felaktiga och berott på kontaminering eller felräkningar fel modell etc. Tex detta att några skulle ha insjuknat flera gånger. Nu har det varit tyst om det. Men imorgon kommer det säkert något annat som Tegnell måste veta svaret på – utan att ens ha läst forskningsrapporten först..
Tegnell har inte beslutat om ”Sveriges väg” trots att många tycks tro det. Det är inte hans huvud som ryker om det skulle visa sig att allt Sverige har gjort ha varit helt felaktigt. Tegnell har ju en chef och landet har en ledning. Tegnell är ingen diktator över landet Sverige.
Jag förstår inte vad människor vill av FHM av Tegnell. Att vi skulle byta förhållningssätt NU och införa total lockdown? Eller vill man bara gnälla för att man har tröttnat på den frivilliga karantänen?
Nu förresten börjar även andra länder säga att karantänen – för de flesta – har varit i onödan. Endast äldre äldre MÄN borde sitta inne och uggla. Kvinnorna kan gott ta det lugnare och kvinnor under 80 har inte mycket att frukta för.