Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Å andra sidan om man jämför Tegnells uttalanden med min läkares - då framstår Tegnells prognoser som mycket trovärdiga..
Och för att tala om "guds lag" i sekulariserade Sverige är det lite komiskt?
Vad vill Olsen säga med det uttalandet? Menar han att majoriteten i Sverige tror på "Gud och hans lagar"? Eller tvärtom att nästa ingen tror på en sagofigur eller de "lagar" någon vill tuta i oss?
Med all respekt så tror jag "om jag skulle vara läkare" så skulle jag nog också framhålla Tegnell ord som trovärdiga(
ska förklara så ingen tror jag ändar mig)
Tegnell är ansiktet utåt. Han är läkarna och sjukhusens förlängda arm. Dvs om patienter kommer till en läkare så svarar ju givetvis läkarna så. Dels för då har de ryggen fri om det inte skulle vara så.
Sticker du ut och går emot så får du ett helvete hur du än gör just nu.
Så läkarna är ju smarta och följer bara med det som FHM säger och gör.
Gällande Olsen ord så är det just det. Tegnell borde passas sig noga med vad han säger. Är det så att han har fel så har vi en katastrof i Sverige likt inget annat vi varit med om. Just att vi gått vår egen väg, dels för att vi säger att vi kan och vet. Sedan hävdar vi fortfarande långt in i denna pandemi att vi har rätt och alla andra har fel. Även om länder som öppnar upp och haft sin lockdown så säger Tegnell att de kommer få och vi svenskar inom kort är immuna och är folket i världen alla kan ta emot för vi inte har någon smitta.
Med tanke på hur Fel Tegnell har haft så här långt så är det magstarkt att han får fortsätta tala fritt och just i dessa termer.