Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Ja det är frustrerande om man på pappret är två dom delar på arbetsuppgifterna men måste göra det mesta själv. Du får jobba mycket men det ser ut som att du gör mindre än normalt.
Det kan ju finnas orsaker, t ex att han är utbränd eller har något annat problem. Fast det orkar väl inte du täcka upp fär hur länge som helst.
Finns det något sätt att dela upp arbetsuppgifterna tydligare så du har ditt eget område. Då kan du känna att du gjort ditt och få credit för det du gjort. Om han inte hinner med sitt är det ju ett problem mellan honom och chefen. Inte ditt jobb att tjata på honom.
Arbetsuppgifterna är uppdelade så att jag har mer jobb än honom och det är okej för min del, vill inte ha massa dötid. Problemet är att jag behöver en hjälpande hand emellanåt vilket jag inte får. Det är tydligt att han har dötid, men utnyttjar den till vem vet vad istället för att hjälpa till.
Ett exempel är från igår, när han dök upp 20-25 minuter innan frukost och dumpade av lite saker. Sa då att nu när du ändå är här så kan du väl hjälpa mig så jag hinner klart innan frukost för du hinner ändå inte påbörja något nytt. Svaret jag fick var att han kollade bara på mig och åkte iväg, blev helt paff. Slutade med att jag fick jobba en bra bit efter 9.