2020-05-21, 16:05
Medlem
Han är totalt kass på att planera och att prioritera. Jag har förklarat gång på gång vad arbetsledaren har sagt är prio för tillfället, men får alltid svar "jag har ingen tid" jag måste göra det och det och väljer saker som har lägst prio.

Får ofta svar som vi tar det imorgon, nästa vecka osv vilket "alltid" slutar med att veckorna går, kunderna klagar. Kan säga t.ex att det är din tur att göra det, bra om du gör det omgående eftersom all personal ser, chefer ser och det är pinsamt att det aldrig blir gjort. Slutar alltid med att jag får prioritera bort saker och göra det själv för att det ska bli gjort.

Misstänker tyvärr att han myglar och inte arbetar så mycket. Har själv märkt när jag täckt upp att hans arbetsuppgifter inte fyller upp särskilt mycket tid. Börjar bli tröttsamt detta. Speciellt eftersom högre chefer har börjat uppmärksamma att vi ligger efter. Vilket jag får skulden för.
Citera
2020-05-21, 16:12
Medlem
Ja det är frustrerande om man på pappret är två som delar på arbetsuppgifterna men måste göra det mesta själv. Du får jobba mycket men det ser kanske ut som att du gör mindre än normalt.
Det kan ju finnas orsaker, t ex att han är utbränd eller har något annat problem. Fast det orkar väl inte du täcka upp för hur länge som helst.

Finns det något sätt att dela upp arbetsuppgifterna tydligare så du har ditt eget område? Då kan du känna att du gjort ditt och få credit för det du gjort. Om han inte hinner med sitt är det ju ett problem mellan honom och chefen. Inte ditt jobb att tjata på honom.
Senast redigerad av TigerKid2 2020-05-21 kl. 16:15.
Citera
2020-05-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja det är frustrerande om man på pappret är två dom delar på arbetsuppgifterna men måste göra det mesta själv. Du får jobba mycket men det ser ut som att du gör mindre än normalt.
Det kan ju finnas orsaker, t ex att han är utbränd eller har något annat problem. Fast det orkar väl inte du täcka upp fär hur länge som helst.

Finns det något sätt att dela upp arbetsuppgifterna tydligare så du har ditt eget område. Då kan du känna att du gjort ditt och få credit för det du gjort. Om han inte hinner med sitt är det ju ett problem mellan honom och chefen. Inte ditt jobb att tjata på honom.

Arbetsuppgifterna är uppdelade så att jag har mer jobb än honom och det är okej för min del, vill inte ha massa dötid. Problemet är att jag behöver en hjälpande hand emellanåt vilket jag inte får. Det är tydligt att han har dötid, men utnyttjar den till vem vet vad istället för att hjälpa till.

Ett exempel är från igår, när han dök upp 20-25 minuter innan frukost och dumpade av lite saker. Sa då att nu när du ändå är här så kan du väl hjälpa mig så jag hinner klart innan frukost för du hinner ändå inte påbörja något nytt. Svaret jag fick var att han kollade bara på mig och åkte iväg, blev helt paff. Slutade med att jag fick jobba en bra bit efter 9.
Citera
2020-05-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-right
Arbetsuppgifterna är uppdelade så att jag har mer jobb än honom och det är okej för min del, vill inte ha massa dötid. Problemet är att jag behöver en hjälpande hand emellanåt vilket jag inte får. Det är tydligt att han har dötid, men utnyttjar den till vem vet vad istället för att hjälpa till.

Ett exempel är från igår, när han dök upp 20-25 minuter innan frukost och dumpade av lite saker. Sa då att nu när du ändå är här så kan du väl hjälpa mig så jag hinner klart innan frukost för du hinner ändå inte påbörja något nytt. Svaret jag fick var att han kollade bara på mig och åkte iväg, blev helt paff. Slutade med att jag fick jobba en bra bit efter 9.
Låter som du är en fet jävla pussy. Nita snubben i hans hem.
Citera
2020-05-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandcat
Låter som du är en fet jävla pussy. Nita snubben i hans hem.

Han är nysvensk så det kommer räknas som ett hatbrott.
Citera
2020-05-21, 16:55
Medlem
1335991s avatar
Citat:

Gå till chefen,och säj vad som hände i fredags!
och då vad du anser har hänt innan.

Spelar ingen roll om det är en nysvensk...
annars kommer denna nysvensken utnyttja
dig till max!
Så säj ifrån!!!
Citera
2020-05-21, 18:13
Medlem
Inkommers avatar
Spika upp en död fisk på hans ytterdörr så han fattar vinken!
Citera
2020-05-21, 18:19
Medlem
Citat:

Vafan e detta.
Du accepterar det ju bara. Mes.
Nästa gång du är på jobb så går du direkt till chefen och säger hur det ligger till.
Ber din arbetskamrat dig om något eller om han segar --> gå till chefen.
Detta ska vara chefens problem och inte ditt.
Chefen kommer lägga problemet på din arbetskamrat som till slut får sparken om han inte skärper sig.
Citera
2020-05-21, 18:20
Medlem
Citat:

Det har ingen betydelse om han är nysvensk, nyafriken, kines, tattare, zigge eller vafan som helst.
Du går till chefen och berättar hur det ligger till.
Denne nysvennen får lön på din beskostnad.
Citera
2020-05-21, 19:46
Medlem
Doubts avatar
Stort eller litet bolag? Snacka med chefen och se om ni inte kan lägga om schema så du får jobba med någon annan. Säg att ni inte riktigt klickar så bra så det blir lite samarbetsproblem, inget allvarligt utan mer att det inte blir optimalt men framställ det inte som världens undergång heller.
Få det att låta som du inte vill slänga honom under bussen. Har du en vettig chef kommer denne att ställa lagom ledande frågor och se att det är din kollega som är det större problemet. Men håll det balanserat, försök inte bara mata skit på kollegan, inte alltid att det uppskattas.
Och lägg ner ditt trams om att det är för att han är invandrare. Kommer det fram att du är invandrarfientlig är det inte ett långt steg för chefen att tro att det kanske är du som är skälet till att samarbetet med din kollega inte funkar, han är trots allt invandrare.
Senast redigerad av Doubt 2020-05-21 kl. 19:50.
Citera
2020-05-21, 19:50
Avslutad
En arbetskollega ville att jag ska jobba hens arbetsuppgift!
För att hen kan inte fixa arbetsuppgift. Jag kan det.
Det slutade med min ilsk och kokt i min huvudet!
Jag vrålade åt hen att hen måste lära sig själv och fixa kurs!
Arbetsledning blev stum och vågade inte markera på mig om jag måste hjälpa!
Jag blängde på hen och arbetsledning!
Hen gav arbetsuppgifter till arbetsledning istället för mig!
Jag tänker ALDRIG bli utnyttjas av såna arbetskollegor.
Arbetsledning skall hjälpa hen för det är deras ansvar. Inte mitt ansvar.

En gång när dom ville snoka på hur jag kunde jobba fort och de ville härma mitt metod.
Men jag vände mig mot dom och morrade åt dom.

*ensamvarg*
Citera
2020-05-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Vafan e detta.
Du accepterar det ju bara. Mes.
Nästa gång du är på jobb så går du direkt till chefen och säger hur det ligger till.
Ber din arbetskamrat dig om något eller om han segar --> gå till chefen.
Detta ska vara chefens problem och inte ditt.
Chefen kommer lägga problemet på din arbetskamrat som till slut får sparken om han inte skärper sig.

Ber han om hjälp, så har jag börjat svara tillbaka att jag inte har tid vilket jag inte direkt har men för att visa upp samma egoistiska beteende och jag ser att han icke gillar det.

Saken är den att jag vill inte vara den personen som springer till arbetsledaren och klagar stup i kvarten, vill lösa problemet som vuxna människor på plats. Men kanske enda lösningen att ta det högre upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in