2020-05-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Efter att tittat i tidninge från den 14e november så ska NCSI gå kl 16-17 på 6an och 23-24 på 3an.
Kan det vara så att det var mörkt i november och han var sömndrucken, svårt att minnas riktigt.
Jag känner flera som på olika sätt påstått att de är bombsäkra 100% så visade de sig ha fel.

Om du istället kollar på TV24.se 14/11 hittar du flera olika tider NCSI visats på, bl a på 8an mellan 21-22.
Citera
2020-05-21, 12:09
Medlem
K.Blomkvists avatar
Nu kommer det att bli väldigt intressant när rättegången börjar den 26 maj, fyra veckor kommer det att ta.

Jag undrar och hoppas att den presumtiva mördaren sitter med hela tiden.
Förhoppnings så får vi alla fler svar från alla vittnen och inblandade, jämfört med det som finns i FUP:en.

Sedan hoppas jag att GM öppnar foderluckan och inte svarar: "Ingen kommentar."

Jag har en känsla av att det har dykt upp fler resultat från polisen som inte finns med i FUP:en.
I bästa fall så hoppas jag att åklagaren har mer på fötterna än vad som finns i FUP:en.
Kanske släpper hen en "bomb" i rätten. typ, ett "ess i rockärmen".

Det kommer bli tufft för honom när alla vänner, släkt, Wilmas släktingar, journalister kommer att starrbliga på honom hela tiden.

Jag hoppas att han bryter ihop totalt framför alla.

Håll alla tummarna när den dagen kommer.
Citera
2020-05-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nu kommer det att bli väldigt intressant när rättegången börjar den 26 maj, fyra veckor kommer det att ta.

Jag undrar och hoppas att den presumtiva mördaren sitter med hela tiden.
Förhoppnings så får vi alla fler svar från alla vittnen och inblandade, jämfört med det som finns i FUP:en.

Sedan hoppas jag att GM öppnar foderluckan och inte svarar: "Ingen kommentar."

Jag har en känsla av att det har dykt upp fler resultat från polisen som inte finns med i FUP:en.
I bästa fall så hoppas jag att åklagaren har mer på fötterna än vad som finns i FUP:en.
Kanske släpper hen en "bomb" i rätten. typ, ett "ess i rockärmen".

Det kommer bli tufft för honom när alla vänner, släkt, Wilmas släktingar, journalister kommer att starrbliga på honom hela tiden.

Jag hoppas att han bryter ihop totalt framför alla.

Håll alla tummarna när den dagen kommer.
Hans sammanbrott i cellen då och då visar att han inte är så hårdkokt - så kanske han bryter ihop och erkänner mitt i brinnande huvudförhandling. Det är många uppehåll i förhandlingen. Så man beräknar 7 heldagar (samt en reservdag). Den kommer pågå 26 maj - 9 juni. Så det är väl två veckor om jag inte räknar fel?

Tishko skall sitta med alla rättegångsdagarna. Jag kan inte begripa vad som skulle få domstolen att låta honom slippa? Frågan är om han fejkar ett nytt självmordsförsök för att slippa - men då skjuter man kanske upp de vittnesmålen som skulle varit den dagen?

Åklagaren får inte ha ett ess i rockärmen. Allt han hittar både för- och nackdelar för Tishkos räkning, skall delges både advokat och T. Tyvärr. Hade ju varit trevligt om det kom fram något som skakade T i grundvalarna. Men det lär inte ske i en svensk brottmålsförhandling.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-21 kl. 12:19.
Citera
2020-05-21, 12:16
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Om du istället kollar på TV24.se 14/11 hittar du flera olika tider NCSI visats på, bl a på 8an mellan 21-22.
De får väl fråga vittnet om han ser på navy eller LA vilket det verkar finnas, för att fastställa en mer säker tid.
Citera
2020-05-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Hmm intressant men jag tycker det är alldeles för mycket som tyder på att det är han, finns många bevis. Sedan så tror jag inte han älskade henne överhuvudtaget , det är ju bara att kolla på deras sms konversationer så framgår det att han bara har henne för att knulla.. Han kan liksom göra vad han vill med henne hon säger inte nej , han kontrollerar allt hon gör samtidigt som han inte verkar bry sig ett skit om henne. Hennes föräldrar är skit så hon kan ej bo där = hon vänder sig till honom och han utnyttjar det.
Håller med om föräldrarna , de borde låsas in i samma cell som mördaren.
Han säger även att han vill stycka hennes kropp och knulla hennes kroppsdelar, vem fan säger så egentligen ? även om man är lack eller vad som så snackar man inte på det sättet utan att man själv är kapabel till att göra det.

Hur som helst så är jag fast säker på att det är något skumt med huvudet eller något även fast han verkar helt skadad så kan man endå inte vara så dum att man lämnar kvar det när man har flera dagar på sig. Hans familj iblandad eller något.

Ifall han hade utnyttjat henne hade han inte visat henne för sin familj. Kurdisk skulptur är hård och man får oftast inte ens vara med någon som inte har samma kultur. Så utnyttja njaa
Citera
2020-05-21, 12:28
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hans sammanbrott i cellen då och då visar att han inte är så hårdkokt - så kanske han bryter ihop och erkänner mitt i brinnande huvudförhandling. Det är många uppehåll i förhandlingen. Så man beräknar 7 heldagar (samt en reservdag). Den kommer pågå 26 maj - 9 juni. Så det är väl två veckor om jag inte räknar fel?

Tishko skall sitta med alla rättegångsdagarna. Jag kan inte begripa vad som skulle få domstolen att låta honom slippa? Frågan är om han fejkar ett nytt självmordsförsök för att slippa - men då skjuter man kanske upp de vittnesmålen som skulle varit den dagen?

Åklagaren får inte ha ett ess i rockärmen. Allt han hittar både för- och nackdelar för Tishkos räkning, skall delges både advokat och T. Tyvärr. Hade ju varit trevligt om det kom fram något som skakade T i grundvalarna. Men det lär inte ske i en svensk brottmålsförhandling.

Exakt så.

Han kommer nog få problem med sömnen under dessa veckor, ingen aptit.
Tankar som snurrar runt i skallen.

Jag hoppas verkligen att han krackar ihop inför hela svenska folket och den värld som följer rättegången.

Som Du säger: "Men det lär inte ske i en svensk brottmålsförhandling."
Kan det inte "dyka upp" nya bevis/fakta under pågående rättegång.

Kanske lite Perry Mason, liknande...

Jag kan inget om förfarandet hur/vad svensk lag säger.

Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar...
Citera
2020-05-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stius-qots
Menar du att han är helt oskyldig? Helt ovetandes om vad som hänt? I hans lägenhet?
Kan du förtydliga vad du menar? Har han beställt detta mord/styckning?

Och så har hans blod "råkat" beblanda sig med hennes...
Och någon har ju tagit det folie han använder för drogerna och lindat in hennes huvud. Därav hans fingeravtryck...
Gör absolut ingenting för att försöka hävda sin oskuld i förhör...
Säger till häktesvakten "Hon fick vad hon förtjänade"... så mycket älskade han henne ja.

Har någon annan satt dit honom?
Det måste vara så va?
Har du läst FUP? Alltså hela?

Du är 99% säker säger du. Känner du honom så att du kan yttra dig såpass?
Är det ett djur som begått detta brott? För det finns faktiskt folk som faktiskt begår dessa vidriga brott. Människor alltså

Men det kanske du missat. Vad krävs för att övertyga dig om hans skuld? Film på mordet och styckning?

Jag har läst hela FUP. Men det än något i det som stämmer. Han nekar och nekar för en stor anklagelse med mycket tydlig bevis på honom. Jag tror mycket väl att han är inbland i de men inte att han har gjort det.

Jag tror han har varit skyldig någon exempelvis pengar och i dagens läge om man försöker såra någon så skadar man någon som personen älskar. Så tog dom Wilma. Om bevisen va så tydliga hur hitta dom inte bevisen direkt? Jag tror bevis lades till i efterhand.

(Till er som säger att jag är familj bara för jag skapa mitt konto för 5 dagar sen. Så skapa jag kontot för jag har följt tråden sen november när detta skedde. Men jag har aldrig haft ett konto tidigare och jag såg att ingen såg på saken som mig.)
Citera
2020-05-21, 12:33
Medlem
Har läst FUP. Men vet ej om jag är blind. Finns det inga samtal/smslistor från Tishkos telefon?
Citera
2020-05-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Precis. Och om jag minns rätt (ett tag sen jag läste den) så släppte dom inte av honom hemma heller, utan en bit hemifrån? Så i själva verket var han kanske hemma 22.30-tiden.

Nä nån skrev att de va en bit hemifrån och att kl bör varit ca 22:20 då han va hemma igen.
Citera
2020-05-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Exakt så.

Han kommer nog få problem med sömnen under dessa veckor, ingen aptit.
Tankar som snurrar runt i skallen.

Jag hoppas verkligen att han krackar ihop inför hela svenska folket och den värld som följer rättegången.

Som Du säger: "Men det lär inte ske i en svensk brottmålsförhandling."
Kan det inte "dyka upp" nya bevis/fakta under pågående rättegång.

Kanske lite Perry Mason, liknande...

Jag kan inget om förfarandet hur/vad svensk lag säger.

Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar...
Det kanske kommer upp något. Kroppen kan ju hittas ex.vis. Vad som händer då vet jag inte. Men åklagaren får inte ta upp det som en ren överraskning utan att delge advokat och dennes klient innan. Men intressant tanke. Nya bevis under rättegången - stoppas förhandlingen då tro och tas om? Har inte den blekaste aning.

Jag kan tänka att T har det jobbigt. Det är en sak att döda och stycka en människa. Men bilderna i huvudet från detta värv kommer han aldrig ifrån. Det kommer följa honom för alltid. Och det kan vara just det som gör att han brutit samman och förts akut till psyk/sjukhus kanske.
Citera
2020-05-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nä nån skrev att de va en bit hemifrån och att kl bör varit ca 22:20 då han va hemma igen.
Det finns ingenstans i fupen där det står att de släppte honom "en bit hemifrån". I HR står det att man kör hem honom till Uddevalla. Och man avslutar ärendet 22.14:55.
Citera
2020-05-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajakingen
Ifall han hade utnyttjat henne hade han inte visat henne för sin familj. Kurdisk skulptur är hård och man får oftast inte ens vara med någon som inte har samma kultur. Så utnyttja njaa

Du är fan inte klok! Är du på riktigt! Idiot!
Kurdisk skulptur förresten, av betong eller bränd lera?
Uppenbarligen har denne T minst två sidor i sin personlighet. En "god" som han visar utåt, och en ond som bara W ser, kanske hennes vänner också. T är vad han vill mot vem han vill bara det gagnar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in