2020-04-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är ganska simpelt kring varför de har tagit bort kommentarfunktionen och det är så som du själv säger, de "censurerade" ovälkomna åsikter och aktivt skapade sin egna version av en åsiktskorridor och en egen form av politisk korrekthet.

Att de inte kan stå för det precis som att de inte kan stå för artiklar som skämmer ut dem utan tar bara bort dem helt och hållet istället för att rätta vad som har blivit fel och stå för att de har gjort fel, visar bara på varför många inte tar dem seriöst.
Jag tvivlar på att någon tagit Samnytt seriöst, någonsin. Det var en tidning som National Enquirer fast sämre. Men kommentarerna gillade jag. Nu är tidningen helt irrelevant.
Citera
2020-04-13, 18:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jag tvivlar på att någon tagit Samnytt seriöst, någonsin. Det var en tidning som National Enquirer fast sämre. Men kommentarerna gillade jag. Nu är tidningen helt irrelevant.

Folk måste ha tagit det tillräckligt seriöst för att slösa sina pengar på deras tiggande.

Men ja, de har i stort sett varit helt irrelevanta sedan de gick under namnet Avpixlat och kom med sitt reportage om den å kallade vapengömman som visade sig aldrig ha existerat
Citera
2020-04-17, 20:39
Medlem
Knullkungens avatar
Nu granskar medierna samhällsnytt och visar hur SD startade avpixlat.

https://sverigesradio.se/artikel/7454767
Citera
2020-05-07, 08:26
Medlem
Rebali179s avatar
fattar inte att folk är villig att betala för sidan, Ger inte en kr tills det kommer bättre artiklar.
Men ändå så lyckas de hålla sig för att det skall gå runt.
Tur att Kent Ekeroth får betala för eländet istället för att lägga ner skiten

Men ja, de har i stort sett varit helt irrelevanta sedan de gick under namnet Avpixlat och kom med sitt reportage om den å kallade vapengömman som visade sig aldrig ha existerat.
Ett riktigt bottennapp
Citera
2020-05-07, 08:39
Medlem
Nu är det 7/5 och ser på deras progressbar att de endast fått in 3% av donationerna som krävs för att gå runt. Samtidigt varslar aftonhoran 50 tjänster pga 25% minskade intäkter på reklam.

Kommer vi se annalkande mediadöd nu inom mainstream samt altmedia på grund av Covida-19 ?

Samnytt är ju en av Sveriges 10 största sajter i hänseende av antalet besökare / trafik.
Citera
2020-05-21, 03:52
Medlem
rex144s avatar
Det går inte att kommentera, när ska de fixa det? Det borde de upplysa sina läsare om.
Citera
2020-05-21, 05:32
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det går inte att kommentera, när ska de fixa det? Det borde de upplysa sina läsare om.

Kommentarsfältet är åter i funktion sedan något dygn, men någon förklaring till det relativt långa avbrottet har inte givits.
Citera
2020-05-21, 15:03
Medlem
Nu verkar de har börjat skriva om tråkiga migrationsdomar igen som de höll på med på avpixlat-tiden:

https://samnytt.se/nyfunnen-karlek-till-jesus-gav-flyktingstatus/

Annars tycker jag det finns ett antal småsaker de borde kunna ändra. Listen med "senaste nyheter" längst till höger kräver typ fem rader för varje artikel istället för bare en eller maximalt två rader som är vad Fria Tider kör med, blir mycker mer överskådligt med Fria Tiders modell.

Sedan kör de ofta med rubriken till höger eller till vänster om bilden på huvudsidan hos Fria Tider vilket det gör att det ryms fler artiklar per ytenhet än när man enbart kör rubrik under bild som hos Samnytt.

Jag vet inte om det är någon som kan rekommendera något bättre publiceringsverktyg än det de kör med just nu för att få innehållet visuellt snyggare?
Citera
2020-05-25, 09:00
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Kommentarsfältet är åter i funktion sedan något dygn, men någon förklaring till det relativt långa avbrottet har inte givits.

Nej, det funkar ej.
Citera
2020-05-25, 10:43
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Nej, det funkar ej.

Vad menar du? Diskussionerna är i full gång.
Senast redigerad av Kenpo 2020-05-25 kl. 11:15.
Citera
2020-05-25, 11:02
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Nu verkar de har börjat skriva om tråkiga migrationsdomar igen som de höll på med på avpixlat-tiden...

De fick dem från nån juridisk tidskrift men fick sluta när den låste in eller upphörde med materialet, alldeles säkert för att populasen inte skulle delges sånt. Den svenska offentligheten i all sin prydno.
Citera
2020-06-08, 12:18
Medlem
Dan88s avatar
Samhällsnytt fortsätter sitt israel-rövslickeri: https://samnytt.se/polisen-svarar-pa-gangkriminalitet-med-tungt-bevapnade-mc-patruller/

"Nu svarar polisen med att hämta inspiration från Israel"

Här är aftonbladets ursprungliga artikel: https://archive.fo/rLCqW

Inte ett ord om Israel. Så "inspirationen från Israel" är helt påhittat från Samhällsnytt. Jag var i Turkiet för ett antal år sedan och såg samma sak, två poliser patrullera på varje motorcykel, varför påstår inte Samhällsnytt inspiration från Turkiet? Varför denna fokusering och upplyftande av Israel hela tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in