2020-05-20, 21:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinsida
Finns det bild på kvinnan?
En fråga, varför censureras kvinnans ansikte i början av Fupen, men inte barnets?
Eller är det kanske inte R som är på den bilden?
Finns ett par bilder på henne, bara och söka om du är intresserad?
Citera
2020-05-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja vad tror du?
Dum fråga enligt mig.
Såklart ville de ha henne fast i sängen och inte lekandes runt i lägenheten, vilka barn i hennes ålder gör.

Varför är det en dum fråga? De hade en stor lägenhet och hade lika väl kunnat låsa in henne i sitt rum om de inte vill bli störda. Det plus drogerna borde väl haft samma effekt. Jag undrar om syftet kunde ha med bestraffning att göra (vilket absolut inte är samma sak som att vilja vara i fred), men jag vet ju inte och kan inte veta med säkerhet och ville gärna få andras åsikter om det.
Citera
2020-05-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuxiol
Kanske för att förhindra henne att nå saker och att ta saker och så. Hon skulle kunna gå fritt, men inte kunna röra någonting.
En mildare variant av att klippa av någon armarna.
De här båda avarterna till människor har njutit av varje ögonblick de plågat detta barnet och det har inget med droger att göra utan det är helt enkelt den läggningen de haft från början.

Ja, jag tror också att de njöt av att plåga och förödmjuka henne. Inte i början när hon kom hem, vändningen kom väl där i slutet på sommaren någon gång.
Citera
2020-05-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine
Jag tror visst att dom tyckte om E, framförallt R verkar t.om ha kunnat reflektera kring att de fokats så mkt på E’s anknytning, men helt missat tanken på deras anknytning till henne.

Jag tror dock att deras kärlek till henne var ytterst villkorad pga bristande föräldraförmåga och omdöme överlag.

Vidare tror jag att de båda kände rätt ofta att de tagit sig vatten över huvudet genom att begära hem alla barn och att det def inte blev något idyll, men av (nån sorts) kärlek (såklart) blandat med (särskilt P’s) rättshaverism så kunde de helt enkelt inte erkänna att de ej klarade av situationen.

För då hade myndigheterna och Melinda ”vunnit” liksom..inkl de riskerade då även att bli föremål för närmare granskning och på så vis kunna bli av med S och A också, liksom att diverse oegentligheter hade uppdagats...?

Vi får säkert aldrig veta exakt vad som hände, men jag tror snarare på ”olycka” som i helt omdömeslösa väcka föräldrar utan koll på barnsäkerhet, totalt bristande kunskap om barn öht från P’s sida, en totalt slut psykiskt sjuk trebarnsmamma under ständig pillerpåverkan, patologiskt besatt av sin auktoritära snubbe på det klassiska viset med kvinnor som älskar män som hatar kvinnor, isolerade från omvärlden och utanför normalsamhället..

Om och när E ramlade i badet eller någon annanstans, och eller hamnade i ett livshotande tillstånd, så var de alldeles för påverkade för att fatta ett rimligt beslut om att larma 112, samt på missbrukares vis mer upptagna med att inte åka fast själva inkl i detta fall även bli av med barnen då alla missförhållanden skulle upptäckas, att de (säkert mest P) pundade ihop den makabra lösning som han gjorde och R tryckte i sig allt hon kunde och stängde säkert av sig själv fullständigt.

Nej, jag tror inte att detta är en utstuderad sadisthistoria i stil med Bobbyfallet eller ”pojken som kallades Det” osv. Jag tror mer på en antisocial personlighetsstörd pundarfarsa och en tafatt dito morsa.

Hur förklarar du alla andra skador som finns noterade i obduktionsrapporten då? Både färska och äldre.
Citera
2020-05-20, 21:52
Medlem
dinmammaforevers avatar
Har läst fupen nu och en sak jag tänker direkt är att jag inte tror ett dugg på att älsta sonen hade ett utmanande sexuellt beteende när han var liten. Tror bara det var nåt dom sa för att dom inte orkade ha honom hemma mer, kanske på grunda han blev äldre och krävde mer. Får känslan av det bara, känns skevt.

Vidriga människor. R känns riktigt manipulativ och äcklig. Tror ibte alls på henne.
Citera
2020-05-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Varför är det en dum fråga? De hade en stor lägenhet och hade lika väl kunnat låsa in henne i sitt rum om de inte vill bli störda. Det plus drogerna borde väl haft samma effekt. Jag undrar om syftet kunde ha med bestraffning att göra (vilket absolut inte är samma sak som att vilja vara i fred), men jag vet ju inte och kan inte veta med säkerhet och ville gärna få andras åsikter om det.

Kan de ha velat förhindra att hon drog sig i håret och skapade de kala fläckarna. Det var jobbigt för dem att bortföklara detta.
Det ligger mycket i uttrycket "att slita sitt hår i förtvivlan"
Citera
2020-05-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Hur förklarar du alla andra skador som finns noterade i obduktionsrapporten då? Både färska och äldre.

Håller med. Det är tydligt att misshandeln har pågått under en längre tid. Men jag tycker nästan att sättet som de pratade med och om henne är ännu mer talande än den kroppsliga misshandeln. Är man psykisk labil och missbrukare kan man mycket väl tappa tålamodet mot barn man ”älskar” och till och med misshandla dem för att sedan ångra sig djupt. Men man ger inte barn man älskar öknamn och pratar ihop sig i lugn och ro om hur man ska lura (!) barnet att känna trygghet. Även om man är trött och sliten och känner vanmakt. Man behandlar inte heller barnen så pass olika som åtminstone P verkar ha gjort med E enligt hans barn med RS.
Citera
2020-05-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Kan de ha velat förhindra att hon drog sig i håret och skapade de kala fläckarna. Det var jobbigt för dem att bortföklara detta.
Det ligger mycket i uttrycket "att slita sitt hår i förtvivlan"

Mycket möjligt! Stackars stackars barn, att BVC och soc inte reagerade mera på det beteende? Det är INTE vanligt förekommande.
Citera
2020-05-20, 22:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
En gissning kan vara att de finner dottern medvetslös och försöker väcka henne, i allt tumult tar de henne till badrummet och fyller badkaret med vatten för att väcka henne?
Tror absolut mamman är med vid händelsen? Vidriga typer dessa två!

Det finns inget som talar för att hon har eller inte har drunknat.

Hon har blödning i hålrummen i hjärnan som kan bero på slag av trubbigt föremål eller skakning, (eller fall).

Hon har andats in sina egna kräkningar.

Hon har påbörjad lunginflammation pga kräkningarna.

Troligtvis har hon inte överdoserats på droger, men skillnaden i påverkan mellan olika personer kan variera.

Hon har lidit av syrebrist.

Juridiskt kan det bli svårt att till hundra procent bevisa exakt vad som skett.

Men ja, jag är helt säker på att båda var med när det hände. Eftersom R berättar hur E såg ut och inledningsvis sa sig vara med, något hon senare som nykter inte minns, enligt henne själv.

A pratar mycket om sängen, att man kan slå sig om man ramlar från sängen, att det inte krävs så mycket osv och att hans andra syster bröt armen när hon ramlade från sängen. Det fanns även blod på sängen, på flera ställen. Visst kan hon ha legat där skadad, men hon kan också kanske ha skadats just där? Blodet i badrummet är ju inte tydligt vem det kommer från.
Citera
2020-05-20, 22:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Nej, det har du rätt i, jag tycker dock att det är intressant aat se hur hon beskriver sin familj. Det finns dock många som har lämnat Jehovas Vittne och har berättat att familjen inte vill fortsätta ha kontakt med dem då de lämnar, det kan klart vara på annat sätt här.

Lämnar man sin familj när man är 14-15 så är något oftast fel i familjen.
Citera
2020-05-20, 22:12
Medlem
Citat:
Alltså är du på riktigt, såg du inte hur mycket knark de hade hemma?
Dessa två älskade absolut inte sin dotter!
Hur fan kan du tro det? Blir förbannad på såna som dig!

Jag vet lika lite om deras kärlek till E eller öht något av barnen som du.

Jag gissar vilt baserat på föräldraskap rent generellt, samt utifrån egna och bekantas erfarenheter.

Mängden knark i någons bostad avgör inte hur mkt eller lite denne älskar sina barn, däremot talar det för ett fullständigt omdömeslöst föräldraskap och leverne överlag.

Framförallt bekräftar det att denna (eventuella) kärlek till barnen kommer rent praktiskt i andrahand, alla som begriper något om droger vet att drogen går först - resten får vänta..
Citera
2020-05-20, 22:17
Medlem
För mig är det mest smärtsamt att läsa om R och P konversationer där de nämner E vid öknamn, det gör så ont i mig att två föräldrar kan vara så fruktansvärt onda!

Först hade jag "hoppats" att det var en olycka som fick en sjukt avslut pga av deras nojja för myndigheter i kombination med att de varit drogpåverkade.
deras systematiska "avsky" gentemot stackars E finns ju där och gör händelsen så mycket vidrigare!

Det är precis som bobby-fallet de brott som påverkat mig mest, och de brott jag bara kan se ren och skär ondska i.

Jag möter många människor som begått brott under psykisk sjukdom och missbruk i mitt jobb, där kan jag i de flesta fall se och möta "människan bakom brottet /handlingen ".
I dessa fall hade jag inte velat jobba på samma avdelning som MGM kan hamna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in