2020-05-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Altså følgende påstand stemmer ikke ?
Jeg vet ikke. Ikke alle avisartikler gir korrekt informasjon.
Citera
2020-05-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg vet ikke. Ikke alle avisartikler gir korrekt informasjon.

Det er også blitt skrevet at det første TH så da han kom hjem var slepesporene.
Citera
2020-05-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Vet du ikke hva vi diskuterer eller hva er det med deg ?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale

Det står ikke noe om at klærne ligger utenfor / på utsiden av bad/ toalett.

Jeg er enig med Holden, meget tynt grunnlag.
Citera
2020-05-20, 23:08
Medlem
Noe annet jeg stusser over.

TH ser ut til å hatt et tettpakket program fra han forlot Futurum til han ringte politiet.
8 minutters kjøretid, diverse telefoner og gjennomsøking av huset.

Fantes det igjen tid til å lese trusselbrevet som er omtalt som et tettskrevet brev på hele åtte sider ?
Citera
2020-05-20, 23:12
Medlem
Citat:

Link ?
Citera
2020-05-20, 23:14
Medlem
Citat:
Jeg har lest ca det samme (med variasjoner i ulike artikler).

"Tom Hagen har forklart politiet om at han blir møtt av et skrekkelig syn når han kommer hjem: Han ser flere av konas personlige eiendeler, han ser slepesporene på badet, og han finner trusselbrevet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen
Citera
2020-05-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg har lest ca det samme (med variasjoner i ulike artikler).

"Tom Hagen har forklart politiet om at han blir møtt av et skrekkelig syn når han kommer hjem: Han ser flere av konas personlige eiendeler, han ser slepesporene på badet, og han finner trusselbrevet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Det er mulig at gamle artikler har blitt oppdatert etter som nye opplysninger har lekket ut.
Citera
2020-05-20, 23:19
Medlem
morozzs avatar
Bland annat GW pratar om mordet 49:30

VG samarbetar med polisen, det har aldrig slutat väl säger GW.
Citera
2020-05-20, 23:21
Medlem
Citat:

Her beskrev VG på en helt annen måte og med andre detaljer, hva av spor TH oppdaget først.

"CA. KL. 13.30
Til politiet skal Tom Hagen senere forklare at han kom hjem fra jobb tidligere enn vanlig – rundt klokken halv to."

"Like innenfor døren gjør han svært urovekkende funn. På en stol i gangen ligger flere av konas eiendeler. Han finner også et tettskrevet brev på flere A4-sider, skrevet på dårlig norsk. På flisgulvet ligger det også en strips."

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/?maaned=forsvinningen
Citera
2020-05-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvordan skal disse fortelle hvorvidt døren var lukket eller åpen når Tom Hagen kom hjem ?

Muligheten er tilstede at de ferskeste fingeravtrykk på dørhåndtak på utsiden tilhører TH. Altså at de er over andre fingeravtrykk.
Uff nei glem det, fikk ikke med meg at han sist åpnet døren .
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-05-20 kl. 23:34.
Citera
2020-05-20, 23:23
Medlem
Citat:
Det er mulig at gamle artikler har blitt oppdatert etter som nye opplysninger har lekket ut.
Ja det har du sikkert rett i. Og noen gamle artikler som ikke er oppdatert vil jo se feil ut.
Citera
2020-05-20, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I følge VGs opplysninger skal TH ha vært opptatt av å sjekke alle rom og gjennomsøke huset.

Hvorfor startet han ikke da med det første og mest nærliggende rommet, baderommet, som ligger i umiddelbar nærhet til inngangspartiet?

Han skal allerede ha merket seg diverse spor og at ting ikke stemte da han kom hjem fra jobb. Dørmatten skal ha ligget skjevt og lysene var slått på.
Det kan være nettopp fordi døren var lukket igjen.

Det første han så var at entréen var rotete, klær på gulvet, på en måte som var unormalt. Han ropte kanskje på AEH, det vil jeg tro - uten å få svar. Han befinner seg da i entréen og det er da ulogisk at hun ikke svarer, hvis hun er på badet like ved, dessuten er døren lukket, og ser ryddig ut. Vi vet at TH ringte til AEH da han kom hjem. Kanskje gikk han dit ringelyden kom fra (hvis mobilen ikke var lydløs), fulgte rotet, eller begge deler. Kanskje valgte han heller å gå i retningen, der "pipelydene" fra hunden kom fra, i stedet for inn på badet. Da han fant trusselbrevet, så kan jeg forestille meg at han var i sjokk.

Når sjokket legger seg, så tenker man som oftest annerledes, og hukommelsen kommer (som oftest) tilbake.
Politibetjentene som møtte TH på bensinstasjonen beskrev THs oppførsel, slik jeg vil beskrive en person i sjokk.

Har du noen gang opplevd å være i sjokk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in