Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Jag tycker inte det är ok att skövla äldre.
Vad jag försöker balansera mellan är dödstal och vad det påverkar i framtiden.
Allt från pensioner, sjukvård m.m.
För mig väldigt komplext och svårt.
Tycker inte alls det är svårt, samhällskontraktet är att man betalar skatt för att finansera sjukvård och pension.
Att önska livet ur äldre för de nu får sin del av kontraktet borde i min mening leda till rättsliga påföljder.
Jag själv drar ett väldigt stort lass till statskassan och har inget problem med det- om pengarna används till det de ska, men det har länge funnits indikationer på att de inte gör det och ansvariga ska just ställas ansvariga för detta. Men nu befinner vi oss i det läge vi gör och då ska fan alla hjälpa till och se till att nationen klarar detta med så lite HUMANA förluster som möjligt.
Ekonomin SKA vi hantera ändå, men det gör vi uppenbarligen inte nu heller. Ingen kan lura mig att Sverige har det bra ställt, det enda regeringen lagt pengar på överhuvudtaget är massa skit som har noll värde för nationen.
Och det enda bra jag tror kommer komma ut ur detta är att även om det ser bra ut opinionsmässigt för vissa politiker just nu, så kommer historien inte glömma och det kommer grävas i detta efter åt kan man vara säker på och en sak vet vi redan nu, Sverige HAR INTE gjort allt vad de kan och de har TOTALT misslyckats med DEN ENDA SAK de påstått sig faktiskt skydda, det borde vara grund till arkebusering som det är redan nu.