Citat:
Ursprungligen postat av
plastdunkk
Skulle aldrig bära keps, har aldrig gjort det heller, nu är jag iofs lite äldre, så jag köpte hatt.
Mer man över det.
om man nu vill ha nått på huvudet, stort utbud och alltid finns det nått som passar en själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Felstavaren
Keps är ett funktionsplagg i mitt tycke och många gånger ett riktigt bra sådant.
Jag har en goretex-keps från Herschel Supply som är fantastisk i grinigt svenskt vår/höstväder, samt en ullkeps från Poler Stuff som är toppen på vintern. Jag skulle nog aldrig resa långväga utan att ta med mig någon av dessa två.
Hade även en period när jag köpte en del hattar från Stetson. Det är också bra grejer, men inte ens deras vitafelt-produkter är alls lika praktiska som en keps. Börjar det blåsa är det lugnt så fort du vänt kepsen bakochfram medan hatten drar iväg på atlantkryssning så fort vinden tilltar.
Hatt passar bäst i skogen och keps passar bäst på stan. Huruvida det sedan är snyggt eller inte beror på hur man bär upp varje plagg. Det spelar liksom ingen roll om man ser ut som en fedorabärande incel eller som en barnprogramsledare med Stadium-kepan på sned.
Håller en tumme upp för hatt.
Känns bättre med hatt än keps när man passerat ungdomen.
Utbudet är större och man hittar sin egen stil utan att behöva bära reklam eller idrottsklubbstillhörighet, så keps till golfare och barn.
Personer med självsäkerhet och stil väljer hatt!