2020-05-20, 22:40
Medlem
Skulle aldrig bära keps, har aldrig gjort det heller, nu är jag iofs lite äldre, så jag köpte hatt.
Mer man över det.
om man nu vill ha nått på huvudet, stort utbud och alltid finns det nått som passar en själv.
Citera
2020-05-21, 02:20
Medlem
Gnomegirls avatar
Keps på karlar är nästan alltid snyggt.
Men då menar jag riktiga mönstrade ull och tweedkepsar. Inga j-a skärmmössor i nylon med tryck.

Jag snackar typ Gatsbykepsar.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2020-05-21, 08:47
Avslutad
Ska keps vara en åldersfråga nu?

Jag tycker att det är kan vara okej oavsett ålder, det är ju ändå lite olika från person till person. En snygg keps för att skona ögonen från starkt solljus är en sak... Men som vanligt finns det ju undantag, svarta killar som har kepsen balanserades OVANPÅ afron är inte snyggt!
Citera
2020-05-21, 08:52
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Det är som chefen säger, kommer det någon med keps på anställningsintervju så är han rökt.
Citera
2020-05-29, 20:10
Medlem
Japp det är väldigt snyggt
hälsningar en man (26)
Citera
2020-05-29, 22:17
Medlem
Adelaides avatar
Sjömansmössor kan se fint ut om personen ser lite konstnärlig ut.

Annars associerar jag keps med: WT, arbetarklass, bönder och pundare.
Citera
2020-05-29, 22:28
Medlem
Har kört med keps från det jag var ca. 5 nu 50+.
Sen spelar det ju lite roll i vilka samanhang har både några snygga engelska och Irländska tweedkepsar samt mer klassiska sportkepsar. Med lite olika färger och mönster många köpta på turistmål när man glömt kepsen.
Finns inget bättre för att skydda glasögonen mot soloch regn.
Men alldrig innomhus och inte bakvänd.
Klassikern hur gör man en hip-hoppare dubbelt så intiligent? Man vrider kepsen rätt.
Varför bär de den då bakvänt? Läs åvanstående rad.
Sen är det snyggt eĺler inte, lersonligen tycker jag att min harrys tweed kkeps funkar bra med mina tweedkavajer men perosonligen ser jag den mest som ett praktiskt plagg.
Och passar alla åldrar.
Senast redigerad av SkogsSaab 2020-05-29 kl. 22:32.
Citera
2020-05-29, 22:42
Medlem
Keps är, och kommer alltid vara, en signal på omogenhet och barnslighet. Vuxna bör inte keps.
Citera
2020-06-02, 12:20
Medlem
Kepsar kan vara helrätt beroende på plats/situation. Vissa passar extremt bra i det. En del passar bra i allt(läs Henke i NYR). Flera klädmärken har jäkligt snygga kepsar. Hackett, SI, Fila, Lacoste, Ellese för att nämna några.
Citera
2020-06-04, 14:35
Medlem
lakritcs avatar
Kan sitta på ett barn. Har ingen användningsfunktion för en vuxen.
Citera
2020-06-04, 17:43
Medlem
Felstavarens avatar
Keps är ett funktionsplagg i mitt tycke och många gånger ett riktigt bra sådant.
Jag har en goretex-keps från Herschel Supply som är fantastisk i grinigt svenskt vår/höstväder, samt en ullkeps från Poler Stuff som är toppen på vintern. Jag skulle nog aldrig resa långväga utan att ta med mig någon av dessa två.

Hade även en period när jag köpte en del hattar från Stetson. Det är också bra grejer, men inte ens deras vitafelt-produkter är alls lika praktiska som en keps. Börjar det blåsa är det lugnt så fort du vänt kepsen bakochfram medan hatten drar iväg på atlantkryssning så fort vinden tilltar.

Hatt passar bäst i skogen och keps passar bäst på stan. Huruvida det sedan är snyggt eller inte beror på hur man bär upp varje plagg. Det spelar liksom ingen roll om man ser ut som en fedorabärande incel eller som en barnprogramsledare med Stadium-kepan på sned.
Citera
2020-06-04, 17:54
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Skulle aldrig bära keps, har aldrig gjort det heller, nu är jag iofs lite äldre, så jag köpte hatt.
Mer man över det.
om man nu vill ha nått på huvudet, stort utbud och alltid finns det nått som passar en själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Keps är ett funktionsplagg i mitt tycke och många gånger ett riktigt bra sådant.
Jag har en goretex-keps från Herschel Supply som är fantastisk i grinigt svenskt vår/höstväder, samt en ullkeps från Poler Stuff som är toppen på vintern. Jag skulle nog aldrig resa långväga utan att ta med mig någon av dessa två.

Hade även en period när jag köpte en del hattar från Stetson. Det är också bra grejer, men inte ens deras vitafelt-produkter är alls lika praktiska som en keps. Börjar det blåsa är det lugnt så fort du vänt kepsen bakochfram medan hatten drar iväg på atlantkryssning så fort vinden tilltar.

Hatt passar bäst i skogen och keps passar bäst på stan. Huruvida det sedan är snyggt eller inte beror på hur man bär upp varje plagg. Det spelar liksom ingen roll om man ser ut som en fedorabärande incel eller som en barnprogramsledare med Stadium-kepan på sned.

Håller en tumme upp för hatt.
Känns bättre med hatt än keps när man passerat ungdomen.

Utbudet är större och man hittar sin egen stil utan att behöva bära reklam eller idrottsklubbstillhörighet, så keps till golfare och barn.

Personer med självsäkerhet och stil väljer hatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in