2020-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Jag reagerade omedelbart när jag läste det.
Är han felciterad tidigare?
Eller felciterad nu?
Eller ljuger han?

Det här måste gås till botten med.

Det finns så många olika artiklar, vid olika tidpunkter, av olika tidningar, där han pratat om flockimmunitet i maj eller juni, så det kan helt enkelt inte vara "felciteringar". Jag har länkat 2 artiklar här, bara idag. Det bör även finnas rena videoinspelningar från SVT osv också, orkar dock ej leta de klippen just nu.

Han, Giesecke och FHM har kanske "bara" tagit fel, gjort felbedömningar. Det som verkligen är extra allvarligt med det, är att FHM nu borde vara mycket fundersamma och påtala allvaret i sina felbedömningar, göra upp en ny plan, samt planera för hur man kan hantera en andra våg, med så pass låg immunitet som vi har, nu.

Tyvärr hör vi inget sådant, och jag är tveksam till att vi kommer få höra det. De kommer att chansa. Igen. Är mitt stalltips.

Det är mycket sannolikt att en andra våg slår mot EU:

The prospect of a second wave of coronavirus infection across Europe is no longer a distant theory, according to the director of the EU agency responsible for advising governments – including the UK – on disease control.

“The question is when and how big, that is the question in my view,” said Dr Andrea Ammon, director of the European Centre for Disease Prevention and Control

https://www.theguardian.com/world/2020/may/20/top-eu-doctor-europe-should-brace-itself-for-second-wave-of-coronavirus
Citera
2020-05-20, 20:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Två barn i respirator pga covid-19!

Källa svt-text
Citera
2020-05-20, 20:07
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Kommer den ryggradslöse fege svensken att reagera nu när barn drabbas av vansinniga strategin?
Extremt överviktiga barn eller barn under cancerbehandling har varit känt sedan tidigare att de har en risk att insjukna med komplikationer.
Citera
2020-05-20, 20:08
Medlem
Jack-Ryans avatar
Tegnell och hans läromästare Giesecke körde ju all in på flockimmunitet. Rena gissningar visar det sig nu och man medger detta offentligt.
Citera
2020-05-20, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Saken är den siffrorna stämmer ju enligt dom modeller man haft nån % lägre bara.

Så Stockholm kommer ha sin 30% immunitet i maj.

sen så trodde väl britton att "flockimmunitet" kommer uppnås vid 40% så Sthlm kommer inte ha så mycket smitta kvar efter Juni månad och det är väl jävligt positivt.

ROTFL på vilken planet lever du?
Du är troligtvis den enda som inte insett (eller låtsas inte inse) att det som de undersökningar som gjorts i olika länder tyder bara på en sak:
Letalitet på covid-19 är väldugt mycket högre än tex aspie-idioten uppskattade.

I och med att det är ett väldigt letalt virus är det också per automatik mindre smittsamt än man trodde.
Är det "bara" 4 tusen döda i Sverige är det automatiskt att de som burit på smittan är i relation till antal döda.

Men visst kör på du. Fortsätt att mysa under stenen du lever i.

Och Britton är förstås en oärlig idiot som mutats för att lura folk som dej och tipsa om att det är dags att gå ut för smittan är över.

Är man inte blåst i huvudet har man fattat att immunitet i Sverige uppstår anno 2022.
Citera
2020-05-20, 20:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Extremt överviktiga barn eller barn under cancerbehandling har varit känt sedan tidigare att de har en risk att insjukna med komplikationer.
Två barn i respirator just nu.

Källa svt text
Citera
2020-05-20, 20:11
Medlem
Tino Sanandaji om dagens resultatet av antikroppstesterna som Tegnell presenterade idag.

Enligt Folkhälsomyndighetens var 26 procent smittade i slutet av april. Idag fick vi se de mytomspunna antikroppstestarna om smittade. Svaret var inte 40, 30 eller ens 26 procent, utan...7,3 procent!

Detta visar att WHO har rätt och att Sveriges kontroversiella modell baseras på vetenskapligt inkorrekta antaganden. Vi har offrat över tusen liv, men är inte nära flockimmunintet. Deras ursäkt är att man ska lägga på ett par veckor för antikroppar att bildas, men bara idioter tror att det gör 7 till 26.

https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10157481962148231
Citera
2020-05-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tino Sanandaji om dagens resultatet av antikroppstesterna som Tegnell presenterade idag.

Enligt Folkhälsomyndighetens var 26 procent smittade i slutet av april. Idag fick vi se de mytomspunna antikroppstestarna om smittade. Svaret var inte 40, 30 eller ens 26 procent, utan...7,3 procent!

Detta visar att WHO har rätt och att Sveriges kontroversiella modell baseras på vetenskapligt inkorrekta antaganden. Vi har offrat över tusen liv, men är inte nära flockimmunintet. Deras ursäkt är att man ska lägga på ett par veckor för antikroppar att bildas, men bara idioter tror att det gör 7 till 26.

Idioten fattar inte att 7.3% är i början av april.
Citera
2020-05-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag räknade på region Stockholm, inte Rinkeby. Jag har ingen annan agenda än att få fram så exakt och korrekt information som möjligt, främst för min egen del så jag kan ta välavvägda beslut i min vardag. Domedagsprofeterna här inne kallar mig för "förnekare" och de som tror att viruset är en influensa kallar mig "alarmist".

Jag håller dock med om att det får stor effekt vilken tid man räknar med att det tar för antikroppar att bildas. När jag kom fram till 0,8 % så gick jag på Tegnells tre veckor efter insjuknande ("Det tar ungefär lika lång tid att bilda antikroppar som att dö"). För att det skulle bli 0,5 % är det istället 5 veckor. De flesta som blir friska blir det efter cirka 2 veckor, och antikropparna börjar bildas redan under sjukdomsförloppet eftersom de är del av tillfrisknandet. Så om något är 3 veckor i överkant, vilket i så fall betyder att 0,8 % är i underkant.

Noterbart är att en av reportrarna idag frågade Tegnell om det därmed stämmer att det är 0,4 % dödlighet efter nån beräkning hon gjort baserat på studien. Tegnell svarade att hon räknat med en för låg dödssiffra från fel vecka. Så utan att säga en specifik siffra så indikerade han att den borde vara högre än 0,4 %.

Jag har inte sparat källan, så du får tro mig om du vill, men jag har sett studier som visat att man hittat virusspecfiika antikroppar hos alla som varit sjuka. Sen tror jag de såg lite olika ut hos olika människor så ett visst test som letar efter en viss antikropp kanske kan missa någon smittad, men i stort verkar alla bilda antikroppar efter genomgången infektion. Alla bildar dock inte antikroppar i sådan mängd att det garanterat ger immunitet.

Ja, hörde drygt 1000 prov med. Men det kan ändå ge en ganska bra statistisk bild om man är medveten om konfidensintervallen. T.ex. brukar man inte fråga många fler än så i de flesta politiska opinionsundersökningarna. Mer lär komma framåt.
Räknar man på Stockholm, 1864 döda på 7,3% av 2,4 milj får man generisk IFR på 1% (beaktat att vi tyvärr smittat ganska brett, även många på ålderdomshem) . Tittar man ex på 0-40år (killgissar på 40% av befolkningen i Stockholm) samt 14 döda tot i det ålderspannet får man ca 0.02%...dvs en på 5000 att dö givet att man blivot smittad.
Citera
2020-05-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Fler smittade i Skåne än i västra Götaland. Ändå har vi läst om kaoset på sjukhusen där dagligen men inte ett knyst om något kaos i Skåne. Märkligt. Något stämmer inte.

The reliability of the tests shine through here. It’s the same reason the Gangelt study and others like the Santa Clara study have been dismissed. With a 2.3% false-positive rate and the low prevalence, the only result that is worth any true analysis is Stockholm’s.
Citera
2020-05-20, 20:15
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

Dubblering på 5-6 dagar har jag hört talas om.
Vet inte hur mycket det stämmer.

Ungefär.
7% * 2 = 14% = 1 vecka senare.
14% * 2 = 28% = 14 dagar.
Citera
2020-05-20, 20:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Idioten fattar inte att 7.3% är i början av april.
Och du idioten har inte uppfattat att de smittades då enl. Tegnell. Sedan tar det ett par tre veckor att utveckla antikroppar. Minst!
Senast redigerad av arbetet 2020-05-20 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in