Citat:
Det finns så många olika artiklar, vid olika tidpunkter, av olika tidningar, där han pratat om flockimmunitet i maj eller juni, så det kan helt enkelt inte vara "felciteringar". Jag har länkat 2 artiklar här, bara idag. Det bör även finnas rena videoinspelningar från SVT osv också, orkar dock ej leta de klippen just nu.
Han, Giesecke och FHM har kanske "bara" tagit fel, gjort felbedömningar. Det som verkligen är extra allvarligt med det, är att FHM nu borde vara mycket fundersamma och påtala allvaret i sina felbedömningar, göra upp en ny plan, samt planera för hur man kan hantera en andra våg, med så pass låg immunitet som vi har, nu.
Tyvärr hör vi inget sådant, och jag är tveksam till att vi kommer få höra det. De kommer att chansa. Igen. Är mitt stalltips.
Det är mycket sannolikt att en andra våg slår mot EU:
The prospect of a second wave of coronavirus infection across Europe is no longer a distant theory, according to the director of the EU agency responsible for advising governments – including the UK – on disease control.
“The question is when and how big, that is the question in my view,” said Dr Andrea Ammon, director of the European Centre for Disease Prevention and Control
https://www.theguardian.com/world/2020/may/20/top-eu-doctor-europe-should-brace-itself-for-second-wave-of-coronavirus