2020-05-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Gå in på platz.se
Sjukdomsfall idag: +746

Ja fast man testar bredare nu än man gjorde förut och även mer, så siffrorna är går inte jämföra mot dom tidigare.

det är väldigt tydligt när FHM redovisar sina grafer där man skiljer på det som testas för vård på samma sätt som tidigare och det nya som tillkommer när man utökat till att testa personal inom sjukvård och äldreboenden.

graferna visar att trycket på sjukvården minskar och även antalet smittade på äldreboenden minskar.
Senast redigerad av painkiler 2020-05-20 kl. 18:47.
Citera
2020-05-20, 18:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En andra våg blir det, det är nog alla överens om. Vi får väl se hur det går för de länder som efter en total nedstängning börjar öppna. Vad händer när viruset återigen sprids bland befolkningen? Den biten har vi redan klarat av i Sverige, eftersom vi inte har haft någon total nedstängning. Visst har vi lite högre dödstal än många andra länder, men det kan mycket väl har vägt över till vår fördel om några månader. Om Sverige agerat rätt eller fel vet vi inte än.
Jag tycker det är intressantare att se hur det går för Danmark, Norge och Finland vilka inte har haft totala nedstängningar som vissa andra länder.

Invånarna har kunnat röra sig fritt ute osv.
Citera
2020-05-20, 18:44
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
...för mig som är en vanlig okunnig medborgare.
You nailed it!

- Du har en viktig poäng där. Jag är en vanlig medborgare utan djupa kunskaper inom smittsamma sjukdomar. Vad krävs för att vi vanliga medborgare ska få ifrågasätta huruvida proffsen har skött sitt arbete korrekt?

Utanför restaurang Bella Tegnella ligger 3831 döda kroppar. Är det befogat för mig att ifrågasätta kockens kompetens, trots att jag själv saknar kulinarisk utbildning? Eller måste jag vara utbildad kock för att få ifrågasätta receptet till Bella Tegnella's lasagne?
Citera
2020-05-20, 18:46
Medlem
arbetets avatar
Även i UK har corona slagit hårt mot den judiska diasporan:

Losing a ‘beacon of light’ of the UK’s ultra-Orthodox community to coronavirus
While attention has understandably been focused on the overall growing death rate from Covid-19, away from the headlines some groups in the UK have been hit disproportionately hard.

Britain’s Jewish community, which comprises around 0.5 per cent of the population - just 264,000 people - has suffered a high death toll. Figures from the Board of Deputies of British Jews say that 458 Jews have lost their lives to the virus since the pandemic began.

Some of the reasons for that are demographic – many Jews are older, and they usually live in large urban areas – both factors which increase the risk of serious infection. But has the often social nature of Judaism also played a role?
https://www.bbc.com/news/av/uk-52731506/losing-a-beacon-of-light-of-the-uk-s-ultra-orthodox-community-to-coronavirus
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Stämmer dina siffror är det ju skit för såväl flockimmunitet, vaccination likväl för den svenska strategin om nedsmittning i "lagom takt". Det enda som återstår då är att svälta ut viruset genom lockdown och därefter isolering och smittspårning av de fåtal fall som finns kvar. Då har Sverige agerat 110% fel, men det har vi nog gjort alldeles oavsett.

Ja verkar onekligen vara fler misstänkt sjuka än andelen som bildat antikroppar. Lägg till att vi vet inte hur organskador kan se ut på längre sikt. Många vittnar om nykommen hjärtklappning, pulsavvikelser, blodsockerfall och andra neurologiska symptom. Vi vet att viruset är mycket lynnigt och kraftfullt mot vissa. Det förstod vem som helst i januari. Men Sverige valde att se på och nu är vi helt enkelt utsatta för ett vansinnesexperiment. Sveket gentemot folket och våra äldre som byggde Sverige är enormt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag håller med. Återigen tror jag på runt 30/döda i juni tills det helt klingar av till Augusti. Vi minns vad judarna sa i mars, att det i maj skulle dö 500 per dag om vi inte lyssnade på världsherraväldet och stängde ner samhället. Vi vägrade att lyssna på globalistjudarna och lyssnade på experter. Bra det, för det visade sig att de hade så in i helvete fel.

Det vi kan konstatera med detta virus är:

- majoriteten som dör har ena foten halvvägs i graven
- majoriteten som behöver intensivvård är antingen så gamla att deras kropp inte ens klarar av intensivvård, eller så är det groteskt överviktiga och röker

Det vi har misslyckats med är att hålla sjukdomen borta från äldrevården. Så allt har inte varit perfekt.

Globalistjudar? Vad pratar du om?

För övrigt håller jag inte med dig om dina konstateranden. De som dött har inte nödvändigtvis halva foten i graven och de som ligger på intensiven är inte per definition gamla eller överviktiga. T ex dog min 67-åriga farbror i C19. Han var pigg och skulle inte dött annars. Vidare låg min syster på intensiven pga C19. Hon är varken gammal eller överviktig.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Till¨åt mig att garva, i den här situationen har det ingen betydelse utan för människoliv, men det har du inte fattat än. Trögskalle.

Det är det varenda diktator säger. ”Det gäller samhällets bästa, därför måste vi ta ifrån er alla friheter, som exempelvis bada utanför New York. Gör ni det så kommer polisen och drar er ur vattnet.”

Det är bara till att observera skillnaden i usa mellan konservativa och demokrat delstater. Seså, sitt ner.
Citera
2020-05-20, 18:47
Medlem
7,3 procent av de insamlade blodproverna från personer i Stockholm var positiva i antikroppsundersökningen

Jesus vad fel FHM och Tegnell hade i sina antaganden. Man menade ju på att runt 30-40% skulle ha det vid den tidpunkten.

Förbannat vad fel Tegnell har haft i precis ALLT. Det är en bedrift i sig.
Citera
2020-05-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Nu har man tagit kål på 80-plussarna. Med lättade restriktioner är det väl dags för 70-plussarna.
En plågsam död! Hur får det gå till såhär?

https://www.bbc.com/news/world-europe-52704836
Citera
2020-05-20, 18:49
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
https://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(20)30610-3?fbclid=IwAR15QU8qFmEFCRxryWkJITDHL2j-IlSfN5RVrD9K3AgcIrVirle_NCV39tY

"Summary

Understanding adaptive immunity to SARS-CoV-2 is important for vaccine development, interpreting coronavirus disease 2019 (COVID-19) pathogenesis, and calibration of pandemic control measures. Using HLA class I and II predicted peptide ‘megapools’, circulating SARS-CoV-2−specific CD8+ and CD4+ T cells were identified in ∼70% and 100% of COVID-19 convalescent patients, respectively. CD4+ T cell responses to spike, the main target of most vaccine efforts, were robust and correlated with the magnitude of the anti-SARS-CoV-2 IgG and IgA titers. The M, spike and N proteins each accounted for 11-27% of the total CD4+ response, with additional responses commonly targeting nsp3, nsp4, ORF3a and ORF8, among others. For CD8+ T cells, spike and M were recognized, with at least eight SARS-CoV-2 ORFs targeted. Importantly, we detected SARS-CoV-2−reactive CD4+ T cells in ∼40-60% of unexposed individuals, suggesting cross-reactive T cell recognition between circulating ‘common cold’ coronaviruses and SARS-CoV-2."
Senast redigerad av Onlyplaydanuts 2020-05-20 kl. 18:54.
Citera
2020-05-20, 18:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Anders Tegnell påstår nu i Rapport SVT att i Stockholm har 20-25% av befolkningen antikroppar.

Notera detta.
Det enl. hans matematiska modeller.
Han postulerar alltså och inget annat.
Det betyder "killgissar" på vanligt vardagsspråk.

Han är spritt språngande galen hur kan man vara så envis i en felbedömning? Antagligen jobbar han på att göra sig omöjlig så han får ett förmånligt pensionserbjudande.
Den stora skitstormen har uteblivit och det beror på att de svenska journalisterna är korkade eller anser de ska rätta in sig i leden för att det är nationellt nödläge. Man hör ju idel dumma eller meningslösa frågor på presskonferenserna. Några skarpa röster hörs men de orkar liksom inte fullfölja när han bara svarar med undanglidningar eller svammel.
Citera
2020-05-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
För mig räcker det med att de talar om hur det har gått till. Bör stå i metod-delen av studien. Nu har jag mejlat om den och får jag inget svar ringer jag imorgon.

Jag ska ha den enl. offentlighetsprincipen.

Bra initiativ! 👍

Något material måste ju finnas, även om man förstår att det inte är någon omfattande skrift så måste det ju finnas någon form av underlag eller rapport i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in