2020-05-19, 23:50
Medlem
Ja du har frågat mig själv flera gånger men får bara till mig att jag bara kan få den riktiga hjälpen där, har så många olika psykiatrisk problem. Ni kanske tror att jag överdriver och skriver förvirrande och att jag verkligen upplever allt bara för jag ska fejka men jag har FAKTISKT upplevt allt och känner igen mig i alla diagnoser jag har beskrivit. Lovar på min död, vet inte hur jag ska få er att tro mig ( Jag tycker verkligen att jag platsar på piva!
Citera
2020-05-20, 00:03
Medlem
På akuten måste de ha kontrollerat EKG? Eftersom du har konstaterade hjärtbesvär har du säkerligen varit på kontroller förut vilket ger dem något att jämföra med, vilket underlättar för läkaren.

Du skriver med en insikt som ger mig uppfattningen om att du inte verkar psykotisk nu enligt mig. Samtidigt verkar du fast besluten om att den psykiatriska avdelningen kan hjälpa dig. Vad gör de förutom att de skänker dig trygghets känsla?
Citera
2020-05-20, 00:10
Medlem
Du fejkar dig sjuk för att få uppmärksamhet?
Skärp dig. PIVA är till för folk som är svårt psykotiskt sjuka.

Varför vill du ens vara inlåst? Jag har varit extremt suicidal och nere men man blir ju bara sjukare av att ligga inne på en brist med känslokall personal omkring sig.
Umgås med familjen och njut av naturen istället. Tänk positivt eller nåt.
Eventuella antidepressiva kan du starta via öppenpsyk.
Citera
2020-05-20, 00:35
Medlem
HPQ Ja de har kontrollerat EKG. Men då har jag ju inte tagit tabletter eller något, har sökt som vanligt psykiskt. Jag blir bara slussad vidare till psykiatrisk akutavdelning och sedan skriver de ut mig från akutavdelningen.
Villjalentine: Väldigt respektlöst av dig att skriva så! Jag har skrivit tydligt och klart att jag dör tidigare om jag fullbordar självmord och att jag har alla dessa diagnoser. Jag spelar inte för att få uppmärksamhet personligen, alla som mår dåligt behöver uppmärksamhet. Annars är det försent?? Så de vill alltså ha mitt liv bekostat på sig. Förstår inte hur man kan vilja det eller så bryr de sig inte om varje enskilt liv som är så värdefullt p.g.a att 1 miljon har problem med psykisk ohälsa i Sverige. Man kan inte tänka så! Det är inte rätt eller rättvist/respektfullt! ((
Citera
2020-05-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliieb12397
HPQ Ja de har kontrollerat EKG. Men då har jag ju inte tagit tabletter eller något, har sökt som vanligt psykiskt. Jag blir bara slussad vidare till psykiatrisk akutavdelning och sedan skriver de ut mig från akutavdelningen.
Villjalentine: Väldigt respektlöst av dig att skriva så! Jag har skrivit tydligt och klart att jag dör tidigare om jag fullbordar självmord och att jag har alla dessa diagnoser. Jag spelar inte för att få uppmärksamhet personligen, alla som mår dåligt behöver uppmärksamhet. Annars är det försent?? Så de vill alltså ha mitt liv bekostat på sig. Förstår inte hur man kan vilja det eller så bryr de sig inte om varje enskilt liv som är så värdefullt p.g.a att 1 miljon har problem med psykisk ohälsa i Sverige. Man kan inte tänka så! Det är inte rätt eller rättvist/respektfullt! ((

Om de skriver ut dig är du inte tillräckligt sjuk herregud. Du gör dig troligtvis sjukare än vad du är.
Vad vill du ha för hjälp ens?
Drogas ner med neuroleptika tills du blir en lobotomerad zombie kan du ju göras i hemmet. Elektrifierad i hjärnan så du tappar minnet och inte bryr dig om ett skit kan öppenpsyk göra.
Du ska vara glad över att de gör en korrekt bedömning som ej allvarligt psykiskt sjuk för de behandlingarna du skulle kunna få är inte roliga.
Citera
2020-05-20, 13:04
Medlem
Villjalentine
Men jag gör mig inte mer sjuk än vad jag är eller spelar mer sjuk! Men man måste ju det tydligen för att de ska ta mig på allvar! Jag har alla de psykiska problem, om du vill tro mig eller inte är det ditt problem! Jag platsar på Piva eller speciell avdelning punkt slut! Det är respektlöst och inte så snäll att du inte tror på mig och tror jag vill vidare bara för att få uppleva hur det är där eller att det är spännande. Verkligen inte, jag vill in dit för det handlar om mitt liv eller död. En dag kanske är det försent och vad skulle du säga då? Liv är värdefullt och varje liv är värdefullt, du måste ju skämta med mig? Ska man behöva fullborda självmord på riktigt för att psyk vården ska få en att fatta och skicka vidare mig? Det är inte okej att du tror jag överdriver och skriver detta för skojs skull eller driver? Jag menar allvar och jag har alla dessa problem. Paranoia är allvarligt, det är ju sådana personer som har paranoia som är på piva? Jag har fortfarande paranoia, har haft psykos och har svårt att hantera och gå vidare från den. Somsagt kommer alltid komma ihåg minsta detalj så fattar inte vad du vill få ut av dina texter? Jag platsar där och jag platser på en speciell avdelning punkt slut, men du får tro vad du vill!
Citera
2020-05-20, 14:09
Medlem
rightclaws avatar
ringa öppenvården funkar inte man får helt enkelt slå sönder massa fönster och skära sig och ropa på att jesus ska mörda er.
Citera
2020-05-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliieb12397
Villjalentine
Men jag gör mig inte mer sjuk än vad jag är eller spelar mer sjuk! Men man måste ju det tydligen för att de ska ta mig på allvar! Jag har alla de psykiska problem, om du vill tro mig eller inte är det ditt problem! Jag platsar på Piva eller speciell avdelning punkt slut! Det är respektlöst och inte så snäll att du inte tror på mig och tror jag vill vidare bara för att få uppleva hur det är där eller att det är spännande. Verkligen inte, jag vill in dit för det handlar om mitt liv eller död. En dag kanske är det försent och vad skulle du säga då? Liv är värdefullt och varje liv är värdefullt, du måste ju skämta med mig? Ska man behöva fullborda självmord på riktigt för att psyk vården ska få en att fatta och skicka vidare mig? Det är inte okej att du tror jag överdriver och skriver detta för skojs skull eller driver? Jag menar allvar och jag har alla dessa problem. Paranoia är allvarligt, det är ju sådana personer som har paranoia som är på piva? Jag har fortfarande paranoia, har haft psykos och har svårt att hantera och gå vidare från den. Somsagt kommer alltid komma ihåg minsta detalj så fattar inte vad du vill få ut av dina texter? Jag platsar där och jag platser på en speciell avdelning punkt slut, men du får tro vad du vill!

Du skriver ju för fan själv att du ljuger om att du hör röster.
Anmäl till ivo och patientnämnden om du är missnöjd.
Du verkar lida mer av panikångest och rädsla för att vara sjuk om man tolkar dina texter.
Vad äter du för mediciner?
Paranoia kan enkelt medicineras bort.
Citera
2020-05-20, 15:10
Medlem
oryxocrakes avatar
Idiotjävel. de har gjort bedömning att du inte passar där så varför vill du dit? VAD vill du ha ut av din vård? du skriver ju själv att du fejkar. uppmärksamhet eller?
Citera
2020-05-20, 15:56
Medlem
Wtf? Sluta kränk en och kalla en idiot, vill du försöka såra mig eller? Jag hörde röster inatt! Jag skojar inte eller överdriver har jag försökt förklara!! Jag har haft psykos och tror att någon vakar över mig hela tiden! JAG LJUGER INTE OM SÅNTHÄR, HUR SKA NI KUNNA TRO PÅ MIG? (( Jag måste snart prata med rösterna för att distrahera, jag måste utreda, bearbeta och hantera under en längre tid, några månader medans jag är inlåst för att inte kunna ta mitt liv!
Men tro vad ni vill men förstår inte hur ni kan lägga ner tid på att gå runt och tro att jag överdriver och spelar detta. Jag frågar bara mig själv och er att ska man behöva spela för att psykvården ska ta mig på allvar?? Trotts att jag hör röster själv hela tiden!!
Citera
2020-05-20, 15:59
Medlem
Vart i min text har jag ljugit om att jag hör röster? Jag ljuger inte om någonting! Om jag har ljugit så ber jag om ursäkt för jag vill verkligen inte ljuga om något som faktiskt stämmer! Varför skulle jag ens ljuga om något som stämmer? Svara på mina frågor tack
Citera
2020-05-20, 16:01
Medlem
Jag skrev fel, jag menar att det verkar som att man måste överdriva och spela för att psyket ska ta en på allvar, om man också söker frivilligt så kan man hur lätt som helst skriva ut en patient och så påkallar de polis om man vägrar gå därifrån. Verkligen inte okej! Det handlar om mitt mående och liv eller död nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in