2020-05-20, 14:42
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Var är han den självutnämnda superexperten som tjatade tidigare i tråden om att Sverige skulle ha 60 000 döda i juni? Tror han kallade sig Fauci eller liknande (efter den amerikanska experten). Gäller den analysen fortfarande?
Undrar om inte han också jobbade för Region Skåne.

Om en vecka ska vi ha ett extremt utbrott här i Skåne som pressar sjukvården till max fick vi läsa om i tidningarna för en tid sedan. Tittar man idag på siffrorna över inlagda och konstaterat smittade så sjunker de.

Verkar vara många experter som får putsa om sina kristallkronor och modellera om sina datormodeller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Äntligen nån som hittade ett överblickbart diagram.
Här är länken så man själv kan kolla vilka länder man vill.

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&year=2020-05-04&time=2020-03-08..&country=DNK+EST+FIN+DEU+ISL+LVA+LTU+NOR+POL+R US+SWE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
88 inrapporterade på en onsdag är ju alldeles förträffliga siffror om man jämför med tidigare veckor i landet? Har jag missat någonting?

Italien rapporterade 100 och vi 88 och det är förträffliga siffror? Eh ok.

Samtidigt som vi hade den näst högsta registrerade smittodagen det senaste dygnet.
Citera
2020-05-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Äntligen nån som hittade ett överblickbart diagram.

Fin graf, men...det är faktiskt några länder som ligger högre än Sverige som inte är med i den. UK, Frankrike, Belgien m fl.
Citera
2020-05-20, 14:43
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tidigare sade Tegnell:

Så inom två veckor kommer antalet döda i Finland skjuta i höjden, att länderna ligger relativt nära i utvecklingen men sedan valde diametralt motsatta strategier verkar de aldrig kunna erkänna.

Det där minns jag faktiskt och visste Tegnell till slut får äta upp sina ord. Inget som man tog åt sig som en finne.
Citera
2020-05-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ni i tråden som lovat att Norge skulle komma i kapp Sveriges siffror, hur går det för Norge egentligen? Nån som vet?

Norge har rapporterat ett enda dödsfall den 18de/maj, totalt 234 dödsfall.
Nordiska grannländerna kommer aldrig i kapp Sverige eftersom de har skött sig bra från början.
En som är förlorare här är Sverige både i antal dödsfall och ekonomi som kan inte komma igång när smittan håller på att sprida sig till fler människor.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/norway/
Citera
2020-05-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

Samtidigt som vi hade den näst högsta registrerade smittodagen det senaste dygnet.

Missförstår du med flit eller är du mentalt efterbliven? Läs vad jag skrev istället.
Citera
2020-05-20, 14:45
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det finns inga kvalitativa studier som pekar mot 1% dödlighet, totalt sett. Alla ligger väl under 1% och snarare ner mot 0.5 eller lägre.

Förslagsvis använder du dina grundskolekunskaper i matematik till andra och vettigare saker än att sprida falska rykten.
New York räknade med 0,5-0,6%. Å andra sidan har de räknat in alla döda med luftvägsproblem - utan att ha testat om det verkligen var Corona - i dödsstatistiken. Så redan där känns siffran för hög.
Citera
2020-05-20, 14:45
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

Alltså, jag tror de flesta är överens om att Sveriges dödstal ligger avsevärt högre än vad man skulle önska. Däremot är dagens siffra (sammantaget med övriga siffror under veckan) såpass låg att det kan peka på en nedgång. Det skulle i så fall vara en förträfflig trend.
Citera
2020-05-20, 14:46
Medlem
Stones avatar
Tengil kör alltid en sån där Bildt-are "Nej, så var det inte" "Nej, det sa jag inte" "Nej, då måste du tänka annorlunda" "Nej, det är inte de siffror jag har sett".
Citera
2020-05-20, 14:46
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det där minns jag faktiskt och visste Tegnell till slut får äta upp sina ord. Inget som man tog åt sig som en finne.

Minns inte om Tegnell flummat nåt liknande om Norge också, men de verkar vara på väg att utrota smittan nu.

Så fort de släpper på nästa restriktion kommer bergis den skoningslösa triagen igång igen dock.
Citera
2020-05-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Och på riktigt vänstermanér tar man bort länder som ligger sämre eller i närheten av Sverige.

Finns inget land som nu ligger värre än Sverige, idag har Sverige mest döda/befolkning i världen igen.
https://imgur.com/a/w9ndsT4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in