Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-20, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tycker du att du är häftig när du demonstrerar din okunnighet på det här viset?

Klimatforskningen och IPCC har fått rätt i sina förutsägelser, jorden blir varmare, haven blir varmare. Konsekvenserna blir väldigt allvarliga för våra samhällen och för oss människor. Och många djurarter.

Om vi inte stoppar utsläppen.
Kvalificerat skitsnack.
Ipcc är falska lögnare och sysslar med numerologi.

Du tror på lögner och vill att jag ska betala för det.

Varför planerar samhällsingenjörerna för ständigt ökande befolkning och urbanisering, är det miljövänligt?
Det ni klimatalarmister agerar nyttiga idioter åt leder till mer förorening av vår närmiljö och fattigdom och misär.
Bra jobbat lättlurade dårar.
Och så låtsas ni vara miljövänliga.
Ni ska buntas ihop och malas ner till värmepellets.
Citera
2020-05-20, 11:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Kvalificerat skitsnack.

IPCC sammanställer forskning från klimatforskare världen över. De arbetar med vetenskapliga metoder, men jag förstår att du inte vet vad det betyder.
Citat:
Varför planerar samhällsingenjörerna för ständigt ökande befolkning och urbanisering, är det miljövänligt?
Det ni klimatalarmister agerar nyttiga idioter åt leder till mer förorening av vår närmiljö och fattigdom och misär.
Lögnerna kommer däremot från politikerna. De planerar och anpassar samhället efter kapitalisternas behov. Det märks inte minst i dessa corona-tider, när företagen erbjuds hur mycket stöd som helst.
Lyssna på miljö-och klimatvetenskapen istället för på politikerna som sviker oss vanliga människor.
Citera
2020-05-20, 12:00
Bannlyst
Citat:
IPCC sammanställer forskning från klimatforskare världen över. De arbetar med vetenskapliga metoder, men jag förstår att du inte vet vad det betyder.

Lögnerna kommer däremot från politikerna. De planerar och anpassar samhället efter kapitalisternas behov. Det märks inte minst i dessa corona-tider, när företagen erbjuds hur mycket stöd som helst.
Lyssna på miljö-och klimatvetenskapen istället för på politikerna som sviker oss vanliga människor.
Syftar du på oljemagnaten maurice strong som startade ipcc, sålde utsläppsrätter och sen flydde till kina efter ha fifflat?

Och politikerna pratar ju bara om klimat hela jävla tiden vad menar du?
Vill du ha ha ännu mer höjda skatter och menar att politikerna sviker oss vanliga människor genom att inte ha piskat oss ännu mer med ännu mer höjda skatter?
Är du sadomachocist också?
Citera
2020-05-20, 12:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Syftar du på oljemagnaten maurice strong som startade ipcc, sålde utsläppsrätter och sen flydde till kina efter ha fifflat?
Nej, jag menar FN-organisationen IPCC, som inte skall bedömas efter enskilda personer. IPCC:s rapporter manar till stopp av CO2-utsläpp så fort som möjligt och varnar för många allvarliga konsekvenser om vi inte gör det. De är väldigt seriösa.
Citat:
Och politikerna pratar ju bara om klimat hela jävla tiden vad menar du?
Vill du ha ha ännu mer höjda skatter och menar att politikerna sviker oss vanliga människor genom att inte ha piskat oss ännu mer med ännu mer höjda skatter?
Är du sadomachocist också?
Tycker du verkligen att de pratar om klimatet hela tiden? Det tycker då verkligen inte jag. Men de pratar mer än agerar. Som vanligt. Politikerna i riksdag och regering kan lura vem som helst.

Vilka har tjänat mest på skattesänkningarna? De rika, miljardärerna och de som gömmer sig i skatteparadis för att de inte vill göra rätt för sig. Sverige har aldrig haft så många miljardärer som nu. Politikerna har monterat ned sjukvården så den med nöd och näppe klarar Covid-19, äldre dör som flugor, de som skulle skyddas mest. Och vi måste ställa om till förnybar energi.

Naturligtvis bör man höja skatterna för de rikaste, men definitivt inte för vanligt folk och pensionärer.
Citera
2020-05-20, 18:34
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
CO2 var OT i den tråden och togs bort.
Men co2 har minskat med ungefär 5,5% av corona och beräknas öka snart igen.

Problemet är att det behöver minska med cirka 7,6% varje år i tio år för att inte få en temperatur ökning på cirka 1,5°C
Analysis: Coronavirus set to cause largest ever annual fall in CO2 emissions
Senast redigerad av morozz 2020-05-20 kl. 18:51.
Citera
2020-05-20, 22:46
Medlem
Danneliuss avatar
"The science is settled"
http://www.klimatupplysningen.se/2020/05/20/tonaring-stamd-fel-asikter-om-klimatet-tyskland/#.XsTyk_40xK1.twitter
Citera
2020-05-21, 00:30
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
I alla år har ni klimatförnekare anklagat oss för att larma om påhittade faror. Men vad gör ni själva nu?

Jag är ingen klimatförnekare.
Jag vet att klimatet ständigt förändras.
Det som skiljer oss åt är att du är besatt av att människor påverkar klimatet.
Jag hävdar att människor inte kan påverka klimatet om vi ens försöker.
Citera
2020-05-21, 00:34
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad är det för fel på er istidsalarmister? Jorden blir ständigt varmare, varför då gå att oroa sig för att det skall bli istid?

Om jag endast tittade 35 år tillbaka så skulle jag också tro att vi går mot varmare klimat.

Forskare som varnar för en ny istid tittar emellertid på avsevärt längre trender än 35 år.
Vi pratar här flera tusen år långa återkommande cykler.
Citera
2020-05-21, 00:50
Medlem
'klimatförnekare''

Vad är det ens för jävla ord ni hjärntvättade klimatalarmister hittat på?

Det går inte förneka klimatet era stolpskott!
Citera
2020-05-21, 00:53
Medlem
Citat:
Kvalificerat skitsnack.

Tänk att vartenda inavel som sprider dessa jävla lögner om klimathotet är över 50 bast.

Ingen kommer behöva stå till svars för lögnerna. Då de blivit till aska då.

Men man får ge dem, att de vet hur man drar in pengar på folks rädslor.

Människa är en naiv art, den är väldigt lätt att lura.
Senast redigerad av DonTrump 2020-05-21 kl. 00:55.
Citera
2020-05-21, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Verkligen? Nyss skrev du "Om vi ska förhindra att norra halvklotet åter blir täckt av is, som kommer att inträffa om några tusen år, så är det nog dags att vi börjar värma ordentligt." I vilket fall som helst är "Jag hävdar" inte mycket till argument.

Citat:
Om jag endast tittade 35 år tillbaka så skulle jag också tro att vi går mot varmare klimat.

Forskare som varnar för en ny istid tittar emellertid på avsevärt längre trender än 35 år.
Vi pratar här flera tusen år långa återkommande cykler. [/quote]
Vi pratar här om en av människan åstadkommen ökad växthuseffekt, en påverkan av klimatet som är betydligt starkare än de processer som driver istidscyklerna. Varför är du ens så fokuserad på vad som kommer hända om massor av tusen år snarare än vad som kommer hända om 50 eller 100 år?

Vilka är sen dessa forskare du hänvisar till?
Citera
2020-05-21, 08:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag är ingen klimatförnekare.
Jag vet att klimatet ständigt förändras.
Det som skiljer oss åt är att du är besatt av att människor påverkar klimatet.
Klimatkrisförnekare är väl ett bättre ord. Du är ju så rädd för att vetenskapen har rätt om klimatkrisen att du börjar dilla om en ny istid.

Vi påverkar klimatet. Länge trodde vi att det var omöjligt, men mätningarna visar ju att vi faktiskt gör det. Då får man ändra sin uppfattning. Man kan ju inte hävda saker som inte stämmer med fakta, då verkar man dåraktig. Mindre vetande.
Senast redigerad av humanlife 2020-05-21 kl. 08:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in