2020-05-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Takk. Det er vondt å se hvordan TH fremstilles som en kjærlig ektemann, som knapt klarer å ringe fra en mobil eller åpne en mail. Godt at noen legger vekt på den alvorlige siktelsen politiet har valgt å ta ut, etter 18 mnd intens etterforskning, hvor minst 8 av dem var vektlagt nettopp hypotesen om kidnapping, der de konkluderte med at den var falsk!

Ja det neste er vel at han ikke klarer å betale med kort i butikken. (Hvis for eks politi skulle si at det var kjøpt Sprox med hans kort eller noe sånt).
Citera
2020-05-20, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Vem är familjemedlemmen som kan ge "sista säkra livsbevis" 31 okt kl 09:14? Är det möjligen sonen?

Varför ringde TH sin fru 8 gånger på samma förmiddag? Det låter ju galet.

Ja det kan attpåtil se ut som om historien om planlagt hyttetur er diktet opp for at han skal ha påskudd for å ringe sin kone hele 8 ganger i løpet av tre-fire timer denne dagen.

En adferd som sterkt avviker fra hans vanlige rutiner.

Et unødvendig villspor. Kanskje han anså det som nødvendig for å forlede sin egen familie.

Uansett, en av de mange overdrivelser, som både avslører han, og som vil felle han til slutt.

Og legg merke til, at han nå har klaget på at politiet ventet for lenge med å gå inn med åstedsgranskere i Sloraveien.

Han har en dobbel-adferd, som han alltid har logiske forklaringer på, her at han ønsket at politiet skulle gå inn med åstedsgranskere allerede 31. oktober.

Men, om politiet faktisk hadde gjort det, ville han også ha anklaget de for det.

Politiet ble nødt til å velge den tryggeste og mest forsiktige tilnærmingen i tilfelle AEH faktisk var blitt bortført. De visste at TH ville anklage politiet i ettertid, uansett hva de gjorde. Så, de lot seg ikke påvirke av han. Og det var en god vurdering, synes jeg.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-20 kl. 10:50.
Citera
2020-05-20, 10:48
Medlem
Citat:
Han ble så bekymret da hun ikke svarte. Men han synes nok det var litt i overkant selv, for han har prøvd å slette noen anrop. Noe han ikke er si stand til å gjøre selv, i følge hans forsvarer. Så da må en annen ha hatt telefonen kanskje?

Ja, nettopp. Det er altfor mange merkelige ting på en gang. Såpass mange merkverdigheter at politiet syns det danner seg et mønster og, jeg gjentar, har nok å gå på ifølge en av lagdommerne. Det er ikke til å kimse av.

Det jeg opplever at media har fokusert på er at det ikke er skjellig grunn til mistanke og at politiet har dumma seg loddrett ut.
Citera
2020-05-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det neste er vel at han ikke klarer å betale med kort i butikken. (Hvis for eks politi skulle si at det var kjøpt Sprox med hans kort eller noe sånt).

Det har allerede vært skrevet.

Hans digitale kompetanse er på et så lavt nivå at han knapt greier å betale med kort i butikken.

Jeg har lest det. Husker ikke hvor. Poirot graver det sikkert frem, hvis hen vil.
Citera
2020-05-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hans digitale kompetanse er på et så lavt nivå at han knapt greier å betale med kort i butikken.

Jeg har lest det. Husker ikke hvor. Poirot graver det sikkert frem, hvis hen vil.

Såpass. Tror de det er sannsynlig at han klarer å lese og skrive?
Citera
2020-05-20, 10:55
Medlem
Citat:

Det låter helt orimligt.
Att han inte förstår sig på Monero och de tekniska detaljerna runt det? Ja
Att han inte kan betala med kort i butiken? Nej.
Någonstans mitt i mellan? Mest troligt....
Citera
2020-05-20, 10:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Vem är familjemedlemmen som kan ge "sista säkra livsbevis" 31 okt kl 09:14? Är det möjligen sonen?

Varför ringde TH sin fru 8 gånger på samma förmiddag? Det låter ju galet.

Ja men han försökte kanske radera två samtal så att det inte skulle verka för märkligt och ställa ljus på frågan varför han inte svängde förbi hemma istället? Eller framgick det möjl med all tydlighet av loggarna till AEs telefon och/stationär tfn?
Citera
2020-05-20, 11:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Jag tänker att vi borde ha hört vid det här laget om sproxskorna vore inköpta samma dag som bortförandet. Oavsett betalsätt. Då borde de ha figurerat i samband med häktningen som grund för skälig misstanke.

Att de vore inköpta kontant långt tidigare men utan någon relation till ett premediterat brott känns otroligt. Särskilt om vi väger in att inga tunga vittnesmål verkar ha flutit upp kring saken. Skospåren är ju direkt knutna till mordhandlingen.

Givet en sån ”vägning” är brottet förberett sedan en tid. Och få saker ett utslag av tillfälligheter.

Det bästa av allt är kanske att GM slipper smita från jobbet och springa ännu ett ärende denna mycket hektiska förmiddag...
Citera
2020-05-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja men han försökte kanske radera två samtal så att det inte skulle verka för märkligt och ställa ljus på frågan varför han inte svängde förbi hemma istället? Eller framgick det möjl med all tydlighet av loggarna till AEs telefon och/stationär tfn?

Mulig det var et par andre samtaler som måtte slettes. Men så gikk det litt fort i svingene.
Citera
2020-05-20, 11:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Såpass. Tror de det er sannsynlig at han klarer å lese og skrive?

Inte utan att bryta en aning på främmande språk, som svenska.
Citera
2020-05-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ja det kan attpåtil se ut som om historien om planlagt hyttetur er diktet opp for at han skal ha påskudd for å ringe sin kone hele 8 ganger i løpet av tre-fire timer denne dagen.

En adferd som sterkt avviker fra hans vanlige rutiner.

Et unødvendig villspor. Kanskje han anså det som nødvendig for å forlede sin egen familie.

Uansett, en av de mange overdrivelser, som både avslører han, og som vil felle han til slutt.

Og legg merke til, at han nå har klaget på at politiet ventet for lenge med å gå inn med åstedsgranskere i Sloraveien.

Han har en dobbel-adferd, som han alltid har logiske forklaringer på, her at han ønsket at politiet skulle gå inn med åstedsgranskere allerede 31. oktober.

Men, om politiet faktisk hadde gjort det, ville han også ha anklaget de for det.

Politiet ble nødt til å velge den tryggeste og mest forsiktige tilnærmingen i tilfelle AEH faktisk var blitt bortført. De visste at TH ville anklage politiet i ettertid, uansett hva de gjorde. Så, de lot seg ikke påvirke av han. Og det var en god vurdering, synes jeg.

Ang at han ringte så mye hjem den dagen. Det kan også være en mulighet at den hytteturen faktisk var "planlagt" mellom TH og AE (TH skulle vel ha møte der oppe dagen etter? ). Hvis TH er involvert skulle jo hun forsvinne uansett så turen hadde ikke blitt noe av, men planen kunne ha vært at de på papiret skulle til hytta. Men at det kunne være AE som avlyste/droppet den i siste liten kunne være noe som kunne ha skapt litt stressmoment for TH. Hun fikk da plutselig tid å tilby seg å hjelpe datter slik jeg har forstått. Og at dette med at for eks datter ble klar over at hun ikke svarte allerede så tidlig som kl 10 ble noe som kunne ha stresset TH. Var en som lanserte den teorien her og den synes jeg kan være en av flere logiske forklaringer på en slik opptreden med så mange ring hjem. Viten om at datter ikke fikk tak i henne allerede fra morgenen kan ha stresset ham til å gjøre noe feil. Som for eks å slette to utgående anrop på impuls, uten å tenke helt klart.

Da kunne for eks TH si til datter rundt 10-tiden "ja dette er rart at hun ikke svarer. Hun pleier jo det...hm dette skal jeg sjekke ut snarest og ringe og få tak i henne og hvis ikke så drar jeg hjem tidligere!"....for på den måten å kommunisere til datter at han var på saken, slik at hun ikke dro til Sloraveien før ham. Synes det lukter et element av stress/ikke planlagt handling over de slettingene av 2 anrop, samt så utrolig mange oppringinger hjem som han hadde.
Citera
2020-05-20, 11:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Mulig det var et par andre samtaler som måtte slettes. Men så gikk det litt fort i svingene.

Det kanske blev så av misstag när han skulle räkna efter hur många ggr han hade ringt?

AE kanske inte heller brukade svara förrn efter fem-sju samtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in