2020-05-20, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
https://www.b92.net/eng/news/region.php?yyyy=2020&mm=05&dd=13&nav_id=108484

The world is watching.
Sista meningen i artikeln:
"It seems that Sweden has become a problem for us," Bosnjakovic said.
Ska man skratta, gråta eller skämmas?
Citera
2020-05-20, 10:27
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Äntligen något positivt som kom ur Covid-19 krisen

Malmöfestivalen ställs in!

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-20/klart-malmofestivalen-stalls-in

Hade ju ändå bara varit lokala band så det känns inte så jobbigt!
Citera
2020-05-20, 10:34
Medlem
https://omni.se/a/4qPyx6

Låter vi verkligen detta ske såhär öppet? Är världen verkligen ett gäng fittor som saknar ryggrad och låter sig mobbas av en diktatur? Hur kan man ens tillåta ett köp av denna typ? Ett land skapar en pandemi, skuldsötter hela världen och sen plockar upp rester och investerar
Citera
2020-05-20, 10:36
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04

Låter vi verkligen detta ske såhär öppet? Är världen verkligen ett gäng fittor som saknar ryggrad och låter sig mobbas av en diktatur? Hur kan man ens tillåta ett köp av denna typ? Ett land skapar en pandemi, skuldsötter hela världen och sen plockar upp rester och investerar

Precis det som FOI varnade för. Blir att bojkotta Norwegian.
Citera
2020-05-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Sista meningen i artikeln:
"It seems that Sweden has become a problem for us," Bosnjakovic said.
Ska man skratta, gråta eller skämmas?

Problemet är viruset och det kommer ju från Kina, det blir lite som att skylla på Sverige för alls som alla invandrare ställer till med.
Citera
2020-05-20, 10:42
Medlem
Kan någon förklara det här med eftersläpning osv?
Förstår tyvärr ingenting och är ändå civilingenjör i IT

Det rapporteras knappt några döda på helgdagar. Är det för att sjukhusen inte rapporterar då eller att dom flesta tar en paus?
Varför peakar veckan alltid på onsdag/torsdag typ?
Citera
2020-05-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Precis det som FOI varnade för. Blir att bojkotta Norwegian.

Här kan nu konsumenterna direkt rösta med fötterna. Om INGEN köper en jävla flygbiljett från detta kinesiska företag - då har de ju gjort en urusel investering.

Jag kan inte för mitt LIV tänka mig att åka med Norwegian efter detta, trots att jag gillade Norwegian innan pandemin och använde dem när det gick.

Det här är för magstarkt helt enkelt. Konsumenterna kan inte vara så här dumma i huvudet..
Citera
2020-05-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban

Det rapporteras knappt några döda på helgdagar. Är det för att sjukhusen inte rapporterar då eller att dom flesta tar en paus?
Sekreteraren kommer till jobb på måndagen och rapporterar fredag, lördag och söndag?
Citera
2020-05-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Sekreteraren kommer till jobb på måndagen och rapporterar fredag, lördag och söndag?

Ok, men vi har ju några dödsfall även på helger, 5, 6 stycken, vem rapporterar dom då?
Sen får vi då extra många på måndagen för vi har inte allt inrapporterat på helger.

Men det förklarar ju inte att onsdag/torsdag oftast är mycket högre än måndag/tisdag

eller "mycket" kanske är att överdriva men vi peakar i den senare delen av vardagsveckan
Citera
2020-05-20, 10:50
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04

Något verkligen märkligt försiggår bakom Världens Ridå. Kolla in dokumentären Vem är rädd för Huawei? på Svt Play. 5G. Kina är på väg att bli Världens mäktigaste land. Nu detta virus och så köper de upp företag?

Någonting stort är på gång här vilket vi inte kan se ännu.
Citera
2020-05-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban

Jag gissar att det handlar om att det är administrativ personal som sköter sammanställningen av dödsfallen på varje sjukhus. Dessa är ju lediga på helgerna, och kommer väl ifatt ungefär runt ons-tors.
Citera
2020-05-20, 10:51
Medlem
Är det sagt om viruset är luftburet eller inte? Jobbar i hemtjänsten och har varit hos en brukare senast under förra veckan som inte har uppvisat några symtom men som fick åka in akut och avled av Covid-19 4 dagar senare, vi har inte haft skydd då vi inte visste att brukaren har haft detta. Bad chefen att få testa mig men fick ett blankt nej, måste själv uppvisa symtom för att få testa mig och det räcker med basala hygienrutiner så blir man inte sjuk enligt henne och att Covid-19 är droppsmitta och inte luftburet.

Har jag och mina arbetskamrater som besökt denna person blivit smittade så drar det snart fram en dödsvåg genom staden hos de äldre då många befinner sig i riskgruppen.

Funderar fan på att sjukskriva mig och säga att man har feber och snuva då det är enda sättet att få testa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in