2020-05-20, 10:24
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tanken har inte slagit mig tidigare: Är det möjligt att PR har någon mildare form av ADHD?
Han säger ju själv att när allt går bra för honom så har han en tendens att rasera allt.
Borderline/bipolär, empatisk personlighetsstörning?
Citera
2020-05-20, 10:25
Medlem
I den här videon påstås det att olivodlingen ligger på paolos mark , är det paolos olivgård då ,eller är det någon bonde som har ett arrende, allt känns som en bluff nu , man undrar ju hur mycket av detta som Elin känner till.

https://www.youtube.com/watch?v=APiXZc3PvaM
Citera
2020-05-20, 10:26
Medlem
Knullkungens avatar
Intressant kulturartikel om att allt inte är svart och vitt när det gäller Paolo Roberto.

https://www.expressen.se/kultur/ide/alla-har-fel-om-paolo-roberto/
Citera
2020-05-20, 10:28
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Var inte hans exfru en rätt känd snygg svensk sexolog(ironiskt isf om sex6 var det som spräckte det hela)?
Ja, Paolo's ex-fru Lena Arrelöv var faktiskt rätt snygg när de var gifta:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QlwRe8/vi-har-aldrig-haft-det-sa-har-bra (kolla in bild 3 av 4)

Betydligt vackrare än Elin Härkönen. Inget ont om finska tjejer dock, finns många riktigt vackra finskor också. Däremot har Arrelöv inte åldrats som vin och hon är väl fortfarande MILFig och så, men hon var som snyggast och sexigast när hon var gift med Paolo. Men även då var hon inte lika snygg som Izabella Scorupco.

Citat:
Nån mer än jag som stödköpt PRs mat? Visserligen är det fel mot sina barn. Samt att jag själv ej är torsk men han var ändå på senare dar ett bra språkrör i mot vänsterfeminister. Han förnedrade bokstavligt den där SR kvinnan samt dom där surdegsätande snubbarna ”som ej kunde pippa sina flickvänner på Södermalm” i YT klippen. Finns det nån chans att han kan vända det här till sin fördel när det gäller alla dom i befolkningen som tycker att sexköpslagen är fel mm? Det finns ju ej ens nått parti (tror ej man kan hoppas på Sambuki direkt) som är för att gå tillbaka till innan millenieskiftet sas, detta kan ju ändå vara en chans kanske att stödja?
Jag vill gärna stödköpa Paolos fryspizzor (trots att de tyvärr inte är veganska), men har inte hittat dem i någon lokalbutik de senaste dagarna.

Citat:
Tycker att det är lite väl hårt att peta ner PR i pk-blatte träsket. Han har ändå på senare år tagit fajten mot vänsterfeminister & pk pack. Gnäller du på Kent Ekeroth också ba för att han tydligen ska ha judisk bakgrund?
Paolo Roberto är blatte och Kent Ekeroth är mischlingjude.

Citat:
Nja Blatte light isf. Gränsfall om italienare räknas som blattar väl egentligen ? Du kan ha i åtanke att han var en produkt av 80-talet innan Blate kortet var hett o dyl. Hans kritvita kickerspolare Liam Norberg var ju också i ropet under 90-talet & lyftes fram som en badboy skådis (precis som PR hittade han senare gud). Iaf LN rånade banker o stal faktiskt miljarder (dock i låsta värdepapper). Så kriminell var ju aldrig PR väl men min poäng är att det handlade mer om att det var arbetarsnubbar från orten än om att det var babbar sas.
Paolo Roberto är definitivt blatte, han ser för helvete mer blattisk ut än mig, och jag är inte ens europé. Och italienare är definitivt blattar, inget snack om saken.

Citat:
Reagerade på att han sagt i framgångspodden att ”jag är altid noga med att ha minst en i mitt företag som kommer från fängelset”. Liksom det borde väl ej va en merit liksom?
Paolo vill väl ge en andra chans till folk som har hamnat snett i livet, det är schysst av honom. Förutsatt då att han inte anställer pedofiler, våldtäktsmän och mördare osv. Men annars någon som har suttit några år på kåken över att ha sålt cannabis, bör man definitivt prioritera att anställa om man driver företag, något annat vore omoraliskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du får helt enkelt framföra den ståndpunkten nästa gång du besöker ICA, Coop eller K-Rauta
Vore lite socially awkward att gå fram till den lokala ICA kassörskan och börja babbla om Paolo Roberto Dessutom gör man ändå ingen skillnad eftersom det är order uppifrån, och även de som äger varumärket Paolos har uteslutit Paolo Roberto nu.

Citat:
Alla som för en vecka sedan samarbetade med Paolo har nu avslutat dessa affärer. Varför? Därför att det Paolo gjorde var fel.
Nej, de avslutade inte samarbetet med Paolo Roberto för att det han gjorde var så moraliskt fel, utan eftersom de är skitnödiga över opinionen mot Paolo Roberto just nu. Företagen skiter liksom i om de har en pedofil eller våldtäktsman som poster boy; gillar folket personen i fråga så använder de gärna honom som influencer om han kan sälja deras produkter. I moralpanikens land, Sverige, är Paolo Roberto värre än Tishko Ahmed Shabaz.

Citat:
Tvärtom, att sexköp är olagligt är ett högst giltigt argument. Lagarna utgör ramverket för vad samhället accepterar, och Sverige accepterar inte sexköp.
Vilken duktig vän av ordning du är. Har du några egna åsikter och så?

Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Mycket bra inlägg och jag instämmer i allt.

Men ganska intressant att alla som kommenterar något om att sexköp borde avkriminaliseras alltid är noga med att poängtera att de aldrig skulle kunna betala för sex. Verkligen? Inte ens om självaste Jessica Alba erbjöd sig att suga er kuk? Tror att det bara visar på hur stigmatiserat det är att erkänna sig själv som ens potentiell sexköpare och det stjälper ju debatten i det offentliga rummet, naturligtvis till fördel för debattforum som flashback men det är ju inte riktigt samma sak. Det ger feministerna och Paolo-hatarna än mer utrymme i media. Det finns ingen opposition för dem där. Det blir ännu svårare nu att som man ge sig in i debatten på oppositionssidan för att media har visat upp bilden av att vemsomhelst kan vara en sexköpare - till och med någon som Paolo.
Nja alltså, jag kan absolut tänka mig att betala för sex, har inga moraliska problem med det eller liknande. Men då är det viktigt att horan ifråga är riktigt snygg (så snygg att jag ska tycka att det är värt att spendera stora summor pengar på henne), att hon tänder på mig och att det inte är några konstigheter kring det hela. Men sex är ändå en personlig grej för min del, så det ska mycket till innan jag börjar besöka bordeller. Överhuvudtaget är äktenskap prostitution, och alla män som knullar kvinnor betalar på ett eller annat sätt för själva sexet (flickvänner är dyra i drift!). Senast jag hade flickvän var det ingen billig relation kan jag säga dig. Billigare än att betala 1500 kr för varje gång man ska knulla? Visst, men det kostade en hel del pengar också även med en normal flickvän (men hon var en bra kvinna, så det var värt det! ).

Däremot Jessica Alba hade jag inte betalat en krona för, om något vill jag ha betalt av henne om jag ska knulla henne. Tycker att hon är rejält överskattad och hade aldrig tittat åt hennes håll om hon gick förbi mig på stan. Men jag förstår din poäng trots att du har dålig smak

Citat:
Jag har köpt sex för att jag led av enorm avsaknad av närhet och mådde mycket dåligt på grund av det. Det har hjälpt mig på många olika sätt; jag har blivit mer motiverad i mitt sökande efter en partner men framförallt har jag nu förstått att jag i värsta fall inte måste leva resten av mitt liv utan kontakt med det motsatta könet. Och detta var en oerhört tung börda som fick mig att må väldigt dåligt psykiskt men som onekligen har lättats.
Okej, det är väl bra för dig att det går att köpa sex

Citat:
Oavsett anledningen till sexköp så behöver ni som dömer sexköpare förstå att han kanske mår dåligt, inte kan få närhet på något annat sätt eller som Paolo är sexmissbrukare. Det hjälper ingen, och särskilt inte sexarbetarna, att lagföra deras kunder. Fråga sexarbetarna själva så får ni svaret klart och tydligt.
Paolo Roberto är helt klart sexmissbrukare, lol. Det måste man vara om man har flickvän men ändå går och köper sex. Vafan liksom, duger inte gammal hederlig internetporr för herr Roberto?

Citat:
En man kan må psykiskt väldigt dåligt utan närhet och kärlek. Jag vill hävda att det är generellt sett lättare för kvinnor att få detta och därför är det svårare för gemene kvinna att sätta säg in i varför en man köper sex.
Kvinnor har överhuvudtaget ingen empati för män.

Citat:
Paolo hoppas jag mår bra och att han har någon vid sin sida. Han förtjänar inte att utsättas för detta. Vet någon vad han kan ha haft för dig de senaste dagarna? Advokatsnack?
Jag hoppas att Paolo klarar sig igenom detta och att han får igång sina affärer igen. Vem vet, all debatt kring Paolo-gate kanske leder till legalisering av sexköp så småningom. Fast i dagsläget lär så inte ske så länge sossarna styr, eftersom de efter Paolo's sexköp gick ut med att sexköp ska ge fängelse. Så jävla sinnessjuka är sossarna. Det här är deras sätt att försöka vända på deras sjunkande väljarsiffror, hoppas att de tankar hårt i 2022-valet.

Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Varför har vi lagar i Sverige om dessa inte är till för att följas?
Om du tycker annat så står det dig fritt att försöka dig på att göra en karriär inom politiken för att få till en förändring enligt din agenda.
Fram tills dess är det fortfarande fel att knulla en hora i Sverige oavsett vad du tycker.
Din hjärntvättade mentalitet är faktiskt livsfarlig. Du kanske inte känner till det här ordspråket, men en gång i tiden sa Voltaire något klokt: det är farligt att ha rätt när staten har fel. Fundera lite på den du, så kanske du inser att om vi alla tänkte som dig, ja då hade staten kunna sätta vilka folkfientliga lagar som helst och det hade okritiskt accepterats av vän av ordning typer som dig, eftersom ni saknar egen tankeförmåga.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-05-20 kl. 10:37.
Citera
2020-05-20, 10:30
Medlem
Citat:
Du får helt enkelt framföra den ståndpunkten nästa gång du besöker ICA, Coop eller K-Rauta

Alla som för en vecka sedan samarbetade med Paolo har nu avslutat dessa affärer. Varför? Därför att det Paolo gjorde var fel.

Många, inklusive mig själv, tycker att vi inte borde köpabvarorbfrån Kina. Ändå gör jag det. Fast dwt är fel.

De har avslutat sina affärer med Paolo, inte prknört dör att det är fel, utan för att det inte längre finns några pengar att tjäna.
Citera
2020-05-20, 10:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Såklart. Alla spännbögar, som hänger på gym större delen av dagen, tänder inte bara på sin egen mans-kropp, halva grejen är säkert att kolla på andra. Annars skulle de inte dröja kvar i omklädningsrummet mer än nödvändigt. Jag känner mig helt övertygad om att Paolo är åtminstone bi, något han absolut inte vill att vi skall misstänka, varför han odlat en extremt "manlig" persona...

Fast hade det inte då varit mer logiskt att han gått till en manlig hora? Då kunde han kört kvinnor öppet och kryddat med män i det dolda. Nä, jag tror inte han är bög, även om han säkert är kåt på sin egen kropp i spegeln. Paolo är nog som sexköpare i allmänhet, bara korkad nog att åka dit.
Citera
2020-05-20, 10:34
Medlem
mr.demons avatar
Dom där 1500 Paolo betalde för sex, visade sig bli miljoner. Typ Sveriges dyraste ligg. Jobbigt.
Citera
2020-05-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Naturligtvis en vidrig känsla för exflickvännen. För hon lär väl förstå att det inte är enda gången?

Men den här vingården, som inte är någon vingård utan en plätt med en förfallen stenkoja. Kan man tänka sig att han tänkte köpa vin från någon annan gård och klistra på nya egna etiketter med sin egen nuna på? Vino di Paolo?

Det är skillnad på varumärke, och yrkeskunskap.

Jag vet inte om Paolo Roberto kan mer om vin än att smaka och dricka. Det handlar främst om att proucera ett drickbart vin. I stenhård konkurrens. I Italien och säljs det vin på 5 liters plastdunkar som vi inte ens kan tänka oss i Sverige, att sådan råttgift existerar och kallas för vin.

I övrigt tar det flera år, med hårt arbete att få fram vin till försäljning, marknadsföra och få in flaskorna i en affär. Om diagnosen AHDH från tidigare inlägg är korrekt, är vinproduktion uteslutet utan folk som gör hela jobbet åt honom.
Citera
2020-05-20, 10:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fast hade det inte då varit mer logiskt att han gått till en manlig hora? Då kunde han kört kvinnor öppet och kryddat med män i det dolda. Nä, jag tror inte han är bög, även om han säkert är kåt på sin egen kropp i spegeln. Paolo är nog som sexköpare i allmänhet, bara korkad nog att åka dit.
Han kanske inte erkänner det inför sig själv? Jag vet inte, han kan ju såklart vara vrål-hetero...
Citera
2020-05-20, 10:37
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Dessutom gör man ändå ingen skillnad eftersom det är order uppifrån, och även de som äger varumärket Paolos har uteslutit Paolo Roberto nu.

Nej, de avslutade inte samarbetet med Paolo Roberto för att det han gjorde var så moraliskt fel, utan eftersom de är skitnödiga över opinionen mot Paolo Roberto just nu.

Vilken duktig vän av ordning du är. Har du några egna åsikter och så?

Paolo Roberto är helt klart sexmissbrukare, lol. Det måste man vara om man har flickvän men ändå går och köper sex.

Du har fel. Beslutet att ta bort Paolos produkter från hyllorna fattade varje ICA handlare själv. ICA är ingen toppstyrd organisation

Paolo köpte sex, vilket konsumenter och samarbetspartners uppfattar som moraliskt fel. Därmed blev han persona non grata -har inget med skitnödighet att göra.

Jag skriver vad jag tycker - fattar du inte det?

Du har fel, igen. Det faktum att Paolo köpte sex när han var i en relation betyder inte att han är sexmissbrukare. Han är mer sannolikt bara ett riktigt svin.
Senast redigerad av Tarrou 2020-05-20 kl. 10:39.
Citera
2020-05-20, 10:37
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Kanske en podd med swish donationer vore nått.
Tillsammans med,
Entreprenörspod med Blondinbella.
Övergreppspod med Patrik Sjöberg och Linnea Claeson.
True Crimepod med Joakim Lamotte.
Sportpod med Marcus Birro.
Citera
2020-05-20, 10:38
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Många, inklusive mig själv, tycker att vi inte borde köpabvarorbfrån Kina. Ändå gör jag det. Fast dwt är fel.

De har avslutat sina affärer med Paolo, inte prknört dör att det är fel, utan för att det inte längre finns några pengar att tjäna.

Fast anledningen till att det inte finns några pengar att tjäna är att han har gjort fel. Majoriteten anser att han har gjort fel, och de vill därmed inte köpa hans produkter/tjänster. Det finns ingen seriös verksamhet som vill förknippas med sexköpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in