2020-05-20, 07:07
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det gör dom inte,. Men även influensor kan vara dödliga.
Inte??? Skojar du med mig? Så tusentals döda är inte många enligt dig?
Citera
2020-05-20, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Är det idag Norge kommer gå om Sverige i antal döda?

Hur går det för er förnekare som hoppas på mängder av norrmän ska dö enbart för att ni ska uppleva känsla av att ni hade rätt?

Nej. Vi "förnekare" tror att nivån kommer vara ungefär samma när pandemin är över.

Jag tror inte det sker idag.
Citera
2020-05-20, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Inte??? Skojar du med mig? Så tusentals döda är inte många enligt dig?

Enligt mig är det inte särskilt många då jag hade förväntat mig en utrensning på kanske 1-2 miljoner svenskar när väl ett av alla kinavirus kom hit. Så på så vis drar jag en lättnadens suck.

Nu kommer du tolka detta som att jag inte bryr mig om att folk dör och jag är uppriktigt intresserad av hur du gör den dumma tolkningen. Förklara gärna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Haha hur känns det att vara ständig förlorare?

Norge valde rätt strategi och kommer aldrig att gå om Sverige.

Du tycker att detta är något att skämta om samt att skratta åt Sveriges dödstal?
Det säger mer om dig än något annat.
Att skratta åt detta visar vilken usel person du är.
Inte ett dugg lustigt med döda människor för min del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är klart ingen dör på äldreboendet, om man omedelbart isolerar alla smittade gamlingar på sjukhus i tre månader.

Det är så jävla konstigt att ni inte fattar att det här inte alls är i 92-åringens intresse.

Du kan fråga hundra stycken 92-åringar och samtliga skulle ta sina chanser med sjukdomen framför att isoleras i ett kvartal på sjukhus.

Det är så ”jävla” konstigt att du vet så mycket. Nu har du blivit expert på hur 92-åringar tänker och resonerar.

Själv såg jag den gripande tv-intervjun med Sonja på ett äldreboende i Kristianstad som var jätteledsen över att hon hade blivit smittad på hemmet och vantrivdes med att isoleras på sitt rum. Hon hade kanske föredragit att isoleras på ett sjukhus med allt det innebär av mer utbildad personal och känt sig tryggare där, vad vet jag. Vad kan jag veta om hur andra människor tänker och hur de känner sig, i synnerhet sådana som jag aldrig ens har träffat.

Å andra sidan var hon inte 92 utan 95. Gör det kanske någon skillnad? Eller var hon ”undantaget som bekräftar regeln”?

Med färre självsäkra och stöddiga personer som inte ens kan stava till ödmjukhet hade situationen i Sverige kanske sett bättre ut än vad den gör, vad vet jag. Är dock ganska säker på att den här tråden hade varit mer meningsfull om inte somliga sprutade ur sig ogenomtänkta inlägg i parti och minut.
Citera
2020-05-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Tycker du att det är ok 200 miljoner början av april och 500 miljoner början av maj EXTRA BIDRAG till massmedia var OK?
Vad var det meningen betala 700 miljoner extra bidrag utöver det vanliga? Man kan köpa minst 500 miljoner munskydd och dela till folket istället. Då kunde man minska smittspridningen avsevärt.
72 tidningar beskriver/kommenterar verkligheten bättre än 1 tidning..... If you get my drift.
Citera
2020-05-20, 07:17
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Enligt mig är det inte särskilt många då jag hade förväntat mig en utrensning på kanske 1-2 miljoner svenskar när väl ett av alla kinavirus kom hit. Så på så vis drar jag en lättnadens suck.

Nu kommer du tolka detta som att jag inte bryr mig om att folk dör och jag är uppriktigt intresserad av hur du gör den dumma tolkningen. Förklara gärna!
Jag behöver inte förklara någonting det har du gjort så bra själv. OK så allt under 1-2 miljoner döda är alltså hanterbart. OK då vet vi
Citera
2020-05-20, 07:18
Medlem
Om ansiktsmasker:
France orders 1 billion masks from local producers

In March, Macron said France needs to "produce more in France, on our own soil. Certain materials, such as masks, are of a strategic nature."
https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-pandemic-05-19-20-intl/index.html
1 billion=1,000,000,000

Notera: "masks from local producers"
Citera
2020-05-20, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är från covid-tracker eller vad appen heter och det var rn journalist från financial times samt en från le monde.
Jag såg och hörde det också men min fråga gällde källan till deras påstående, som ledde till inläggets idiotförklaring av FHM- kvinnan.
Citera
2020-05-20, 07:23
Medlem
Stefan Löfven tycker att Sverige valde rätt strategi. Det säger en del om honom. Bland de högsta dödstalen per capita i världen och myndigheter som rycker på axlarna. Anser tydligen att det är viktigare att hålla nere våld i hemmet än att rädda liv. Om det har blivit mindre supande och våld i hemmet vet vi inte heller. Sverige styrs idag av ett gäng korkade, självgoda och empatilösa svin.
Citera
2020-05-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
En undran:
Har du stått bakom Sveriges strategi från första början?

Stått bakom är fel ord. Jag har aldrig trott på Sveriges strategi. Jag har bara tyckt att lockdown är en sämre strategi. Av de valda föredrar jag Sveriges men jag har massor av invändningar på saker som borde skötts annorlunda.

Jag kan se många brister med både Sveriges och andra länders agerande. Fattar inte att så många är så svartvita.
Citera
2020-05-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är så ”jävla” konstigt att du vet så mycket. Nu har du blivit expert på hur 92-åringar tänker och resonerar.

Själv såg jag den gripande tv-intervjun med Sonja på ett äldreboende i Kristianstad som var jätteledsen över att hon hade blivit smittad på hemmet och vantrivdes med att isoleras på sitt rum. Hon hade kanske föredragit att isoleras på ett sjukhus med allt det innebär av mer utbildad personal och känt sig tryggare där, vad vet jag. Vad kan jag veta om hur andra människor tänker och hur de känner sig, i synnerhet sådana som jag aldrig ens har träffat.

Å andra sidan var hon inte 92 utan 95. Gör det kanske någon skillnad? Eller var hon ”undantaget som bekräftar regeln”?

Med färre självsäkra och stöddiga personer som inte ens kan stava till ödmjukhet hade situationen i Sverige kanske sett bättre ut än vad den gör, vad vet jag. Är dock ganska säker på att den här tråden hade varit mer meningsfull om inte somliga sprutade ur sig ogenomtänkta inlägg i parti och minut.
Det här är fullständigt ologiskt. Sonja, 95 år, är besviken över att isoleras ett par veckor (?) i sin egen hemmiljö, med människor hon känner.

Hur du får det till att hon hellre skulle isoleras tre månader på sjukhus, med en pipande maskin som enda sällskap, det förstår jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in