Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Det är klart ingen dör på äldreboendet, om man omedelbart isolerar alla smittade gamlingar på sjukhus i tre månader.
Det är så jävla konstigt att ni inte fattar att det här inte alls är i 92-åringens intresse.
Du kan fråga hundra stycken 92-åringar och samtliga skulle ta sina chanser med sjukdomen framför att isoleras i ett kvartal på sjukhus.
Det är så ”jävla” konstigt att du vet så mycket. Nu har du blivit expert på hur 92-åringar tänker och resonerar.
Själv såg jag den gripande tv-intervjun med Sonja på ett äldreboende i Kristianstad som var jätteledsen över att hon hade blivit smittad på hemmet och vantrivdes med att isoleras på sitt rum. Hon hade kanske föredragit att isoleras på ett sjukhus med allt det innebär av mer utbildad personal och känt sig tryggare där, vad vet jag. Vad kan jag veta om hur andra människor tänker och hur de känner sig, i synnerhet sådana som jag aldrig ens har träffat.
Å andra sidan var hon inte 92 utan 95. Gör det kanske någon skillnad? Eller var hon ”undantaget som bekräftar regeln”?
Med färre självsäkra och stöddiga personer som inte ens kan stava till ödmjukhet hade situationen i Sverige kanske sett bättre ut än vad den gör, vad vet jag. Är dock ganska säker på att den här tråden hade varit mer meningsfull om inte somliga sprutade ur sig ogenomtänkta inlägg i parti och minut.