2020-05-19, 22:01
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Amazon kommer att splittras upp av USAs myndigheter när de blir för stora. De är redan hatade, ända upp på presidentnivå.

De har f.ö. redan en så exceptionell andel av USA:s postorder att de faktiskt inte kan växa där längre. De måste hitta nya områden. Vilket de iofs varit starka på. Men "postorder", där finns inte mer att tjäna i USA eller Europa.

Det är ju därför du ska gå på mina tips. Hade du köpt Walt Disney, Zalando, Carlsberg och Nike Inc som bubblare när jag tipsade om dessa så skulle din procentuella utveckling vara bättre på en vecka än det du lyckades med på två månader.
Å då träffade du ändå botten väldigt väl. He he...
Citera
2020-05-19, 22:03
Medlem
trailblasers avatar
Gränsen Kanada USA stängs ytterligare 30 dagar. Det märktes på DJ nu på kvällen.
Citera
2020-05-19, 22:13
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Alltid denna jävla storytel. Vad är så speciellt med storytel?? Insiders har sålt en hel del på sistone f.ö.

Stort tack Bonumm!

Ja just det.

Bonava var ett bra tips. Tack för det, Pinkie Pie.
Citera
2020-05-19, 23:38
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Gränsen Kanada USA stängs ytterligare 30 dagar. Det märktes på DJ nu på kvällen.

En nyhet som släpptes under dagen hade inget med det plötsliga fallet från -0.10 till -1.59 sista timman att göra.
Citera
2020-05-19, 23:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det är ju därför du ska gå på mina tips. Hade du köpt Walt Disney, Zalando, Carlsberg och Nike Inc som bubblare när jag tipsade om dessa så skulle din procentuella utveckling vara bättre på en vecka än det du lyckades med på två månader.
Å då träffade du ändå botten väldigt väl. He he...

Carlsberg är en guldtacka.

Det har tangerar även Disney bli nu när de även fick in Star Wars o Marvel.
De är för stunden förvaltaren av det amerikanska kulturarvet från 1900-talet. Men nu när biograferna dör så måste de slåss mot nytt fråb HBO, Netflx, Amazon etc. Så där är jag inte lika säker...
Citera
2020-05-19, 23:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eat2grow
Jag tipsar dig om Castellum och Investor. Har rasat ordentligt, men är i grunden stabila bolag med bra utdelning.

Investor har två frågetecken enligt mig. Ericsson o SEB.
Det kan bli smisk på fingrarna men Investor kommer klara sig.
Citera
2020-05-20, 01:28
Medlem
Nykn0llads avatar
Blir det börskrash nu som tex vid finanskrisen mm? Bulltrap 2 mån från ca 27e mars. Varför vore denna situation vara bättre.
Senast redigerad av Nykn0llad 2020-05-20 kl. 01:35.
Citera
2020-05-20, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Investor har två frågetecken enligt mig. Ericsson o SEB.
Det kan bli smisk på fingrarna men Investor kommer klara sig.

Borde inte Ericsson ha en bra position i och med den stundande 5G-eran? USA och Kinas maktspel intensifieras. USA och väst verkar inte vilja välja Huawei, än mindre nu efter Coronan när det blivit på modet att vara mer självständiga i relationen med Kina.

Är det något jag missar? Tycker Ericssons framtid ser ut att vara ljus. Bland Investors innehav tycker jag Ericsson, Atlas och ABB känns mest attraktiva.
Citera
2020-05-20, 06:23
Medlem
Man borde köpt ett olje cert för en månad sedan
☹️
Citera
2020-05-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Man borde köpt ett olje cert för en månad sedan
☹️

Haha, det är så mycket man borde ha gjort, så är det med allt.
Hade gärna köpt bitcoins när de dippade till 5000$ under Corona-kraschen, istället väntade jag för länge. Meb inom ett år eller två blir det nog bra ändå.

Fan, man kan inte gå och gräma sig. Sommaren blir förstörd, livet blir dystert. Lika bra att vara glad för det man gjorde rätt, och att jobba på att inte återupprepa det man gjorde fel.
Blev en liten rant här, men det bjuder jag så gärna på.
Senast redigerad av junktown 2020-05-20 kl. 07:11.
Citera
2020-05-20, 07:23
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Väldigt lite fyndande som alltid i denna tråd. Ingen har likvid kvar att köpa för?
Citera
2020-05-20, 07:25
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Väldigt lite fyndande som alltid i denna tråd. Ingen har likvid kvar att köpa för?

Jag har nästan 100% likvid kvar. Köpte lite Swedbank när de dippade runt 100 spänn, men tror på en ganska dyster framtid. Avaktar buffett, när han sätter pengahgen i brand, då gör jag det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in