2020-05-20, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Någn länkade från FUP just idag om det vittnesmålet, och ljudet med tunga steg i trappen var på natten mellan 15. och 16. Reagerade extra på det inlägget pga det datumet.
Grannen hade följt ljudet såpass att hen märkte att personen (-a) gick ut från dörren som går till baksidan av huset! Alltså inte mot gatan.

Låter som att någon bär på något tungt ... ...
Citera
2020-05-20, 02:11
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tycker din förklaring är möjlig, ja. T kommer hem 22.15 och det blir högljudda skrik och gap mellan T och föräldrarna, av naturliga skäl som vi nu vet hur det sett ut i lägenheten med blod öööööverallt och W brutalt misshandlad, mördad.
Nu blir man fan orolig, kan mycket väl vara så at kvinnorösten under kvällen kommer från mamman.
Citera
2020-05-20, 02:17
Medlem
Har läst tråden ett tag och undrat varför han åkte iväg efter mordet. Kan det vara så att han åkt iväg för att inte kopplad till försvinnandet (kameraövervakning på tåget), medans en familjemedlem eller dylikt hjälper till med att bli av med kroppen?
Citera
2020-05-20, 02:19
Bannlyst
Jag tror mer och mer att Wilmas huvudlösa kropp finns där i Ljungskile under eller i närheten av bäcken.

Titta på sida 320-326 i FUP. Där kan ni se bäcken med kulvert i Ljungskile, och ni kan se jackan som hittades där. Och vitt syntetfoder, som ju har hittats på massa andra ställen i påsar och i Tishkos toalettstol mm.

Och så står det så här på sida 321:

"Utanför själva kulverten fanns en vattenansamling. Vattnet undersöktes och bottnen
krattades över. Under ytan, ej synlig ovanifrån, låg en jacka (G044), som togs i beslag.
Gallret flyttades undan och kulverten söktes igenom. Inget annat av intresse för utred-
ningen hittades i kulverten eller bäcken utanför."

Och på sida 325 står det så här:

"På den norra bäckslänten, öster om kulverten, låg en liten tuss av vad som föreföll vara
någon form av syntetisk stoppning som säkrades (S041)."

Varför skulle han gå dit och slänga jackan och lämna spår av vitt syntetfoder, om inte för att han har varit där och dumpat kroppen?

Och man undersökte alltså bara botten av bäcken och krattade den. Men har man grävt på botten av bäcken eller i jorden runt om bäcken?
Och har de gjort några grävningar alls i Ljungskile?
Varför la han jackan där den kunde hittas?
Tappade han kanske jackan eller glömde den?
Senast redigerad av vemsa 2020-05-20 kl. 02:26.
Citera
2020-05-20, 02:19
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror hon var död före han åkte. Om dom bråkat vid 18 tiden, slagits, skrik, inte fan är hon kvar då han åker... nej nej och åter nej. Hon är död. Hans resa blir en ”eftervallning” psykiskt av vad han gjort - dödat henne.

Har funderat på det... Kan det ha varit hans styvmamma som skrek? Efter att han ringt och sagt att han behövde hjälp och hans pappa och styvmamma kom till hans lägenhet och såg Wilma död. 🤔

Om föräldrarna är med på det här klart som fan att det hittades blod i kugan. "Komment1" som nämde att han känner familjen sa att dom har ljugit om at styvmamman inte är T.s biologiska mamma. Därför ljuger dom om att T eller någon annan inte har användt den för att dom var med på städningen och att gömma kroppsdelarna. T. använde firmabilen för att göra sig av med bevisning (verktyg och tilhygget) under dom fem besöken hemma under arbetdstid. Det låter rimligt. Edit: Kuga:n är avställd sen Januari.https://biluppgifter.se/brukare/person/ojA5NXRwjp/0j10R0YBrN?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person
Senast redigerad av SwedishHouse 2020-05-20 kl. 02:23. Anledning: ville lägga till något
Citera
2020-05-20, 02:29
Medlem
Jag är nästan säker på att han har fått någon typ av hjälp från sin familj, kan nog vara pappan eller liknande. Den kurdiska/ kulturen är väldigt familjeorienterad så någon hade säkert ställt upp och försökt ”rädda honom”.

Det är dock jävligt skumt att han har behållt huvudet i lägenheten och inte försökt rymma (hemlandet?).

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Om föräldrarna är med på det här klart som fan att det hittades blod i kugan. "Komment1" som nämde att han känner familjen sa att dom har ljugit om at styvmamman inte är T.s biologiska mamma. Därför ljuger dom om att T eller någon annan inte har användt den för att dom var med på städningen och att gömma kroppsdelarna. T. använde firmabilen för att göra sig av med bevisning (verktyg och tilhygget) under dom fem besöken hemma under arbetdstid. Det låter rimligt. Edit: Kuga:n är avställd sen Januari.https://biluppgifter.se/brukare/person/ojA5NXRwjp/0j10R0YBrN?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person
Citera
2020-05-20, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Eftersom du dagligen skriver i tråden borde du veta att inget bråk uppstått vid 22 och att det vittnesmålet inte stämmer. Alla andra vittnen säger 18 och det finns inget annat som tyder på att det skulle skett något vid 22.

Är det inte märkligt, uruselt av kunniga utredare att ta med detta felaktiga vittnesuppgift? Jag vet inte, och tar inte andra flasbackares åsikter mera allvar än ett FUP. Litar inte blint på någon granne i nuläget, väntar till rättegången, måste bli mer klarhet där, tänker jag. Tills dess spekulerar vi, i varjefall jag och väger och undrar över saker som kommit fram hittills.
Dessuom säger inte ALLA vittnesmålen 18. Det har stått i media tex en granne som sa 19-20 vilket har varit allas uppfattning under hela vintern.. tjah
Citera
2020-05-20, 02:41
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudfllws2
Jag är nästan säker på att han har fått någon typ av hjälp från sin familj, kan nog vara pappan eller liknande. Den kurdiska/ kulturen är väldigt familjeorienterad så någon hade säkert ställt upp och försökt ”rädda honom”.

Det är dock jävligt skumt att han har behållt huvudet i lägenheten och inte försökt rymma (hemlandet?).
Håller med dig!Kan var anledningen till att föräldrrna blev gripna för skyddande av brottsling, men att polisen har för lite bevisning för att häkta dom.
Citera
2020-05-20, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag tror mer och mer att Wilmas huvudlösa kropp finns där i Ljungskile under eller i närheten av bäcken.

Titta på sida 320-326 i FUP. Där kan ni se bäcken med kulvert i Ljungskile, och ni kan se jackan som hittades där. Och vitt syntetfoder, som ju har hittats på massa andra ställen i påsar och i Tishkos toalettstol mm.

Och så står det så här på sida 321:

"Utanför själva kulverten fanns en vattenansamling. Vattnet undersöktes och bottnen
krattades över. Under ytan, ej synlig ovanifrån, låg en jacka (G044), som togs i beslag.
Gallret flyttades undan och kulverten söktes igenom. Inget annat av intresse för utred-
ningen hittades i kulverten eller bäcken utanför."

Och på sida 325 står det så här:

"På den norra bäckslänten, öster om kulverten, låg en liten tuss av vad som föreföll vara
någon form av syntetisk stoppning som säkrades (S041)."

Varför skulle han gå dit och slänga jackan och lämna spår av vitt syntetfoder, om inte för att han har varit där och dumpat kroppen?

Och man undersökte alltså bara botten av bäcken och krattade den. Men har man grävt på botten av bäcken eller i jorden runt om bäcken?
Och har de gjort några grävningar alls i Ljungskile?
Varför la han jackan där den kunde hittas?
Tappade han kanske jackan eller glömde den?

....eller planterade villospår? Eller trodde sig göra det? En hel 45-kilos kropp i resväska är för stort att gräva ner mitt i samhället på den tiden, inte troligt alls. Men bara min åsikt!
Citera
2020-05-20, 02:47
Medlem
Kan det vara så att han befann sig på tåget endast för att han vet att det sker kameraövervakning?

Familjen kanske tänkte att medans han befinner sig på tåget försöker de bli av med kroppen och såsätt kan han inte kopplas till mordet/försvinnandet vid den tidpunkten.

Citat:
Håller med dig!Kan var anledningen till att föräldrrna blev gripna för skyddande av brottsling, men att polisen har för lite bevisning för att häkta dom.
Citera
2020-05-20, 02:49
Medlem
SwedishHouses avatar
pendeltåget var inte kameraövervakat som jag förstod av FUP
Citera
2020-05-20, 02:53
Medlem
Familjen eller/och T kanske tänkte att pendeln skulle vara det.

Jag kommer ihåg att i början av tråden talades det om att hon hade blivit nermald, kan denna teori fortfarande vara aktuell?

Citat:
pendeltåget var inte kameraövervakat som jag förstod av FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in