2020-05-19, 22:43
Medlem
[quote=Mulholland007|71653407]Dusør kan muligens løse dette. På den annen side, det å utlove dusør, eller opplyse om at det vil komme, kan også sette familiens liv i fare. Personer som kan ta livet av en eldre dame er i stand til hva som helst, spesielt hvis de er i ferd med å bli avslørt. Det er også fremsatt trusler og navngitte personer i familien i brevet , så jeg tror det kan finnes elementer vi ikke kjenner til.[/QUOTE
så det har uttalats hot mot familjemedlemmar?
har endast uppfattat att hotet var att döda fru Hagen om inte pengarna betalades ut..
Jamen polisen kan ju utlysa belöningen då.
Men om frun sövdes och misshandlades av kidnapparna, så kan de ha kört tex till Sverige.
Finns ju massor av fall här, där trafficing offer hållits inlåsta under mycket lång tid.
Gränsen mellan länderna- kan inte vara svår att korsa, rakt närmsta vägen är till Värmland eller
Härjedalen.
Citera
2020-05-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Dusør kan muligens løse dette. På den annen side, det å utlove dusør, eller opplyse om at det vil komme, kan også sette familiens liv i fare. Personer som kan ta livet av en eldre dame er i stand til hva som helst, spesielt hvis de er i ferd med å bli avslørt. Det er også fremsatt trusler og navngitte personer i familien i brevet , så jeg tror det kan finnes elementer vi ikke kjenner til.

[quote=moshes|71653613]
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Dusør kan muligens løse dette. På den annen side, det å utlove dusør, eller opplyse om at det vil komme, kan også sette familiens liv i fare. Personer som kan ta livet av en eldre dame er i stand til hva som helst, spesielt hvis de er i ferd med å bli avslørt. Det er også fremsatt trusler og navngitte personer i familien i brevet , så jeg tror det kan finnes elementer vi ikke kjenner til.[/QUOTE
så det har uttalats hot mot familjemedlemmar?
har endast uppfattat att hotet var att döda fru Hagen om inte pengarna betalades ut..
Jamen polisen kan ju utlysa belöningen då.
Men om frun sövdes och misshandlades av kidnapparna, så kan de ha kört tex till Sverige.
Finns ju massor av fall här, där trafficing offer hållits inlåsta under mycket lång tid.
Gränsen mellan länderna- kan inte vara svår att korsa, rakt närmsta vägen är till Värmland eller
Härjedalen.

https://www.dt.no/nyheter/lier/politi/datter-til-kidnappet-milliardar-kone-bor-i-lier-politiet-har-satt-inn-sikkerhetstiltak/s/5-57-1066111
Citera
2020-05-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Själva vitsen med kryptovaluta i kriminella sammanhang är väl att det inte är möjligt att spåra till en viss person, vilket man kan med ett bankkonto.

Så vitt jag vet kan polisen bara se om pengarna överförts till någon på Darknet om man förvarar sin valuta på till exempel Blockchain och för över den direkt därifrån. Men det går inte att knyta överföringen till en viss person. Men polisens teknik går ju framåt den också, så personligen hade jag aldrig vågat mixtra med Kryptovalutor om jag var en mördare.

For flere måneder siden fikk jeg kontakt med skaperen av Monero som er en Professor ved ett universitet i Freemantle, Australia. Jeg spurte ham om det i slike tilfeller ikke var mulig å ' lette litt på sløret' så det ville være mulig for en litt intelligent person å gjette seg til viktige opplysninger vedr. overføringene av de EUR 10 mill. Han ble enig med meg at jo, det kunne la seg gjøre. Jeg fortalte ham at jeg ville opplyse etterforskeren hos politiet, hvilket jeg gjorde via email. Aner ikke om politiet forfulgte tipset, men de kvitterte for mottak av emailen.

Det er meget skjeldent at slike store beløp blir ' minert ' på Monero og det er mere enn sannsynlig at det derfor ville ha skjedd i flere omganger. MEDMINDRE, beløpet allerede var tilstede slik at det ble mulig å kjøpe og selge i EN omgang. Hagen har kanskje TO eller flere Monero ' Wallets ' ?
Senast redigerad av sinbad8 2020-05-19 kl. 23:01.
Citera
2020-05-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Politiet har jobbet meget bredt fra start. De har utelukket alle navn i kretsen rundt familien, de har etterforsket i alle kriminelle miljø, i Norge og i utlandet. Etter ca 9 mnd landet de på ektemannen. De har benyttet mer ressurser enn kanskje noen sak tidligere, ekspertpanel fra inn- og utland. Alle har kommet til samme konklusjon, at det dreier seg om et mord forsøkt skjult som en kidnapping, en falsk kidnapping, og åstedet for drapet er huset. De mener videre at TH med vitende vilje har villedet etterforskningen også underveis.
Men kidnapparna hör kanske inte hemma i de kända gäng miljöerna.
Det här kan vara skräpkriminella som är unga och sluga och inte direkt kända som kriminella.
Finns massor av den typen, men ja bakom iden o planeringen finns den slugaste.
Polisen borde gå ut o erbjuda belöningen. Fru Hagen skulle kunna vara vid liv,teoretiskt.
För många år sedan nu, så fanns en riktig slug bankrånare här i landet.
De kallades militärligan. Ledaren var helt okänd som kriminell han hade en liten firma och ingen anade att han i millimeter detalj planerade bankrån under flera års tid. Otippad som kriminell.
Strateg och detalj planering vid varje bankrån.Tog flera år innan de greps.
Han är affärsman i Polen ?nu. En sådan typ av person skulle kunnat planera kidnappningen.
Senast redigerad av moshes 2020-05-19 kl. 23:18.
Citera
2020-05-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Ja men det kan också vara naturligt att THs fingeravtryck är på hennes kläder. Det bor ju tillsammans.
Har tänkt mycket på vad gjenstanden som har både TH och AEH fingeravtryck. Där THs inte skulle varit där. Vad i all världen kan det vara för gjenstand?

Jo, det er sant, men hvis det er unaturlig mange fingeravtrykk på AEFHs plagg ... Ja, han kan jo ha brettet sammen klærne da de var nyvasket. Det finnes kanskje en naturlig forklaring på det meste hvis man bare forsøker.

Jeg tenker umiddelbart på AEFHs mobil. Hvis det var en unaturlig mengde av THs fingeravtrykk på den? Mobiltelefoner har så voldsomme mengder med én eiers fingeravtrykk at det virker unaturlig. Jeg bare tenker på at min samboer aldri tar borti min mobiltelefon, ikke såvidt engang.

Begynner å tenke i de baner at TH har brukt hennes mobil, feks til å skrive fake sms eller annet som passer inn i narrativet.
Citera
2020-05-19, 23:28
Medlem
Ser at JRU sitt telefonnummer er eller har vært registrert på en annen, og at de to er facebookvenner.

https://www.gulesider.no/soundbox+j.r+utengen+oslo/86729206/bedrift
https://www.1881.no/person/lillestroem/stroemmen/sander-stallemo-arnesen_30403982S1/
Citera
2020-05-19, 23:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, 2 av 3 dommere mener at politiet kan ta feil.
2 av 4 dommere ga politiet medhold, men den ene fra en lavere rettsinstans.
Citera
2020-05-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Tror ikke det er så vanlig å ta av ringer før dusj, spesielt ikke en giftering. Jeg tipper GM har tatt den av for at den ikke skal kunne finnes noe sted. Er jo mye mer sikkert å la den bli igjen i huset enn at GM må kvitte seg med den et annet sted.

Hvis kroppen ble gravd ned er det selvsagt smart å ikke grave ned noe med metall samtidig.

Er blitt populært med metallsøkere i Norge og noen kunne jo funnet ringen og andre gjenstander av metall på kroppen, derfor hun ble fraktet ut naken.
Citera
2020-05-19, 23:51
Medlem
Jeg forsøker å forestille meg hvordan TH tenker — skyldig eller uskyldig.

Det er noe med å forsøke seg på en så drøy fantasi at en må forestille seg «hvordan hadde jeg håndtert det hvis jeg hadde bestilt eller begått et drap».

Noe jeg har tenkt mye på er at Holden sa på trappa utenfor Oslo Tinghus et par dager etter arrestasjonen (tror jeg det var), at TH hadde sagt noe sånt som at «politiet kommer ikke til å finne noen beviser mot meg». Der og da hørtes det ut som noe ingen uskyldig person kunne sagt, ikke på den måten. Umiddelbart tenkte jeg at dette må være bestilt og delvis rigget av ham selv. Også fordi TH har vanntett alibi har jeg tenkt at dette er leiemordere.

TH har øyensynlig forsøkt å legge føringer for politiets fokus. Han har også i perioder med stillhet i saken uttrykt til andre at han er redd politiet mistenker ham. En så påfallende uro oppstår aldri hos en helt uskyldig person, tenker jeg. Og så det at han nevnte RU rett etter at AEFH «forsvant» som for å frame ham umiddelbart. Det virker på meg som at han har fått noen til å rigge monero fordi han hadde en innpåsliten jypling på døra som lett kunne knyttes til krypto og dermed mistenkes.

En annen grunn til å tenke leiemordere er hvis AEFH hadde kunnskap om noe som ikke måtte komme ut, som vi har vært inne på tidligere. Kanskje en forretningshemmelighet. Da kan det også gavne en kollega av TH at AEFH fjernes.

Noen tanker på disse tingene anyone?
Citera
2020-05-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Fra samme artikkel i nettavisen:

Der fikk jeg meg en skikkelig god latter. Såklart har kripos koblet inn noen kryptoeksperter men alt annet som ble skrevet der er tull.

En monerooverføring dvs monero --> monero lar seg ikke knekke

Det er egentlig veldig rart at kryptoGM ikke har holdt seg kun til monero, isteden for btc plus monero. Det siste gir ingen mening. Bortsett fra å sette ut falske spor, dvs epost som pekte mor sørlandsmannen.

Dette med btc var veldig rar i seg selv: Som jeg skjønner/gjetter det handler det om en (1) btc konto, to btc kjøp (en hos kucoin og en hos huobi) og en epostadresse som peker mot en sørlandsmann. Alt dette gir ingen mening, men såklart vet politiet hvordan det henger sammen.
Det jeg tipper at kryptoGM opprettet en lommebok. Og brukte en og samme innbetalingskontonr på kidnappingsbrevet og på kucoin+huobi. Det er helt unødvendig, og jeg lurer virkelig hvor dumt en skal være om det ikke er bevisst...
Politiet må ha funnet fram til de to innbetalinger med samme adresse som trusselbrevet i blockchainen, og kunne tracere de tilbake til kucoin-huobi. Hvordan de fikk takk i epostadressen vet jeg ikke, men jeg tipper det er gjennom internasjonalt politisamarbeid.

Ettersom dette er såpass dumt lurer jeg om det var nok et bevisst avledningsmanøver.

Alt dette er umulig med monero. GM kunne og skulle ha brukt monero hele veien.
Interessant. Det betyr at meldingene gjennom bitcoin aldri var ment som kommunikasjon, kun for å villede. Da politiet fant en sørlending i andre enden, var det dead end. Men hva har da sporene som peker mot Oslo med bitcoin å gjøre?
Citera
2020-05-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg forsøker å forestille meg hvordan TH tenker — skyldig eller uskyldig.

Det er noe med å forsøke seg på en så drøy fantasi at en må forestille seg «hvordan hadde jeg håndtert det hvis jeg hadde bestilt eller begått et drap».

Noe jeg har tenkt mye på er at Holden sa på trappa utenfor Oslo Tinghus et par dager etter arrestasjonen (tror jeg det var), at TH hadde sagt noe sånt som at «politiet kommer ikke til å finne noen beviser mot meg». Der og da hørtes det ut som noe ingen uskyldig person kunne sagt, ikke på den måten. Umiddelbart tenkte jeg at dette må være bestilt og delvis rigget av ham selv. Også fordi TH har vanntett alibi har jeg tenkt at dette er leiemordere.

TH har øyensynlig forsøkt å legge føringer for politiets fokus. Han har også i perioder med stillhet i saken uttrykt til andre at han er redd politiet mistenker ham. En så påfallende uro oppstår aldri hos en helt uskyldig person, tenker jeg. Og så det at han nevnte RU rett etter at AEFH «forsvant» som for å frame ham umiddelbart. Det virker på meg som at han har fått noen til å rigge monero fordi han hadde en innpåsliten jypling på døra som lett kunne knyttes til krypto og dermed mistenkes.

En annen grunn til å tenke leiemordere er hvis AEFH hadde kunnskap om noe som ikke måtte komme ut, som vi har vært inne på tidligere. Kanskje en forretningshemmelighet. Da kan det også gavne en kollega av TH at AEFH fjernes.

Noen tanker på disse tingene anyone?
Interessante betraktninger!
Hvis TH er medskyldig men han ikke er GM, tenker jeg at det ikke var mer enn 1 person med på forbrytelsen i tillegg til TH, og at denne personen laget kryptorigget m.m. og tok seg av kommunikasjonen som "motpart" og at samme person angrep og flyttet AE ut fra huset m.m. Fordi: jo flere personer som er involvert jo større er sjansen for at noen snakker om forbrytelsen m.m.

Og hvis det er slik, så trengte den personen som var på åstedet alibi for det tidsrommet. Hva var den personens "alibi" og hvem hjalp ev vedkommende med alibi?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-20 kl. 00:15.
Citera
2020-05-20, 00:04
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. Det är konstigt att inte polisen arbetar brett, om hennes kläder är besudlade på nåt vis av någon annan främmande person.Om det blev en fight mellan fru Hagen o kidnapparna, o då revs kläderna av.

Tror polisen har låst sig vid den klassiska lösningen att GM alltid är närstående o då mestadels maken-maka.
Tom Hagen o familjen har ju resurser så en belöning på några miljoner.
Jag tror det här är unga kriminella och det måste finnas koppling till någon person som varit i huset. Hagens familj måste ha haft kontakt med någon person som tipsat kriminella.
Att familjen är så förmögen fick väl enskilda poliser att fokusera på bara honom just för fördomen att rika kan vara sluga o komma undan med mycket. Men denna familj verkar inte vara sluga
hala trixare. Dessutom framstår Tom Hagen som en man som är bekväm med rutiner
och hans liv utan frugan hade inte blivit bekvämt med hans trygga rutiner.
Nej polisen har klantat sig.
Belöning om tips. Värt att pröva.
Läste om den där skicklige siaren som brukat hitta försvunna personer, det kan väl ändå värt att få reda på om han utsaga kan stämma -visserligen är min egen tilltro till den typen av tipsare låg
men varför inte kolla upp siarens tips.
Allt är värt att pröva för att finna ut vad som hänt. Polisen verkar ha fastnat i ett enda spår.
Så tragiskt. Som Tegnell- och corona hanteringen i Sverige.
Farligt att låsa sig vid en enda "sanning"- det är oklokt.

Av det vi kan lese av media har ikke politiet funnet DNA-spor fra fremmede personer i Sloraveien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in