2020-05-19, 23:40
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Personligen tycker jag drevet, gått förlängt vad gäller PR.
Dagens underdrift. Det borde inte ens börjat. Pajas landet Sverige behövde detta för att slippa fokus på sitt vanliga pajaseri. Nu senast corona hanteringen. Alla med iq inser dock att även reaktionen på Paulos bordellbesök är ett sjukdomstecken som heter duga.
Citera
2020-05-19, 23:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Ett sexköp är ingen våldtäkt

Därmed har paolo inte begått en våldtäkt ifall du försökte antyda det ha ha
Jag föreslår att du läser det jag besvarade innan du kommenterar det jag säger.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Roberto eller annan torsk är inte ansvarig för vad som sker i rummet intill. Eller på andra sidan stan för den delen. Är du ett sådant där slödder som har problem med individuellt och proportionerligt straffansvar?

Om han inte visste något om det så fine.

Men OM det nu var så att det knullades barn på samma ställe där Paolo brukade hänga, och det är långt ifrån omöjligt, du tror inte han såg något av det? Ledde de in honom med ögonbindel som i nån jävla James Bond-rulle?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Har han verkligen det? Jag har ärligt talat ingen aning om vem Paolo umgåtts med efter sina tonår men han har väl i alla fall inte fastnat i några "härvor" efter det och innan detta?
Bakgrunden är ju Örnligan. Men han har ju levt ett liv i Stureplansvärlden där gangsters, politiker, mediapersoner, näringsliv möts. Dessutom kampsporten, vet en hel del personer med tydliga kriminella kopplingar.
Citera
2020-05-19, 23:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du har ett roulettehjul med 20 fack och kastade ut fem kulor - du skulle inte säga att det är ruggigt bra odds?

Det är inte HELT säkert att det knullades barn på JUST den bordell Paolo hängde på men risken är pretty god damn big!

Hur det är med den saken, så kan man bara vara ansvarig för sina egna "aktiviteter". Inte andras.

Paolo köpte sex av en ca 30 årig kvinna.

"Om" barn skulle ha funnits på den lägenheten samtidigt som Paolo var där, så skulle det ha läckt till kvällspressen med allt vad det innebär.

Det är jag hundra på.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Jag efterlyser en seriös genomgång av tänkbara yrken för Paolo post-torsk.
Jag skulle vilja att ni, kreativa fb-skribenter bidrar med era tankar och förslag. Ni har ju humor som jag vanligtvis uppskattar, men jag föreställer mig att just det här segmentet skulle höjas ett snäpp om det togs på allvar.
Om vi börjar med att se på Paolos liv pre-torsk, hur han levde, konstant hög svansföring och brist på ödmjukhet, alla företagen, uppdragen, kärleken Elin, huset i Nacka.
Släng in allt det där i en imaginär cementblandare och mixa det med 90 kg torsk runt runt runt..
Vad kommer ut efter några omtumlande dygn, vilken Paolo har vi att räkna med framöver?

Seriöst alltså, jag vill veta vad ni tänker.
Yrke? Bostad? Vart i så fall? Väljer han att lämna landet?

Han lämnar och sätter sig i vingården i Italien, om den går att rädda för den ägs väl av något bolag ?
Sen behöver de väl alltid någon att dunka på i någon mma cirkus ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är i så fall inte intressant för dem längre eftersom han dels är pank nu, dels sjöng som en kanariefågel när han åkte dit ...
Sjöng om någon annan än sig själv?
Citera
2020-05-19, 23:43
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Jag efterlyser en seriös genomgång av tänkbara yrken för Paolo post-torsk.
Jag skulle vilja att ni, kreativa fb-skribenter bidrar med era tankar och förslag. Ni har ju humor som jag vanligtvis uppskattar, men jag föreställer mig att just det här segmentet skulle höjas ett snäpp om det togs på allvar.
Om vi börjar med att se på Paolos liv pre-torsk, hur han levde, konstant hög svansföring och brist på ödmjukhet, alla företagen, uppdragen, kärleken Elin, huset i Nacka.
Släng in allt det där i en imaginär cementblandare och mixa det med 90 kg torsk runt runt runt..
Vad kommer ut efter några omtumlande dygn, vilken Paolo har vi att räkna med framöver?

Seriöst alltså, jag vill veta vad ni tänker.
Yrke? Bostad? Vart i så fall? Väljer han att lämna landet?

Utmaningen blir väl att nu matcha inkomster och utgifter. Han har vant sig vid en viss standard. Villa i Nacka och en hel del annat som bör ha en ansenlig driftskostnad. Om han blir tvungen att börja som taxichaffis kommer plus och minus inte gå ihop på sikt. Vet inte vilka kriminella kontakter han har. Eventuellt kan han ge sig in på droger men det forna kändisskapet är en nackdel i det sammanhanget då reportrar mm tycker han är clickbait.

Som karaktär är han förmodligen mycket känslodriven och bryter ihop lätt så just nu är samtliga odds mot honom. Frågan är hur mycket deg han tjänat och stoppat undan. Om det är betydande belopp kan han ju leva gott ett ganska bra tag. Det är lite olika rön på den punkten.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Jag tycker inte ett dugg synd om Paolo, avskyr honom och hela företeelsen med honom. Han blir nu fråntagen allt av samma värld som gav honom allt. Som man ser jag dock väldigt oroväckande tendenser och som människa och medborgare ser jag proportionslöshet.
Jag instämmer i det -- vi har hamnat i en tid där dreven går och de blir hänsynslösa

Det är inget jag ställer mig bakom och en utveckling som skrämmer mig också
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kommer nog inte få alla detaljer förrns åtal väcks och därmed förundersökningsprotokoll släpps. Men jag tror det kommer. Detta verkar vara något mycket stort så det borde gälla koppleri och värre också inte bara att sätta dit torskarna.

Men PR situation förbättras ju inte av dessa rapporter om minderåriga prostituerade oavsett vilket hus de var i.

Kan vara, men en del detaljer läcker trots allt redan nu från polisen till media. Bland annat har vi ju fått en del information om kvinnan som Paolo hade sex med och nu lite mer information om vad för andra personer polisen träffat på under den gångna veckans insatser. Inga detaljerade uppgifter förvisso men antalet prostituerade på just Grevgatan 10 känns inte heller så fasligt detaljerad skulle jag tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Förhoppningsvis kommer det fram vid rättegången. Trist bara för Paolos case om det visar sig att någon polare till honom knullade på ett barn i rummet bredvid hans. Låter inte så bra i tv.

Nej, det skulle knappast se _bättre_ ut i alla fall, även om han knappast kan lastas för vad grannen pysslar med.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Resonerar du likadant om folk sitter i rummet bredvid där din dotter våldtas ?

Ja, naturligtvis. Det kan finnas många godtagbara orsaker att man inte hör vad som händer i rummet bredvid. Korkad fråga från en användare som har pratat ganska mycket om frozen fright de senaste tre åren. Men hur hör du att någon är under 18 år? Jävla idiot.
Citera
2020-05-19, 23:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Lek med tanken att; din granne knullaR barn . Ska du då bli straffad för det?

Om Paolo har gått till en bordell och pröjsat en pimp som förutom att sälja 30åringar till Paolo även säljer ut barn-anusar så ja, då har Paolo medverkat till att det säljs barn-anusar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in