Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Men du ser väl att det är en helt annan typ? Jag har beskrivit dem som "skrutthändelser" som man till exempel får om man har en Drivesida öppen. Det är dem som forensikern har vilselett rätten med, även många här verkar det som. Men inte mig.
Händelser av typen 20.29/23.34 förkommer bara två gånger under en 11-timmars period mellan 20.00-07.00. Mailen läser han på mobilen under den här perioden så det påverkar inte denna jobbdators cache.
Jag såg att forensikerns PM finns med/kvar i överklagan, vilken godbit för försvaret.
Vi får väl se vem som vilseleder vem.
Jag skulle tro att den tilläggsinformation som åklagaren ska lämna in den 17/6 handlar om just detta.
Forensikern anser att det handlar om automatiska uppdateringar men SD påstår att uppdateringarna ger honom alibi.
Människor som inte arbetar med IT (läs domarna) kan inte avgöra vem som har rätt.
Därför tror jag att åklagaren kommer begära ett nytt utlåtande som inte kan ifrågasättas från ytterligare en kompetent IT-tekniker, möjligen i USA eller Holland.
Det blir sista spiken i kistan för SD.
Kan vi inte avsluta det här tjafset som inte leder någonstans och återuppta det efter den 17/6 (om jag har rätt) eller senare när rättegången i Hovrätten påbörjas.