2020-05-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Varför reagerade hon inte redan 2018 när 3000 förintades?

Influensan eller?
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag är inte ute efter att debattera.
Folk får ta in informationen precis som dom vill. Jag ville bara dela med mig av något som jag kunde ta till mig av.
Generellt är 99.99% av samtliga argument MOT användande av mask inte relaterade till det ökade skydd som masken ger utan den ökade risk som uppstår när man använder masken fel.

Jag kan hålla med till viss del; är man tillräckligt ointelligent för att inte klara av att använda en mask så bör man kanske låta bli. Men för oss andra som vet hur man faktiskt använder en mask är det ett alldeles förträffligt skydd, inte minst skyddar man ANDRA.

Det absolut bästa vore om alla lärde sig hur man handhaver en mask.
Citera
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det kommer jag fortsätta göra när det är relevant. För att förhindra att det händer igen.
Allt för att förminska nazitysklands krigsförbrytelser. Way to go! Hoppas du är stolt över dig själv.
Citera
2020-05-19, 22:34
Medlem
Hong Kong redogör för hur de undvek döda på äldreboenden

Most important is stopping the transmission from hospital to nursing home,” Lum said. “We do a very good job on isolation. Once we have any person infected we isolate them in hospital for three months and at the same time we isolate all the close contact people in a separate quarantine centre for 14 days for observation.

Lite skillnad mot FHM va? Som tyckte man kunde skicka de äldre från sjukhus tillbaka till äldreboenden hur som helst efter ett par dar.. Samt har ignorerat asymptomatiska smittare, under lång tid.

Men visst, de kan ju tjata sig blåa om att det är personalens fel, på äldreboendena. Men de kommer aldrig kunna snacka sig ur att de har gjort totalt felaktiga rekommendationer själva, FHM. Allt de har sagt finns dokumenterat för eftervärlden....

https://www.theguardian.com/world/2020/may/19/mps-hear-why-hong-kong-had-no-covid-19-care-home-deaths
Senast redigerad av Maharaja79 2020-05-19 kl. 22:36.
Citera
2020-05-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Du låter som en riktig cuck. Inte ens min fru stannar hemma som du gör.
Det är iofs mitt eget beslut. Inte för att jag tillhör någon känd riskgrupp, men jag vill inte ha den här skiten ändå. Men du har rätt, hade min fru sagt åt mig att stanna hemma så hade jag såklart gjort det vare sig jag ville själv eller inte.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Vi som ligger före i kurvan har insett att flockimmunitet redan börjat minska smittspridningen i Sverige. Om några månader kommer Världen tvingas fokusera på den riktigt stora krisen som är den ekonomiska depressionen med följande massarbetslöshet, svält etc.... den krisen kommer spela i en helt annan division än pandemikrisen lol. Lockdown länder kommer då dessutom ha en andra-våg av pandemin att oroa sig för.
Men shit vad dramatisk man kan vara. Förmodligen är det mest resandet mellan länder som kommer påverkas mest. Blodprover på flygplatser, friskhetsintyg, karantäner m.m. De turistberoende länderna kommer åka på den hårdaste smällen medan andra länder som producerar varor som folk köper istället för resor kommer casha in. Så Sverige har faktiskt en fördel på så sätt att vi inte är lika turismberoende som tex Italien eller Grekland.
Citera
Avstängd
I New York drar poliser människor som tar ett dopp i vårvärmen ur vattnet. Hela världen har helt tappat förståndet, förutom vi. Ärligt talat, om någon hade sagt att det finns några få länder i världen som skulle agera rationellt i en kris, och att vi skulle vara en av dem, så skulle jag aldrig tro på det. Detta visar dock på vår överlevnadsinstinkt. Vi vet när vi ska agera och vara passiva. Det är ingen slump att de länder som tagit hårdast åtgärder är samma länder som pulveriserades av två världskrig senaste 100 åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Har du haft viruset än?

Nej,men jag kör bil nästan varje dag.
Citera
2020-05-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Generellt är 99.99% av samtliga argument MOT användande av mask inte relaterade till det ökade skydd som masken ger utan den ökade risk som uppstår när man använder masken fel.

Jag kan hålla med till viss del; är man tillräckligt ointelligent för att inte klara av att använda en mask så bör man kanske låta bli. Men för oss andra som vet hur man faktiskt använder en mask är det ett alldeles förträffligt skydd, inte minst skyddar man ANDRA.

Det absolut bästa vore om alla lärde sig hur man handhaver en mask.

Håller med dig.
Hade man på min lokala Ica haft Masktvång, så hade jag slutat beställa hem maten.
Nu tänker jag hålla i. Det lär inte komma några sådana besked.
Citera
2020-05-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ok men du kan se in i framtiden?

Jag är inte så säker däremot . . .

Rätt ballt att man kallas synsk eller statsepidemiolog för detta:
Men 90-99% av våra grannländer kommer befinna sig i Sveriges öppenhet nu ungefär fast med ansiktsmasker, smittspårning och enskilda isolationer. Och aldrig mer få tvåsiffrigt döda på en dag.
Citera
2020-05-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Hong Kong redogör för hur de undvek döda på äldreboenden

Most important is stopping the transmission from hospital to nursing home,” Lum said. “We do a very good job on isolation. Once we have any person infected we isolate them in hospital for three months and at the same time we isolate all the close contact people in a separate quarantine centre for 14 days for observation.

Lite skillnad mot FHM va? Som tyckte man kunde skicka de äldre från sjukhus tillbaka till äldreboenden hur som helst efter ett par dar.. Samt har ignorerat asymptomatiska smittare, under lång tid.

Men visst, de kan ju tjata sig blåa om att det är personalens fel, på äldreboendena. Men de kommer aldrig kunna snacka sig ur att de har gjort totalt felaktiga rekommendationer själva, FHM. Allt de har sagt finns dokumenterat för eftervärlden....

https://www.theguardian.com/world/2020/may/19/mps-hear-why-hong-kong-had-no-covid-19-care-home-deaths
Så sjuka gamlingar isoleras på sjukhus i 3 månader?
Citera
2020-05-19, 22:39
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Rätt ballt att man kallas synsk eller statsepidemiolog för detta:
Men 90-99% av våra grannländer kommer befinna sig i Sveriges öppenhet nu ungefär fast med ansiktsmasker, smittspårning och enskilda isolationer. Och aldrig mer få tvåsiffrigt döda på en dag.
Hoppas du har rätt för våra grannländers skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in