2020-05-19, 20:44
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Hallååååå! Paolo betalade henne 1500kr. 10 månadslöner på en dag. Fortsätt räkna träplankor istället.

1500 x antalet torskar - omkostnader i Sverige/lönenivån i hemlandet = 10 månadslöner på en dag. Varför tror du att tjejerna söker sig hit, att de gillar att knulla? Lycka till med sågen.
Citera
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad sa han om hazarerna?

Läs mitt tidigare inlägg.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undead
Om vi vrider på historian om sexköpet Paulo Roberto gjorde för några dagar sedan. Om Paulo istället hade sagt till kvinnan: "Jag skulle vilja göra amatörporr och undrar om du skulle du kunna tänka dig att medverka i filmen om du får 1500kr? Jag kommer då att filma när vi har sex". Skulle han då kunnat ha undvikit straff?

Om det skulle vara lagligt. I vilka former?
- Måste man ha ett kontrakt?
- Skulle han kunna gjort detta för privat bruk? Alltså spelat in en film men sagt att den bara är för privat bruk.
- Om polisen frågar om filmen. Skulle han då kunnat ha sagt "Vi skulle göra en porrfilm. Jag betalade henne i förskott och vi hade sex men jag glömde trycka på REC-knappen så det blev ingen film"?
Intressant teori, skulle också vilja veta ifall detta skulle fungera.
Citera
2020-05-19, 20:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Den vill jag ha källa på.

Ryktas om han haft intima möten med sk ensamkommande hazarer.
Citera
2020-05-19, 20:45
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undead
Om vi vrider på historian om sexköpet Paulo Roberto gjorde för några dagar sedan. Om Paulo istället hade sagt till kvinnan: "Jag skulle vilja göra amatörporr och undrar om du skulle du kunna tänka dig att medverka i filmen om du får 1500kr? Jag kommer då att filma när vi har sex". Skulle han då kunnat ha undvikit straff?

Om det skulle vara lagligt. I vilka former?
- Måste man ha ett kontrakt?
- Skulle han kunna gjort detta för privat bruk? Alltså spelat in en film men sagt att den bara är för privat bruk.
- Om polisen frågar om filmen. Skulle han då kunnat ha sagt "Vi skulle göra en porrfilm. Jag betalade henne i förskott och vi hade sex men jag glömde trycka på REC-knappen så det blev ingen film"?

Denna frågeställning är redan avverkad tidigare i tråden och ställs bara av de som försvarar hans insats.

Det du inte förstår är att han handlat mot sina egna värdegrunder som han ständigt visat utåt att han står för (se inlägget på hans instagram 2 dagar innan han torskade).

Han är fejk rakt igenom och därför reagerar alla mot honom.
Citera
2020-05-19, 20:55
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ryktas om han haft intima möten med sk ensamkommande hazarer.

Eller så försöker du nu skapa ett rykte?
Njuter du din elaka lilla människa?
Citera
2020-05-19, 20:56
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Eller så försöker du nu skapa ett rykte?
Njuter du din elaka lilla människa?

Jag har inget emot PR, tvärtom så har han mitt fulla stöd.
Citera
2020-05-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Jag tror trafficking är i rätt stor minoritet inom sexhandeln.Det är något av polisens, feministernas och Pk etabissemangetds käpphäst för att piska upp opinionen mot sexköp.
Polisen för att få mer resurser att ägna sig åt lätta smörjobb, lata sig och slippa ta hand om buset och riktiga brott, feministerna för att få bränsle att allmänt hata män och i synnerhet mäns sexualitet, pk-etablissemanget för att känna sig ännu mer som Bror Duktig.

Människohandel, som är den moderna formen av slaveri är en stor industri som beräknas kosta mellan 5 och 9 billioner dollar årligen. Enligt FN:s uppgifter om människohandel utnyttjas de flesta av dem som faller offer för människohandel sexuellt eller prostitueras.
https://www.brottsoffermyndigheten.se/default.aspx?id=1724

Ja eller hur?
Citera
2020-05-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Var ju han som krävde detta sjuka upplägg med boendet!

Vad menar du?

Troligtvis handlar om hur hon ”troligtvis” blivit behandlad.

Vet du nån som tvingats kvar efter en separation att bo närmre än granne (på samna tomt)?

Så du sitter alltså och fantiserar, utifrån vad du själv skulle göra. Anses allmänt som en dålig metod.

Hon tjänade säkert grova pengar på Paolo medan det varade. Nu kan hon gå vidare.
Citera
2020-05-19, 21:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falken77
Sedan många år jobbar jag professionellt med brottmål. Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att kvällstidningarna får information om förundersökningen och namnet på de män som gripits för sexköp? Det är ju känt att kvällstidningarna betalar rejält till poliser för information.
Det råder meddelarfrihet och arbetsgivaren får inte eftersöka tidningarnas källor. Men hur kommer det sig att det är så lätt att köpa just information från polisen? Vad jag vet har det aldrig förekommit att tidningarna i förväg har fått veta hur en dom kommer att bli. På en tingsrätt finns det ett antal personer som känner till den blivande domens innehåll innan den blir offentlig. Men domstolens personal och nämndemän tycks inte vara möjliga att köpa. Men poliserna säljer information.
Jag har uppmärksammat att Aftonbladets journalister var på plats när polisen i går slog till på en adress i centrala Stockholm. Det kan inte ha varit något slumpmässigt sammanträffande.

Är det någon juridisk skillnad? Ett brott för en åklagare att avslöja saker från en utredning men inte för en polis?

Citat:
Ursprungligen postat av fittslickarn
Hur goda vänner är arschelberg och paolo? Dom väl haft jobb på samma bolag? Kan tro hyckleriprettot har svårt att hantera, får ta in det i trolljägarna.
Hittar ingen humortråd om paolo. Memes, limrickar, skämt. Nån som hittat?

Finns en tråd lite under denna.
Citera
2020-05-19, 21:19
Medlem
Det där att Paolo skulle ha blivit utnyttjad sexuellt. Är det Hildebrandt han syftar på?
Citera
2020-05-19, 21:22
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Så du sitter alltså och fantiserar, utifrån vad du själv skulle göra. Anses allmänt som en dålig metod.

Hon tjänade säkert grova pengar på Paolo medan det varade. Nu kan hon gå vidare.

Faan snackar du om?

Hon gick vidare så snart Paolo hittat en ny som han offentligt gick ut med om förhållandet med, vilket var ca 1 år sedan hon drog direkt in till stan.

Då kunde Paolo inte längre hålla henne fånge eftersom han gått ut med nya förhållandet.

Detta är beviset på hur han hållit henne i schack tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in