2020-05-19, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Nej det är väldigt intressant eftersom media målat upp en bild av en stackars kvinna från något Östland som har det fattigt och jävligt och tvingas sälja sex för att hon och hennes familj ska överleva. Jag tror inte ett jävla dugg på den bilden.

Jag tror det rör sig om en kvinna som vet exakt vad hon gör och vet att man kan tjäna stora pengar på att sälja sig.

Såg på "efter fem" på tv4 idag. Och där intervjuades polismannen som förhört henne. Enligt honom var hon skärrad av uppståndelsen och mest rädd att familjen i hemlandet skulle få reda på vad hon jobbat med här i Sverige. Polismannen berättade att det är vanligt att flickorna säger däe hemma att de ska jobba på restaurang eller liknande. Så nej, det är ingen bortrövad och inlåst stackare.
Citera
2020-05-19, 20:21
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Ok, men om en person inte är tvingad till det? Man vet ju inte här hur det faktiskt ligger till och oavsett det så är det ändå ingen våldtäkt. Blir bara så trött på den överdrivna moralen i Sverige som oftast faktiskt också är dubbelmoral. Blir världens stoj för att en kändis köper sex. Det är inte direkt första gången det händer att en man köper sex. Nu ska helt plötsligt alla ta avstånd likt en flock hyenor. Tycker det här drevet börjar gå för långt. Det är inte direkt så att han har mördat. Han har köpt sex ja och han är varken den första eller sista mannen som gör det. Är ju inte samma ilska och upprörda känslor när gruppvåldtäkter eller andra överfallsvåldtäkter begås, men nu bara för att en kändis köper sex är folk helt hysteriska. Fokus hamnar som vanligt fel i Sverige. Bättre att inrikta sig på de stora samhällsproblem som Sverige har istället för att tjata dagarna igenom om en kändis som har köpt sex.

Jag blir faktiskt lika förbannad var dag jag slår upp tidningen och läser om div våldtäkter och skit.
Dubbelmoral finns det gott om och tyvärr fortsätter sexhandeln.
Sen vilken kändis det än må vara så är det lite enklare att kasta lite skit särskilt om det är en kalle redig typ !

Om din granne skulle sälja dig mot din vilja för 1500:- och ge dig en 50:- , hade det kallats för våldtäkt, 10-30 gånger om dagen ?
Citera
2020-05-19, 20:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankgirl93
Jag vet vem tjejen är. Blond, opererad, tatuerad. Fixat ansikte, bröst och rumpa så verkar inte direkt gå nöd på henne. Som tur är. Tror inte ett dugg på att hon är offer för trafficking, snarare turnerande lyxeskort. 1500 är det billigaste, snabbis på 30 min.
Jag tror snarare att någon lurat dig än att du vet vem det är. Det där exemplaret är redan avskrivet.

Det är dessutom länge sedan som polisen gick ut med att det inte finns några misstankar om trafficking i fallet.
Citera
2020-05-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Dom slår väl till då de finns tillräckliga bevis.
Fanns väl varje dag..
Citera
2020-05-19, 20:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Vad fan håller media på med?! Skriver om han varje dag. Vill de att han ska ta livet av sig eller? Han köpte sex. No big deal. Men ändå håller man på med detta drev!
Citera
2020-05-19, 20:30
Bannlyst
Verkar som syltryggen Paulo har lagt ner sin facebook! Verkar inte som han kan vända " snacket" till sin fördel denna gång Någon som vet om han tar ladd och kola när han mår riktigt bra??
Citera
2020-05-19, 20:31
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Regeringen ska pröva sexköpslagen för o eventuellt skrota böter så att det ger endast fängelse
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/0n1mw0/regeringens-besked-sexkop-ska-ge-fangelse

vad kan detta innebära för paolo, han har väl redan dömts så han kan väl inte dömas igen även om en ändring i lagstiftningen sker ?

Nej, man kan ej straffas retroaktivt på det viset i Sverige.
Citera
2020-05-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Hon kan iofs tjäna tio månadslöner på en dag. Bättre än att jobba på bygge och tjäna bara en bråkdel av det.
Hallååååå! Paolo betalade henne 1500kr. 10 månadslöner på en dag. Fortsätt räkna träplankor istället.
Citera
2020-05-19, 20:37
Medlem
undeads avatar
Om vi vrider på historian om sexköpet Paulo Roberto gjorde för några dagar sedan. Om Paulo istället hade sagt till kvinnan: "Jag skulle vilja göra amatörporr och undrar om du skulle du kunna tänka dig att medverka i filmen om du får 1500kr? Jag kommer då att filma när vi har sex". Skulle han då kunnat ha undvikit straff?

Om det skulle vara lagligt. I vilka former?
- Måste man ha ett kontrakt?
- Skulle han kunna gjort detta för privat bruk? Alltså spelat in en film men sagt att den bara är för privat bruk.
- Om polisen frågar om filmen. Skulle han då kunnat ha sagt "Vi skulle göra en porrfilm. Jag betalade henne i förskott och vi hade sex men jag glömde trycka på REC-knappen så det blev ingen film"?
Citera
2020-05-19, 20:39
Medlem
LeifMohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslickarn
Är exfrun snabb brandar hon om företaget och 25% av vinsten oavkortat till utsatta kvinnor och kvinnoprojekt. Går att rädda företagen men pr måste bort helt. Får fly till italien.

Vet vi att han körde i tvåan?
Ryktet säger att han har en fetisch för analer, oavsett om hålet är på en kvinna eller man. Det är inom gaykretsar tydligen ingen större hemlighet att han har bonkat på homoröv åtskilligt.
Citera
2020-05-19, 20:42
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifMohammed
Ryktet säger att han har en fetisch för analer, oavsett om hålet är på en kvinna eller man. Det är inom gaykretsar tydligen ingen större hemlighet att han har bonkat på homoröv åtskilligt.
Den vill jag ha källa på.
Citera
2020-05-19, 20:44
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Är din gamla kollega polis? Varför har inte PR gripits tidigare om det är känt att han "är frekvent kund hos stadens horor"?

Ja han är polis och jobbar inom grova brott. Han har i sin tur fått det återberätta av någon som för mig är okänd. Varför PR inte gripits tidigare kan jag inte svara på, det har säkerligen sina orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in