2020-05-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Tror fadern är mer involverad i detta än man kan ana. Antagligen har kvarlevorna transporterats och T har mött upp någon bekant till pappan eller pappan själv och dem har tagit kroppsdelarna vidare längre bort från Uddevalla trakten.
Jag hade pejlat Tishkos, pappans och deras bekantas telefoner för att se deras rörelser dagen och dagarna efter mordet.

Just börjat läsa FUP och ligger på sid 700 ungefär.

Vill minnas att media och polisen gick ut med att en kroppsdel tillhörande wilma hittats utomhus och att dem därmed förklarade henne död men att letandet fortgår. Vill minnas att det var bålen.
Men i FUPen så hittade dem hennes huvud dagen därpå som T häktades.

Kan någon klargöra detta?
Hade polisen hållt tyst om huvudet för att inget ska nå ut till media eller?

Verkar vara ett missförstånd. Man antog att huvudet hittats utomhus därför att sökande grupp fick veta att de skulle avbryta sökandet pga fynd som gjordes.
Då hade man bl.a. sökt nära vatten.
Som jag tolkar det är bara huvudet hittat - och de var i garderoben.
Det hade man missat första omgången i lägenhetssöket... de hade nöjt sig med att fotografera väskan med huvudet! Slarvigt ...
När hundar från Tyskland hämtats, hittades huvudet utan hundarnas hjälp-
Senast redigerad av Moschata 2020-05-19 kl. 20:09.
Citera
2020-05-19, 19:58
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Var inte grannens förråd låst? Hur kom han in där i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Står i fup att det fanns utrymmen att disponeras?!
Ingen förtydligande tyvärr
FUP s.536

Citat:
På vinden tyckte Linda sig se förändringar i Tischkos förråd. Det saknades nu en
del saker ur förrådet men Linda är ej säker på vad hon sett eller vilka saker det rör sig om. I
det aktuella förrådet förvarar Wilma kläder. Vaktmästaren berättade i samband med besöket
Tischko åkt fram och tillbaka med en hemtjänstbil, det oklart när detta skedde men han hade
kört frekvent fram och tillbaka. Då Linda lämnade vaktmästaren stod hemtjänstbilen utanför
Tischkos fastighet.
I ett annat förråd i samma vindsutrymme stod nu en dörr öppen och det var tillrört och låg
saker utanför förrådet. Förrådsdörren stod nu 191118 öppen med den var stängd och låst
dagen innan 191117 med vad hon kommer ihåg ett hänglås.
Citera
2020-05-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
[/b]

Hade han inte egna pengar då? eller sa han bara så till den som frågade. För annat kunde han väl inte komma på som förklaring till att han irrar på motorvägen mot Uv. sent på kvällen. Att han tog motorvägen var kanske bara för att sträckan var kortast (efter fågelvägen). Kanske väntade han på att någon skulle komma efter och plocka upp han, överenskommet med någon .... men polisen han före.
Det här blev nu spekulerat av mig igen.
Hur vet man att han inte hade egna pengar? Kanske blev billigast att lifta. Fanns det inte bankomater i Ljungskile heller?
Citera
2020-05-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Han var lerig på tröjan, så något har han hunnit göra mer än att gå från tågstationen i Ljungskile mot Uddevalla. Något som han inte vill berätta för polisen, eftersom han ljuger om att ha hamnat i bråk med ett invandrargäng i Uddevalla på sida 29 i FUP:

"Vi frågade killen varför han var så lerig på tröjan och han sa att det kom ifrån när han
hamnade på backen i Uddevalla i samband med bråket. Han var ju inte hellerig framme på
tröjan men hade en del lerstänk, med lite större lerfläckar ca 3-4 cm i diameter."

Eller tror du att han bråkade med invandrarkillar den dagen?

Jag vet inte hur bäcken ser ut, men vad vill du ha sagt med att det finns kulvert där?
Kulverten har galler för övrigt.

Men under botten av bäcken i Ljungskile är bara ett smart ställe där man kan gömma lik. Det finns nog andra smarta ställen där ingen letar.
Havet är visserligen i närheten av tågstationen i Ljungskile, men havet är också väldigt synligt för alla. Bäcken ser ut att vara dold av träd och buskar på de bilder jag har sett, så där kan man gräva mer ifred tror jag.

Hallå... han har inte haft med sig något på tåget??
Vad är du inte förstår??
Snart säger du väl att han bar kroppen under armen och att hon antagligen fick epilepsi på tåget
Citera
2020-05-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Någon skulle plocka upp honom men polisen hann före?
Larmet kom in till polisen 21,20...då var han långt ifrån Ljungskile (1,5-2 mil)..så vill man inte bli upptäckt går man väl inte efter motorvägen??
Då stannar man väl där man är dold?

Det första, har inte kollat på kartan, tog förgivet att det var i närheten av Ljungkile, eftersom man bara pratat om det i detta sammanhang.

Det andra, att han inte ville bli upptäckt där och då är inte mina tankar, så du får gärna förklara den biten. Eller jag förstår inte hur du menar?
Citera
2020-05-19, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Hallå... han har inte haft med sig något på tåget??
Vad är du inte förstår??
Snart säger du väl att han var kroppen under armen o att hon antagligen fick epilepsi på tåget

Tågvärden såg inga väskor, men det finns väl plats för väskor och barnvagnar mm på det tåget han åkte?
Kan vi reda ut den frågan?
Försök hitta bild på insidan av det tåget han åkte.
Citera
2020-05-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var ett antagande jag gjorde. Som jag förstått bad han ständigt W låna pengar av mamma och pappa etc. Och han rökte som en skorsten, både cig och knark. Han jobbade inte jättemycket. Nej, jag tror han var kroniskt pank.
Båda två var nog panka.
Citera
2020-05-19, 20:07
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Han var lerig på tröjan, så något har han hunnit göra mer än att gå från tågstationen i Ljungskile mot Uddevalla. Något som han inte vill berätta för polisen, eftersom han ljuger om att ha hamnat i bråk med ett invandrargäng i Uddevalla på sida 29 i FUP:

"Vi frågade killen varför han var så lerig på tröjan och han sa att det kom ifrån när han
hamnade på backen i Uddevalla i samband med bråket. Han var ju inte hellerig framme på
tröjan men hade en del lerstänk, med lite större lerfläckar ca 3-4 cm i diameter."

Eller tror du att han bråkade med invandrarkillar den dagen?

Jag vet inte hur bäcken ser ut, men vad vill du ha sagt med att det finns kulvert där?
Kulverten har galler för övrigt.

Men under botten av bäcken i Ljungskile är bara ett smart ställe där man kan gömma lik. Det finns nog andra smarta ställen där ingen letar.
Havet är visserligen i närheten av tågstationen i Ljungskile, men havet är också väldigt synligt för alla. Bäcken ser ut att vara dold av träd och buskar på de bilder jag har sett, så där kan man gräva mer ifred tror jag.
Du menar att han haft med sig väskan och grävt ner den på extremt kort tid?
Ja han blev ju upptäckt där Och la säkert ner något men någon kropp hade han knappast med sig och hur mycket tid tror du han hade? Något han kunde dölja innanför jackan isf..
Tåget var framme 19,22 och två timmar senare hade han gått 1,5-2 mil..eller flög han eftersom han hade armarna rakt ut?
Citera
2020-05-19, 20:10
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det första, har inte kollat på kartan, tog förgivet att det var i närheten av Ljungkile, eftersom man bara pratat om det i detta sammanhang.

Det andra, att han inte ville bli upptäckt där och då är inte mina tankar, så du får gärna förklara den biten. Eller jag förstår inte hur du menar?
Om planen var att bli upplockad efter ett mord vill man väl inte synas?
Men den där plåtgrejjsen till vattenpipa kan han ju ha dumpat i bäcken eller någonstans.
Tid hade han ju inte med tanke på avståndet han gick.
Citera
2020-05-19, 20:11
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Tågvärden såg inga väskor, men det finns väl plats för väskor och barnvagnar mm på det tåget han åkte?
Det är inga åkalångttåg utan pendeltåg ā la västtrafik
Citera
2020-05-19, 20:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
På vilken sida i fupen är hans förhör innan advokaten?

Fast jag tror att detta är efter han fick prata med advokaten.
Men truten glappade lite ändå.

Prova med sidan 918 och framåt:

Förhör med Ahmed, Tishko Shabaz; 2020-04-15 09:50 diarienr: 5000-K1449768-19

Vid ett tillfälle har du varit arg och sagt hon fick vad hon förtjänade den lilla horungen.
Vad menar du med det – det har inte jag sagt

Kolla även in sidan 29 - före advokaten.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-05-19 kl. 20:22.
Citera
2020-05-19, 20:14
Medlem
Citat:
https://www.jarnvag.net/vagnguide/x12

Se bild Interiör Västtrafik X12 3214 2008.
Det är inga hypermoderna tåg på den sträckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in