Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Okej. Nej det var bara en notering kring hur människor pratar om antalet avlidna i denna tråd. Om siffran hade överstigit 150 avlidna idag på grund av eftersläpningar hade du aldrig ens nämnt att ca 70 individer dör dagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Däri ligger nog en stor del av svaret i sveriges fall. Att tro att vi skulle passerat någon slags peak i smittspridningen för sveriges del tror jag inte på. Viruset härjar för fullt men hos andra grupper. Jag tror vi kommer ha det så här resten av året. Möjligen värre om folk börjar slappna av. Hade hellre sett striktare regler så vi kan få en paus. Inte minst vården behöver det.
Inga myndigheter i Sverige kan tänka längre än näsan räcker. Det har dom bevisat gång på gång sedan pandemin startade i Kina.
Det känns som att INGEN på någon berörd myndighet samt hela regeringen har någon som helst fantasi hur saker och ting
kan utvecklas. Inte en endaste gång har dom haft rätt. Dom lever i nuet sittandes på sina händer och lyfter höga löner för ingenting. Det hjälper inte någon att säga efteråt vad som egentligen borde ha gjorts. Socialstyrelsen är säkert stolta över att privatpersoner tillverkar skyddsutrustning gratis och vårdpersonalen köper regnrockar och liknande på Rusta. Fyfan säger jag bara!
Vid nästa katastrof blir det samma visa för dessa individer har inte heller förmåga att lära sig av sina fel. Och deras efterträdare kommer förmodligen att vara lika handlingsförlamade och lika rädda att trampa någon på tårna.
Hoppas att de som är skyldiga till de höga dödstalen blir straffade!