2020-05-19, 14:45
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Är det bara jag som upplever Annika Linde som bra mycket skarpare än bröderna Anders som vanligtvis brukar alternera på FHM:s presskonferenser?
Hon har ju också någon diagnos. Hånler åt antalet döda och brister ut i skratt så hon måste be om ursäkt för det i intervjun efteråt.
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Där är folk i bakgrunden som protesterar!

Utomhus intervju efter PK.

Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Det är ett jävla gapande i bakgrunden på svt plays frågor just nu...

Vad är det för ena?
Några demonstranter?

Skriker som fan!
(FB) Här samlas vi som vill stötta demonstranterna utanför FHMs pressträffar!
Citera
2020-05-19, 14:45
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Tja, ha ha, kanske det?
Ifall denna tråden hade ett ljudspår, så hade det låtit exakt så där för ett par veckor sedan.
Citera
2020-05-19, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pratade med en ambulanskille jag känner som sa att han kör 4-5 fall om dagen. Detta är inte i Stockholm utan mitt i landet. Det har inte avtagit här.

Varit ute i en timme. Har sett 4 ambulanser, varav en av dem körde som idioter.
För en månad sen var det samma sak. För 2-3 veckor sen verkade ha lugnat ner sig. Men senaste veckan går det upp igen. Bra att flockimmunitet drar igång igen. Sthlm här.
Citera
2020-05-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Statisterna menar du?

Möjligt.
Något underlig är det som pågår i alla fall.
En journalist som inte klarar av att ställa relevanta kritiska frågor bör entledigas.
Citera
2020-05-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är sannolikt inget sammanträffande utan faller väl samman med tiden för de åtgärder som vidtogs för att hindra smittspridning.

Vilket osökt får mig att tänka på om Sverige haft sin peak ännu...?
Sedan är det också tveksamt om metoden är användbar annat än att man tittar på ett längre intervall då rapporteringen inte avser datum när dödsfallet inträffade utan när det rapporterades.
Lombardiet peakade åtta dagar innan Italien som helhet. Det är samma land med samma åtgärder.
Citera
2020-05-19, 14:50
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Okej. Nej det var bara en notering kring hur människor pratar om antalet avlidna i denna tråd. Om siffran hade överstigit 150 avlidna idag på grund av eftersläpningar hade du aldrig ens nämnt att ca 70 individer dör dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Däri ligger nog en stor del av svaret i sveriges fall. Att tro att vi skulle passerat någon slags peak i smittspridningen för sveriges del tror jag inte på. Viruset härjar för fullt men hos andra grupper. Jag tror vi kommer ha det så här resten av året. Möjligen värre om folk börjar slappna av. Hade hellre sett striktare regler så vi kan få en paus. Inte minst vården behöver det.

Inga myndigheter i Sverige kan tänka längre än näsan räcker. Det har dom bevisat gång på gång sedan pandemin startade i Kina.

Det känns som att INGEN på någon berörd myndighet samt hela regeringen har någon som helst fantasi hur saker och ting kan utvecklas. Inte en endaste gång har dom haft rätt. Dom lever i nuet sittandes på sina händer och lyfter höga löner för ingenting. Det hjälper inte någon att säga efteråt vad som egentligen borde ha gjorts. Socialstyrelsen är säkert stolta över att privatpersoner tillverkar skyddsutrustning gratis och vårdpersonalen köper regnrockar och liknande på Rusta. Fyfan säger jag bara!

Vid nästa katastrof blir det samma visa för dessa individer har inte heller förmåga att lära sig av sina fel. Och deras efterträdare kommer förmodligen att vara lika handlingsförlamade och lika rädda att trampa någon på tårna.

Hoppas att de som är skyldiga till de höga dödstalen blir straffade!
Senast redigerad av Pethuglin 2020-05-19 kl. 15:02.
Citera
2020-05-19, 14:51
Medlem
En annan sak som jag inte förstår att vi kan tycka är acceptabelt är den numera klassiska eftersläpningen i statistiken?

Hur lätt vore inte detta att åtgärda om det bara fanns lite vilja?

De i sammanhanget knappa resurser det skulle ta i antagande vore ytterst väl investerade pengar.
Citera
Medlem
Trump poppar inte bara hydroxiklorokin, utan även antibiotika och zink, i preventivt syfte. Det som stör mig i rapporteringen är journalisterna inte klarar av att skilja mellan användning av medicin i preventivt syfte och för att bota en sjukdom. Inte säkert att samma medicin fungerar i båda fallen.

Men här får man naturligtvis inte veta om det. De studier som jag sett, några tidiga från Kina och de från väst har handlat hydroxiklorokin som botemedel. Den kinesiska studien visade ingen botande verkan jämfört med kontrollgruppen. Men inga studier har gjorts om medlet funkar preventivt men som Trump sa i intervjun så poppar vårdanställda i USA hydroxiklorokin i preventivt syfte. Och det har jag hört innan Trump berättade om sina piller.

https://www.nyteknik.se/samhalle/trots-varningar-trump-tar-malariamedicin-mot-coronaviruset-6995617?source=carma&utm_custom[cm]=336989950,33270&=
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Varit ute i en timme. Har sett 4 ambulanser, varav en av dem körde som idioter.
För en månad sen var det samma sak. För 2-3 veckor sen verkade ha lugnat ner sig. Men senaste veckan går det upp igen. Bra att flockimmunitet drar igång igen. Sthlm här.
Du har alltså tre datapunkter, och drar en säker slutsats utifrån detta.
Kan det vara så att ambulanserna har funnits där hela tiden, även när du inte varit ute?
Citera
2020-05-19, 14:52
Medlem
Ylva Johanssons vädjande om att pestsmittade svenskar inte skall "diskrimineras" när EU öppnar de inre gränserna igen:

Citat:
There’s one golden rule: non-discrimination. Neighbouring countries should lift restrictions based on objective criteria, related to the virus. Not on nationality or proximity. If a Member State lifts restrictions on movement to and from another Member State, or regions or areas, this must apply, without discrimination, to all EU citizens and to all residents of that Member State. Regardless of their nationality.
https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2019-2024/johansson/blog/getting-europe-moving-again-gradually-phased-and-coordinated_en
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är skrämmande.
De svenska journalisterna har slutat göra sitt jobb.
Det är mycket illavarslande.
De slutade i samband med massinvandringen, då blev de regimkramare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hatten av för att utländska journalister vågar ställa kritiska frågor.

Dessa jävla får och åsnor ifrån svensk regimmedia har inte ställt en enda jävla kritisk fråga. Förbannade fega värdelösa inkvoterade horungar. Sitter och ställer en massa efterblivna idiotfrågor dag efter dag. Fega as.

Det beror på att Sverige i grunden fortfarande är ett litet efterblivet bondesamhälle styrt av förmyndanden från prästerskapet. Räddhågsna bönder vågar inte annat än att huka sig och konformera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in