Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Jeg forstår. Kan AE ev ha hatt en avtale (som ev ingen andre visste om) om å møte og å bli med på biltur med den personen som hadde den bilen parkert ved gangveien etter at TH hadde reist hjemmefra og til Futurum? Telefonen kan hun ha lagt igjen i huset og valpen kan hun ha stengt inn på den ene stuen der den senere ble funnet av TH. Og at bilføreren og AE var i bilen da bilen rygget oppover gangveien ved siden av Hagens hus kl 9:05. Deretter kjørte de ev videre til et sted. AE kom til å tenke på at hun trengte å sende en sms og å ta en telefonsamtale. Bilføreren hadde en ipad el.l. i bilen som AE fikk låne og sende sms fra kl 9:10 og ringe med kl 9:14 og dette ble registrert fra hennes telefonnummer (på samme måte som noen beskrev her på FB i går kveld at det gikk an å gjøre fra en ipad i forbindelse med en teori om at TH ev kunne ha laget en falsk telefonsamtale fra AEs telefon mens han befant seg på Futurum).
Du har rett i at det er mer risikabelt å kjøre inn på eiendommen.
Ja, det kan hende at det i så fall er en psykisk syk person. Du har også gode poeng i dine betraktninger i siste avsnitt.
Hvis AE hadde en slik avtale med en person som kom og hentet henne i bil, hadde hun kanskje ikke tenkt å være så lang tid hjemmefra ettersom hun hadde en elektrikeravtale og en liten valp i huset. Den spesielle parkeringen og det å ev møtes på det stedet, tyder på at dette møtet skulle være hemmelig (hvis det var slik).
Hvis det var slik, hvem kan det ha vært og hva var AEs formål med møtet og kjøreturen og hvorfor måtte ingen se at de møttes? (Hvis bilføreren er GM vet vi hva som var hans/hennes formål for møtet og kjøreturen, hvis drapet var planlagt). Men hva kan det ev ha vært at AE ble lurt til å tro at var formålet med møtet og bilturen?
Kanskje det ikke var avtalt at AE skulle bli med? Kanskje avtalen var at personen i bilen skulle levere noe til AE, men så ble hun overtalt eller tvunget til å bli med i bilen?
Edit. Valpen. Vi vet ikke om valpen var i huset på morgenen kl. 9:05. Kanskje valpen ev var hos noen andre som ev hadde passet valpen i forbindelse med teaterbesøket kvelden før?
Jeg har liten tro på at AEH hadde en hemmelig avtale. Jeg tror heller ikke at AEH sendte SMS eller ringte med IPAD fra en bil utenfor huset. AEH hadde allerede avtale med elektrikeren i 10-tiden, så tidsrommet som gjenstår blir altfor lite.
Hvis opplysningene stemmer så var det som skjedde med AEH planlagt, derfor tror jeg det skjedde raskt og uten forvarsel, f.eks. (slik som noen andre nevnte) et "ranslag" (ca 3 GM ), inn og ut i løpet av 3-5 min.
Det er mulig at det som skjedde var en økonomisk motivert hevn, eller at AEH ble drept fordi hun visste for mye (dekke over annen kriminell handling). Evt én gal persons verk.
Men egentlig tror jeg mest på at det som har skjedd var en kidnapping som gikk galt.
Eller at drapet av kidnappingsofferet var planlagt, fordi kidnapperne visste at det ville være veldig ressurskrevende å holde kidnappingsofferet i livet (f.eks lokaler, involverte, psyke, medisinsk ol).
Kidnappingsofferet kan også ha blitt drept i det øyeblikket det ble avslørt at politiet ble kontaktet, slik det ble truet med i trusselbrevet. Det har vært liten vilje til forhandling/kommunikasjon, men de eventuelle kidnapperne har blitt ca 1,5 millioner Euro rikere.