2020-05-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag är helt öppen för att hon ljuger. Vem annars noterar att TH är på plats?

Jeg vet ikke om hun jobber hver dag. Ingen aning om hvordan kontorlandskapet fungerer. Men det ryktes at TH skulle i et møte med VE. Datteren jobber vel også der?
Citera
2020-05-19, 11:05
Medlem
Ser det er mange som sier at hun skal liksom ha kastet av seg ringen etter en krangling. Tror dette er usannsynlig. En dame på 68 år gjør ikke det tror jeg.
Uansett. Høres veldig ut som ektepar i tjueårene aktig.
Citera
2020-05-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg vet ikke om hun jobber hver dag. Ingen aning om hvordan kontorlandskapet fungerer. Men det ryktes at TH skulle i et møte med VE. Datteren jobber vel også der?

Datteren jobber ikke der, hun er styremedlem. Og sannsynligvis av den passive typen, som stemmer slik hovedaksjonær (hennes far) ber henne om. På samme måte som AEH tidligere, ingen aktiv rolle i det hele tatt.
Citera
2020-05-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrongggturn
Ser det er mange som sier at hun skal liksom ha kastet av seg ringen etter en krangling. Tror dette er usannsynlig. En dame på 68 år gjør ikke det tror jeg.

Ser den. Men her har det vært snakk om skilsmisse, sies det. Og en dag skal jo ringen av. Og advokat kontaktes.
Citera
2020-05-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Datteren jobber ikke der, hun er styremedlem. Og sannsynligvis av den passive typen, som stemmer slik hovedaksjonær (hennes far) ber henne om. På samme måte som AEH tidligere, ingen aktiv rolle i det hele tatt.

Det sies at hun jobber der mye. Noen som kan finne ut?
Citera
2020-05-19, 11:15
Medlem
Jeg har mistanke mot TH siden poletiet gikk ut å mente det var drap fingert som kidnapping, ikke fordi poletiet mente det, men fordi TH(Holden) gikk ut og ikke støttet poletiet.
Man er selvfølgelig uskyldig til det motsatte er bevist. Og det er interessant å høre med dere som lener dere mest mot at TH Er uskyldig, hvorfor dere mener det.
Hva tenker dere om dette?
Hvis du er uskyldig, og du virkelig ikke vet hva som har hendt med kona di, hvorfor er det så viktig å stå på at det er kidnapping? Vil ikke informasjon om at sloraveien kan være sted for et drap, og at hun er blitt drept være like viktig og sann informasjon, selv om det vil være tøffere å ta inn?
Hvorfor får man plutselig så hast med å utbetale penger?
Hvis du ikke vet noe, og hører på politiet, hvorfor skal man plutselig gå imot dem?

Det synes å virke som at TH ble mindre samarbeidsvillig i det politiet gikk bort i fra kidnappingsteorien. Det er besynderlig. Jeg tror det sterkeste beviset politiet har på han er friksjonener av løgn.
Citera
2020-05-19, 11:21
Medlem

Sorry dobbelpost
Citera
2020-05-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrongggturn

Sorry dobbelpost

Ja, det virker svært usannsynlig. Tror heller ikke det har skjedd henne noe affekt, dette virker som etter alt å dømme som en svært kokkelert og utenkt forbrytelse. Hvis AEH tok av seg klærne seg pga dusj/bading tok hun kanskje av gifteringen også. Det er vel ikke uvanlig å ta av smykker før vask.
Citera
2020-05-19, 11:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Hvorfor skriver du Sl*raveien? Det er da virkelig ikke hemmelig hva adressen er. Det blir bare litt for dumt.
Jeg gjør det konsekvent for å hindre at tilfeldige søk om AEH saken gir treff i Flashback tråden. La gjerne være å kommentere innlegg med mindre du har konstruktive innspill. Vi har svært mye off topic her om dagen.
Citera
2020-05-19, 11:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var ingenting i nyhetene i går, og heller ikke så langt i dag, om det fremdeles pågår ransakinger i Sloraveien.

Jeg tror politiet må ha funnet noe når de har holdt på så lenge.

Er åstedsgranskerne der i dag også. Sloraveien 4. Noen som vet?

Det skrives så mye her nå at jeg ikke har tid til å følge med alt ...
Jeg kan kjøre forbi og sjekke etterpå.
Det ryktes at politiet har økt optimisme...
Citera
2020-05-19, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg forstår. Kan AE ev ha hatt en avtale (som ev ingen andre visste om) om å møte og å bli med på biltur med den personen som hadde den bilen parkert ved gangveien etter at TH hadde reist hjemmefra og til Futurum? Telefonen kan hun ha lagt igjen i huset og valpen kan hun ha stengt inn på den ene stuen der den senere ble funnet av TH. Og at bilføreren og AE var i bilen da bilen rygget oppover gangveien ved siden av Hagens hus kl 9:05. Deretter kjørte de ev videre til et sted. AE kom til å tenke på at hun trengte å sende en sms og å ta en telefonsamtale. Bilføreren hadde en ipad el.l. i bilen som AE fikk låne og sende sms fra kl 9:10 og ringe med kl 9:14 og dette ble registrert fra hennes telefonnummer (på samme måte som noen beskrev her på FB i går kveld at det gikk an å gjøre fra en ipad i forbindelse med en teori om at TH ev kunne ha laget en falsk telefonsamtale fra AEs telefon mens han befant seg på Futurum).

Du har rett i at det er mer risikabelt å kjøre inn på eiendommen.

Ja, det kan hende at det i så fall er en psykisk syk person. Du har også gode poeng i dine betraktninger i siste avsnitt.

Hvis AE hadde en slik avtale med en person som kom og hentet henne i bil, hadde hun kanskje ikke tenkt å være så lang tid hjemmefra ettersom hun hadde en elektrikeravtale og en liten valp i huset. Den spesielle parkeringen og det å ev møtes på det stedet, tyder på at dette møtet skulle være hemmelig (hvis det var slik).

Hvis det var slik, hvem kan det ha vært og hva var AEs formål med møtet og kjøreturen og hvorfor måtte ingen se at de møttes? (Hvis bilføreren er GM vet vi hva som var hans/hennes formål for møtet og kjøreturen, hvis drapet var planlagt). Men hva kan det ev ha vært at AE ble lurt til å tro at var formålet med møtet og bilturen?

Kanskje det ikke var avtalt at AE skulle bli med? Kanskje avtalen var at personen i bilen skulle levere noe til AE, men så ble hun overtalt eller tvunget til å bli med i bilen?

Edit. Valpen. Vi vet ikke om valpen var i huset på morgenen kl. 9:05. Kanskje valpen ev var hos noen andre som ev hadde passet valpen i forbindelse med teaterbesøket kvelden før?
Jeg har liten tro på at AEH hadde en hemmelig avtale. Jeg tror heller ikke at AEH sendte SMS eller ringte med IPAD fra en bil utenfor huset. AEH hadde allerede avtale med elektrikeren i 10-tiden, så tidsrommet som gjenstår blir altfor lite.
Hvis opplysningene stemmer så var det som skjedde med AEH planlagt, derfor tror jeg det skjedde raskt og uten forvarsel, f.eks. (slik som noen andre nevnte) et "ranslag" (ca 3 GM ), inn og ut i løpet av 3-5 min.

Det er mulig at det som skjedde var en økonomisk motivert hevn, eller at AEH ble drept fordi hun visste for mye (dekke over annen kriminell handling). Evt én gal persons verk.
Men egentlig tror jeg mest på at det som har skjedd var en kidnapping som gikk galt.
Eller at drapet av kidnappingsofferet var planlagt, fordi kidnapperne visste at det ville være veldig ressurskrevende å holde kidnappingsofferet i livet (f.eks lokaler, involverte, psyke, medisinsk ol).
Kidnappingsofferet kan også ha blitt drept i det øyeblikket det ble avslørt at politiet ble kontaktet, slik det ble truet med i trusselbrevet. Det har vært liten vilje til forhandling/kommunikasjon, men de eventuelle kidnapperne har blitt ca 1,5 millioner Euro rikere.
Citera
2020-05-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg kan kjøre forbi og sjekke etterpå.
Det ryktes at politiet har økt optimisme...

Kan du sjekke bilene som står parkert på Futurum også. Sjekke om VE og datteren jobber der til daglig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in