Citat:
Dessa råd avser just, vad jag förstod, svabbtester - PCR-teknik för att finna själva viruset. Alltså personer som är smittade just nu. Inte immunitetstester - som för den delen också är väldigt viktiga, så att vi får veta om vi är på väg mot flockimmunitet eller inte. Är vi INTE det, så MÅSTE ju regeringen ändra strategi (oavsett vad Tegnell säger) innan flera tusen människor ytterligare, har dött i onödan.
Svabbtester - behövs i stunden, för att kunna isolera just den patienten
Antikroppstester - behövs för att regeringen ska ha underlag för att sparka Tegnell
Svabbtester - behövs i stunden, för att kunna isolera just den patienten
Antikroppstester - behövs för att regeringen ska ha underlag för att sparka Tegnell
Man behöver inte testa andra än de som har symtom. Man hittar sannolikt väldigt få som är helt asymptomatiska. Inte värt tester på andra än vårdanställda som kan smitta andra.
Övriga kan man antikroppstesta. Karolinska testen 15% anser inte jag man kan översätta till hur det ser ut i övriga samhället. Viruset kan spridas där på alla möjliga sätt till avdelningar dör bara administrativ personal jobbar, med ventilationen, med läkare och syrror som går och fikar på samma ställen.
Vi behöver resultatet från slumpmässiga blodproven insamlade vecka 17, skull även göras v23 har jag för mig. Men har man lämnat blodprov är man sjuk på något vis. Det kan inte heller anses vara helt slumpmässiga.
Nu är vi i vecka 21 och resultatet har inte kommit som Karin Tegmark utlovade för 2 veckor sedan. Det är lite skumt är det ett resultat som är helt annat än det de ville ha??? Blir det för pinsamt för FHM om vi inte ens är i närheten av flockimmunitet. Mörkar de tills ett nytt prov gjorts som stöder deras teser??