Citat:
Ursprungligen postat av
HeltKlart
Låter bara som nåt nytt utländskt ord för "toffel"?
Inget nytt under solen. Detta är något alla män måste lära sig låta bli om de inte vill förbli knähundar för resten av livet.
För övrigt är dessa utländska uttryck som hela tiden dyker upp i nya varianter störande och svårbegripliga...
Kan hålla med om att det är typiska uttryck som är tvetydiga, men jag kan samtidigt intyga att de har sina syften. Just simp är ett uttryck som jag gissar på har dykt upp inom manosfären, för att beskriva sitt förakt för just såna killar.
Toffel är en person som gör allt hans tjej mer eller mindre säger. Detta är personer som kan vara vettiga annars som blir personlighetsförändrade så fort de får en flickvän, kontrasten där som uppstår gör fenomenet extra frustrerande för utestående. Poängen med toffel är att det är något mannen är mot bara sin egen tjej och dessutom innefattar inte detta nödvändigtvis gåvor, utan mer beteendet i sig.
En simp (monkey simp) däremot är en person som mer eller mindre är beredd att bränna hela sin lön och uppoffra allt han äger, för att personen tror att han får en ökad chans på en tjej om han gör det. Man brukar säga att män som sitter på streams, kameratjänster och sånt och donerar pengar till tjejer hela tiden är överrepresenterat såna män. Märk väl att dessa män är mycket större tofflar än vad "tofflar" är, fast med tjejer som de inte ens har en relation med. Inte nog med det så är de som de är, utan att någon har bett om det. En toffel gör ju saker kanske för fridens skull i en relation han redan har.
En simp är alltså ett typexempel på en man som tror att han kan vinna tjejer genom att ge bort gåvor enbart. Anledningen till att män "hatar" dessa män är för att de utan standard väljer att överösa alla tjejer med gåvor, oavsett vad tjejen ifråga tillför med och oavsett vad för standarder och utseende hon har. Det skapar ett samhälle där tjejerna känner sig som prinsessor i alla lägen, oavsett hur lite de tar hand om sig själva. De förstör mer eller mindre för oss seriösa män, som har integritet och behandlar tjejer som människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
lexitp
Som kvinna så är det oftast simpEN som får kvinnorna. Vi kvinnor är uppmärksamhetskåta rent naturligt. Vi vill ha män dom kan fylls våra behov annars får ni ta och bli bögar då ni aldrig kommer att få en kvinna om ni väljer att distansera er. Det är inte fint att vara incel.
Jag håller tyvärr delvis med dig om det. De som hamnar mest i kläm i dagens samhälle är de killarna i mellanskiktet, de som inte riktigt når upp till en "toppman" men ändå inte är en förlorare. Detta eftersom toppmännen får alla kvinnor och de som får relationer är tofflarna. De som är varken eller, varken toppmän eller förlorare har större risk att förbli singlar. De tar inte skit och har integritet vilket gör att de har svårt att få relationer, men de har inte utseendet för att få tjejer som toppmännen. Pseudovetenskap FTW, fast hoppas min poäng kommer fram för det.
Fast kom inte och tro att de som inte är simps är incels, för antagligen är det överrepresenterat incels som är simps.