2020-05-19, 08:40
Medlem
trillians avatar
Det talas ibland i tråden om att det rör sig om ett "polskt lyxluder" men stämmer verkligen det? Finns det bevis för vem den prostituerade kvinnan är?

Vad jag förstått så handlar Operation Torsk just om att stoppa sexhandel där människohandel förekommer.

Såhär säger nämligen den ansvarige polisen om ärendet:
Citat:
Christian Frödén uppger att en omfattande bordellverksamhet pågått i salongen.

– De har gjort en betydande vinning på andra människor. För oss är det viktigt att det inte bara blir en fråga om en känd person som köpt sex. Vi kämpar för de utsatta kvinnor som är offer i den här människohandeln, säger han.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-sexkopsrazzia

Så. Är vi verkligen så säkra på att det rör sig om en polsk lyxprostituerad eller är det på riktigt en tjej som varit utsatt för människohandel och kanske var där till och med emot sin vilja? För mig personligen gör det faktiskt en jävla skillnad för brottet. Om det varit helt av fri vilja från båda parter så tycker jag inte brottet är så allvarligt. Men om han köpt ett stackars stackars traffickingoffer så förtjänar han fan att åka dit så det sjunger om det.
Citera
2020-05-19, 08:42
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det talas ibland i tråden om att det rör sig om ett "polskt lyxluder" men stämmer verkligen det? Finns det bevis för vem den prostituerade kvinnan är?

Vad jag förstått så handlar Operation Torsk just om att stoppa sexhandel där människohandel förekommer.

Såhär säger nämligen den ansvarige polisen om ärendet:

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-sexkopsrazzia

Så. Är vi verkligen så säkra på att det rör sig om en polsk lyxprostituerad eller är det på riktigt en tjej som varit utsatt för människohandel och kanske var där till och med emot sin vilja? För mig personligen gör det faktiskt en jävla skillnad för brottet. Om det varit helt av fri vilja från båda parter så tycker jag inte brottet är så allvarligt. Men om han köpt ett stackars stackars traffickingoffer så förtjänar han fan att åka dit så det sjunger om det.

Artikeln su länkar är om thailändskor.

Der finns inget belägg för att det var människohandel i Paolos fall. Det är det sällan, så antingen är polisen usel eller så var det ingen handel.
Citera
2020-05-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Samtidigt lägger sig sånt här relativt fort och pk-pöbeln hittar nåt annat att ojja sig över. För en kändis blir sånt här i slutänden användbart material för en bok eller tala ut i diverse talkshows. Han kommer studsa tillbaka, större än någonsin och då kommer han komma ihåg alla som högg han i ryggen. Att köpa sex är inte jordens undergång. Det är lagligt i flera europeiska länder. De flesta bryr sig egentligen inte vad två vuxna gör.

Det här kommer inte att lägga sig på bra länge.

Det råder stor konkurrens inom restaurangbranschen pga Corona. Många kockar är desperata.

Feminister hatar sådana som Paolo. Poliser hat tröttnat på kriminella som ska figurera i media som någon sorts förebilder..

Han har trampat på för många tår. Nu är det Pay back time..
Citera
2020-05-19, 08:45
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Man är ändå rätt klantig om man blir tagen av halvnegern till horunge Simon.

Klantig på vilket sätt menar du? Att besöka en populär lägenhetsbordell som NOA har span på?

Och vilka är dina tips till Paolo inför nästa sexköp?
Citera
2020-05-19, 08:45
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Artikeln su länkar är om thailändskor.

Der finns inget belägg för att det var människohandel i Paolos fall. Det är det sällan, så antingen är polisen usel eller så var det ingen handel.

Han har ju själv uttryckt något i stil med att "hon kanske var där emot sin vilja" samt det citatet som polisen gav ovan.

Låt mig formulera frågan igen: har du (eller någon annan) några bevis för att kvinnan INTE var ett offer för trafficking? Jag vill bara reda ut vad som är trådsanning eller verklighet.
Citera
2020-05-19, 08:48
Med tanke på att han är antifeminist och homofob lär det skrivas om hans homosexuella sexköp, så nej, det blir nog inte så att det lägger sig. Så oerhört patetiskt, vara med i Okej och gasta om "så här knackar man en bög", sen slinka runt när ingen ser och snaska kotte. Finns det öht högljudda homofober som INTE är bi eller gay?
Citera
2020-05-19, 08:49
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Så. Är vi verkligen så säkra på att det rör sig om en polsk lyxprostituerad eller är det på riktigt en tjej som varit utsatt för människohandel och kanske var där till och med emot sin vilja?

Mig veterligen endast StoppaPressarna som hänvisat till polska Deborah, låg trovärdighet.

Polen är inte ett av Europas fattigaste länder, och åklagare skulle få mycket svårt att motivera en förundersökning gällande oaktsam våldtäkt om BO är ett lyxfnask.
Citera
2020-05-19, 08:51
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamaSutra-Utter
Det var inget polsk lyxfnask, det är falska rykten som uppstått i den här tråden. Vi vet däremot att det var ett utsatt traffickingoffer från fattigt östeuropeiskt land.

Nej, polsk kvinna i 30-årsåldern som jobbar som luder och skickar hem pengar till sin familj. Uppgiften kommer inte från denna tråd som jag inte hängt med i.

Vad är din källa på att hon är ett utsatt traffickingoffer som tvingats jobba med sex?

Oavsett vilket, ingen har blivit våldtagen. Hade ett grovt våldtäktsbrott begåtts mot en försvarslös, tvingad kvinna hade polisen stormat in direkt och avbrutit handlingarna, vilket är polisens plikt när människor utsätts för fara. Att de grep Paolo R senare på ett helt annat ställe bevisar att det inte handlade om våldtäkt i alla fall.
Citera
2020-05-19, 08:51
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Paolo måtte satt igång tidigt med alkoholintaget på torsdagen för enligt tidningarna så slog polisen till redan klockan 19 på kvällen

Svar ja!
Han hade ju varit på "skäggklubben" och träffat sina "viärbättreänandramänniskor", så en eller annan whisky hade han garanterat hunnit med!
Citera
2020-05-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Jävligt ambivalent gällande PR. Han har ett grymt driv, men han är där han är åtminstone lite på grund av att bakgrunden är kriminell. Och som man bäddar får man ligga känns som det passar mycket bra här och nu
Sen är det mycket spekulationer om vem tjejen är, tankar kring både det ena och andra. Jag undrar hur italiensk han egentligen är? Känns i mångt och mycket som ett sätt att tjäna pengar?
Jag tror att han säkert klarar sig ekonomiskt, men frågan är om han klarar sig utan offentligheten och kamerorna där han får tycka om både det ena och andra. Enligt mig är han en narcissistisk mansgris, men det är enligt mig.

Jag tror att han har adhd och det leder till kicksökeri för att stimulera dopamin produktionen
i hjärnan ,impulsivitet ,sexmissbruk men även att han tänker utanför boxen och kommer på
en del bra ideer som kanske inte alltid blir slutförda.
Är han sådan?

Om han har spenderat mycket tid med sin italienska farsa kan det spela en viss roll.
Att gå till en prostituerad anses lika allvarligt som att gå på bio i latinska länder.
I Sydamerika och Spanien är man inte en hora bara för att man tagit betalt för sex en gång.
Det förekommer att farser tar med sin som på bordell i en del kulturer men
även att en morsa från Colombia köpte en hora till sin son har jag hört om.
Citera
2020-05-19, 08:54
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Klantig på vilket sätt menar du? Att besöka en populär lägenhetsbordell som NOA har span på?

Och vilka är dina tips till Paolo inför nästa sexköp?

För det första får ju inte en ful halvneger sitta i en bil utanför. Men ja, lägenhetsbordeller är skit. Sugargirls bäst. Ska man besöka lägenhetsbordell får man ju vara lite kreativ. Kan man komma ut en annan väg än in? Kan man byta kläder efter?

Gissar också på att spanarna inte hyrt lägenhet utan sitter i bil. Var lite tidig och kolla om det sitter fula fiskar in nån bil.
Citera
2020-05-19, 08:54
Medlem
Tarrous avatar
Från dagens DN: Därför väljer företagen att skrota samarbetet: ”Produkterna är döda”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in